A gyártó elképzelése szerint 2003-ra a John Deere termékek 95 százaléka három évesnél fiatalabb lesz. Dr. Oliver Neumann, a cég 2. számú – Magyarországért is felelős – régiójának marketing igazgatója nemrégiben úgy nyilatkozott, hogy nagy lehetőséget látnak a közép-európai országokban, Magyarország pedig az uniós csatlakozásra várók között is kulcsszerepet játszik.
- Egyre erőteljesebb az igény a magyar gazdálkodók között is a hatékony, költségtakarékos, környezetkímélő technológiák iránt. A környezetvédelmi törvények egyre szigorúbbak, s a csatlakozás közeledtével még szigorúbakká válnak. Így azután egyre többen fedezik fel a John Deere termékekben rejlő lehetőségeket. A világmárka legújabb gyártmányait a hazai exkluzív disztribútor, a KITE Rt. közvetítésével a magyar felhasználók a gyakorlatban is hamarosan megismerhetik. Amikor 1972-ben kilenc mezőgazdasági termelőszövetkezet létrehozta a nonprofit Kukorica és Iparinövény Termelési Együttmûködést (KITE), elsődleges célul a világon fellelhető mezőgazdasági technológiák magyarországi alkalmazását tûzték ki. A rendszerváltás után, 1992-ben a KITE és néhány kereskedelmi, ipari vállalkozás, bank összefogásával alakították meg a KITE Rt.-t, a mezőgazdasági termelők és magánszemélyek 85 százalékos tulajdonosi részesedésével. A társaság a mezőgazdasághoz szükséges eszközök és anyagok kereskedelmében azóta már nem csak együttmûködőként, hanem tényleges kereskedőként vesz részt, de megtartotta szaktanácsadói és mûszaki szerviz szolgáltatói tevékenységét is. Együttmûködésük a John Deere céggel – amelynek csúcstechnológiát képviselő gépeit hazánkban kizárólagos joggal forgalmazzák – 1973-ban kezdődött, mégpedig az úgynevezett 4630-as traktor és a hozzáillesztett adapterek behozásával. Az akkoriban alkalmazott gépekhez szokott magyar gazdálkodók először tapasztalhatták meg, hogy ezek a termékek milyen technológiai és technikai összhangot alkotnak. A gépsorok nemcsak egy új technikát reprezentáltak, hanem egy teljesen új üzemeltetési kultúra meghonosítását is lehetővé tették. Ez természetesen csábítóan hatott már az akkori agrárgazdaságban mûködő gazdálkodókra is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy napjainkra a Magyarországon értékesített nyugati importból származó motoros mezőgazdasági gépek közül minden harmadik a KITE Rt. által forgalmazott John Deere traktor, kombájn vagy önjáró szecskázó. Ez fontos alkotója annak a folyamatnak, amely a társaságot a legnagyobb honi mezőgazdasági szolgáltató cégek közé emelte. A nádudvari székhellyel mûködő KITE három regionális igazgatóságot, ezen belül 12 alközpontot és egy kertészeti telephelyet mûködtet.
- A mezőgazdaságban használatos gépek és technológiák alkalmazása közben 10-15 évenként merül fel egy-egy eredetinek minősíthető gondolat – vélekedik Búvár Géza, a KITE Rt. vezérigazgatója.
A John Deere hosszú időn keresztül kizárólag az elit mezőgazdaság számára gyártott nagy sorozatú gépeket, mert a cég marketingesei azon a véleményen voltak, akik magas színvonalon akarnak termelni, bizonyára igényt is tartanak az ilyen termelést színvonalat elősegítő gépekre és berendezésekre. Ez a stratégia hosszú éveken keresztül bevált, a cégvezetés egyre határozottabban érezte azonban, hogy az így „megszólított” vevői kör az agrárgazdaságban tevékenykedőknek csak szûk körét érinti. Éppen ezért változtattak termelési, üzleti filozófiájukon, a márka által megtestesített előnyöket a szélesebb rétegek számára is elérhetővé kell tenni, miközben az alapelvek – a megbízhatóság és a tartósság – nem sérülhetett.
- Az informatika, az automatizálás alkalmazása a mezőgazdasági gépeknél már minden tekintetben a harmadik évezredet idézi – folytatja a vezérigazgató. – Ezek a funkciók nem alapvetően az emberi munka helyettesítését szolgálják, hanem a mûveletek magasabb szintre emelését.