30 éves az Austro Diesel: egy exkluzív ünnepség 450 vendéggel
Mindazok számára, akik elkötelezték magukat a mezőgazdaság mellett, az Austro Diesel 30 éve kompetens, megbízható forgalmazó partner. Ezen kívül a Massey Ferguson traktorok, kombájnok és mezőgazdasági gépek is a felhasználóbarát technika és megbízhatóság szinonimájává váltak. Az Austro Diesel ezekben a napokban ünnepelte 30 éves cégjubileumát Bécsben, egy ünnepi rendezvény keretében, kereken 400 osztrák, magyar, cseh, szlovák és román MF forgalmazó partnerrel, Austro Diesel munkatársakkal, valamint a Massey Ferguson és az anyakonszern AGCO képviselőivel együtt.
Az Austro Diesel konzekvens munkával az elmúlt 30 évben alapvető piac- és ügyfélközpontú előnyöket épített fel a mezőgazdasági gépek forgalmazása és szervizelése terén. A vállalat megalapozta a JÖVŐ TUDÁSÁT is. Ezt az átfogó „know-how”-t az ünnepi rendezvényen magas rangú előadók támasztották alá, és ezzel együtt felvázolták az európai mezőgazdaság jövőképét is.
SUPERIOR DNA (Élenjáró DNS) és PURE GOLD (Tiszta arany)
Ing. Johann Gram, az Austro Diesel tulajdonos ügyvezető igazgatója precízen részletezte vállalkozása stratégiai irányultságát – „110% szervizszolgáltatás minden Massey Fergusonhoz! A „SUPERIOR DNA” és „PURE GOLD” kampányok bizonyítják, hogy a Massey Ferguson generációk óta világklasszis. Az egész világon felülmúlhatatlan termékválaszték mellett a Massey Ferguson erőssége abban a többéves cégfilozófiában rejlik, hogy a vevőknek többet kínáljon, mint egyszerûen csak egy gépet. Az Austro Diesel széles körû szervizszolgáltatásainak hála, partnereink a vásárlás előtt a lehető legjobb szaktanácsadásból, míg a vásárlás után a lehető legjobb támogatásból profitálhatnak.“
Sikeres teljesítmény-mérleg
1988-ban az Austro Dieselt átvette a Tarbuk csoport, és 3 forgalmazói termékkört alakított ki: az Austro Diesel mezőgazdasági gépek vonalán a Massey Ferguson volt az irányadó márka, az Austro Diesel építőgép üzletágban a Case, míg az Austro Diesel anyagmozgatási üzletágában a Pimespo-val rendelkezett a cég.
1991 óta használják a gyártók az Austro Diesel kimagasló After Sales (eladás utáni) támogatását a megbízható alkatrészellátásban Csehország, Szlovákia és Magyarország területén.
1999-ben az Austro Diesel megkapta a kizárólagos forgalmazói jogokat Csehországban és Szlovákiában, 2003-ban pedig Magyarországon és 2006-ban Romániában is.
2003-ban Ing. Johann Gram „Management Buy Out”-ot (vezetői kivásárlás) hajtott végre: „ezen kivásárlás során az Austro Diesel teljes mértékben minden tudását a Massey Fergusonra koncentrálta, hogy a piacon elérhető legjobb szervizt tudja nyújtani vevőinek.“
Bizakodva a jövőben
Richard Markwell, a Massey Ferguson alelnöke, európai, afrikai, távol-keleti ügyvezető igazgatója, ill. az AGCO SA elnök vezérigazgatója megköszönte Ing. Johann Gramnak, valamint az Austro Diesel minden munkatársnőjének és minden munkatársának a kiemelkedő munkavégzést. „30 éve a találkozásunk volt a kezdet. Az, hogy együtt maradtunk, pedig a folytatás… csak az együttmûködésünk vezet a sikerhez.
Ma a Massey Ferguson az Austro Diesel segítségével Közép-Európában olyan erős, mint még korábban soha!“
A siker a tradícióból ered
Univ. Prof. Dr. Markus Hengstschläger egyetemi professzor, a Bécsi Orvostudományi Egyetem Orvosi Genetikai Intézetének vezetője magával ragadó előadásában párhuzamot vont az emberi gének és a vállalkozás tradíciói között. Rámutatott arra, hogy amilyen meghatározóak az emberek életében a gének, annyira befolyásolják a vállalkozás sikerét annak tradíciói. Állandóan hallani lehet a génkutatás új felismeréseiről, és arról, hogy mi minden van meghatározva génjeinkben.
A gének hatalma nemcsak a saját életünket befolyásolja, hanem annak a vállalkozásnak a sikerét is, amelyben dolgozunk. Munkatársaink génjei, legyenek akár férfiak, akár nők, visszatükröződnek egy vállalkozás filozófiájában és kultúrájában. Az Austro Diesel DNS-analízise igazolja: a siker a tradícióból ered. Az Austro Diesel minden egyes alkalmazottjának génjei visszatükröződnek a vállalkozás olyan értékeiben, mint a minőség, innováció, jövőkép, szakértelem, megbízhatóság, bizalom, tradíció, partnerség és stabilitás. Ez az értékrend pedig egészséges alapot képez a hosszú távú sikerekhez.
Az európai mezőgazdaság jövője
Dr. Franz Fischler, egykori osztrák mező- és erdőgazdasági miniszter sok éven át irányította mint EU-biztos az európai mezőgazdaság sorsát. Rendkívül érdekes előadásában egészen pontosan kitért a jövő legjelentősebb kihívásaira, mint pl. az árak alakulására, a klímaváltozásra, a társadalom igényeire, valamint a szociális változásokra.
Ismertette a jövőbeni európai agrárpolitika céljait is az erős versenyképességû agrártermelés, a természeti forrásokkal való tartós bánásmód és a kiegyensúlyozott területi fejlesztés terén.
Különösen érdekesek voltak érvelései az európai mezőgazdasági nagy- és kisüzemek jövőbeni fejlődési potenciáljának témájában – mindenkinek van esélye, azonban az egyre erősebb versenyben döntő lesz az üzemek mindenkori alapvető szakértelme és teljesítőképessége.
Az Austro Diesel elkötelezettje a jövőnek
Az Austro Diesel elszántsága, hogy mindig a legjobbat adja és a legmagasabb színvonalú szervizszolgáltatást nyújtsa, megmutatta, hogy mi a döntő a vállalat életében: magas színvonalú szakmai hozzáértés, maximális piac- és vevőorientáltság, élénk üzleti partnerség az ügyfelekkel, forgalmazó partnerekkel és szállítókkal, az iparágban vezető, legjobb alkatrész-ellátás és megbízható After Sales Service (eladás utáni támogatás).
„A szakértelem, megbízhatóság és stabilitás a bizalom és a siker alapja.” - ez a véleménye Ing. Johann Gramnak az Austro Diesellel és az MF forgalmazó partnereivel együtt 5 közép-európai országban a Bódeni-tótol egészen a Fekete-tengerig.
www.austrodiesel.at
2011-ben az Amazone rekordmagasságokba tört
A 2011-es üzleti évben az Amazone vállalatcsoport 395 milliós euró értékkel új rekordforgalmat ért el. A forgalomra vonatkozó adat az előző évhez viszonyítva (290 millió euró) több mint 35%-kal emelkedett, ezzel átlépte az eddigi legmagasabb, 2008-ból származó 380 millió eurós értéket.
Az export részaránya éppen 80%, a munkatársak száma 1500-ról 1600-ra emelkedett. A kutatás és fejlesztés kiadásai a forgalom 5%-t tették ki. Dologi kiadásokba az Amazone 2011-ben több mint 12 millió eurót fektetett be, ebből önmagában 10 millió eurót a németországi gyártóhelyek építésébe.
A hazai német piacon az Amazone a forgalmát több mint 20%-kal növelte, Ausztriában mindazonáltal 30%-kal. Az átlag felett, kifejezetten jól alakultak az érékesítési adatok Oroszországban, Franciaországban, Angliában, Ausztráliában, Új-Zélandon, a Baltikum államaiban, a Cseh Köztársaságban és Magyarországon is. A talajmûvelés, vetés, mûtrágyázás, növényvédelem és a kommunális technika szegmensben a kereslet elsősorban a szemenkénti vetőgépek iránt és a nagy területteljesítményû vetéstechnikában nőtt az átlag felett.
„Általánosságban az alaphangulat volt nagyon pozitív a mezőgazdaságban, és a mezőgépgyártási konjunktúra bel- és külföldön magas értékeket ért el” – így tekintenek vissza az Amazone ügyvezetői Christian Dreyer és Dr. Justus Dreyer a 2011-es üzleti évre. „Annak különösen örülünk, hogy az Amazone 35%-os növekedése jóval magasabb mint a szakma átlaga. Ezt a sikert túlnyomó részben értékesítési partnereink és munkatársaink elkötelezettségének köszönhetjük” – emelte ki Christian Dreyer. „De abból is sokat profitáltunk, hogy a termék-palettánkat és a szerviz-szolgáltatásainkat a 2009-es és 2010-es nyugodtabb években tovább építettük. Ennek köszönhetőn a gazdasági válságból megerősödve kerültünk ki.”
„A 2011-es év azt is megmutatta, hogy mennyire fontosak az újítások, a fejlesztések – ezek a mi hajtómotorjaink” – egészítette ki Dr. Justus Dreyer. „Az innovatív munkagépekkel és eljárásokkal, melyek magasabb teljesítményt nyújtanak alacsonyabb ráfordítás mellett, a gazdák és a bérvállalkozók körében újra és újra beruházási impulzusokat adunk.”
„A családi vállalkozásunk tartós növekedése számunkra azonban fontosabb mint az óriási forgalmi ugrások. Ezért 2011-ben is komoly értékben fektettünk be a termelésbe, a termékekbe és új piacok megszerzésében” – hangsúlyozták az ügyvezetők.
12 millió eurós beruházás a termelésbe
Hogy mennyire egészítik ki egymást a forgalom-növekedés és a beruházás, nagyon jól szemlélteti a 2010. végén piacra dobott önjáró permetező, a Pantera példája, melyet a mûszaki előnyeinek köszönhetően a piac nagyon kedvezően fogadott. Annak érdekében, hogy a nagymértékû keresletet optimálisan lehessen kielégíteni, az Amazone a Pantera gyártási kapacitását a tecklenburg-leeden-i telephelyen az új 1500 m2 alapterületû gyártócsarnokkal növelte. A további, hasonló méretû csarnokkal új területet hoztunk létre a Primera DMC nagy területteljesítményû vetőgépek gyártásához.
Az Amazone új önjáró munkagépét, a Pantera típust 2011-ben a piac nagyon kedvezően fogadta.
A hude-altmoorhausen-i telephelyen is befejezte az Amazone a két új, összesen 5000 m2 alapterületû csarnok építését, így ezen a telephelyen megdupláztuk a kapacitást. Ezenkívül itt kialakítottunk egy 10000 m2 külső területet új köves tesztpályával a forgólazítók / boronák részére. Az Amazonen-Werke az altmoorhausen-i telephelyen, ahol 25 hektáros terület áll rendelkezésre, továbbra is 25 millió eurós beruházást tervez.
A lipcsei bázison hamarosan megkezdődik az új, modern, környezetkímélő festőüzem építése. Ez lesz az eddigi legnagyobb egyedi fejlesztés ezen a telephelyen, ahol az Amazone 1998. óta összesen több mint 20 millió eurót ruházott be. 2012-ben ezenkívül az Amazone Lipcsében az új raktár- és logisztika csarnok építését is tervezi.
A vevőszolgálat és a szerviz kiépítve
Annak érdekében, hogy az új fejlesztéseket továbbra is intenzíven lehessen végrehajtani, az Amazone 2011-ben a termékfejlesztési és kísérleti részleg munkatársainak számát is növelte 165 főre. Továbbá az Amazone beruházást hajtott végre a szerviz és vevőszolgálat kiépítésébe. Ennek köszönhetően például a hudei új tréning-központban a 2011-es év folyamán az Amazone értékesítési partnereinek összesen 1200 szervizmunkatársát láttuk el elméleti és gyakorlati oktatással.
A 3C-Cost-Cutting-koncepció alapján a szaktanácsadói tevékenység kiépítése érdekében további szántóföldi tartamkísérleteket állítottunk be. A többi, európai mezőgazdasági gyártócéggel összehasonlítva az Amazone rendelkezik a legtöbb, statisztikailag biztosított kísérleti sorral annak érdekében, hogy azokból ajánlásokat tudjunk megfogalmazni a legkülönbözőbb üzemi feltételek mellett végzett szántóföldi mûveléshez.
Bel- és külföldön az Amazone számos Active-szemináriumot és oktatást valamint szaknapot és bemutatót tartott. Ezen rendezvényekkel az Amazone tovább tudta erősíteni az „Intelligens növénytermesztés” specialistája pozícióját.
Az új piacok megnyitásával valamint a nemzetközi értékesítési- és szervizhálózat kiépítésével az Amazone 2011-ben is előbbre tudott lépni. Ennek köszönhetően az Amazone a piaci helyzetét Kazahsztánban, Kanadában és Kínában tovább tudta erősíteni a helyi partnerekkel történő együttmûködésnek köszönhetően.
Sikeres Agritechnica
A két évente megrendezésre kerülő vezető világkiállítás, az Agritechnica 2011 az Amazone számára ismét sikeresen zárult. Az Amazone által bemutatott 35 újítás közül ötöt tûntetett ki a DLG szakbizottság innovációs éremmel, így az Amazone mint a leginnovatívabb mezőgépgyártók egyike újra igazolta a pozícióját. Az utolsó nyolc Agritechnica kiállításon az Amazone összesen 26 innovációs érmet kapott.
A Citan 6 – 15 m munkaszélességû vetőgép-sorozatával az Amazone 2011-ben is tovább tudta erősíteni piaci pozícióját.
A legfeltûnőbb újításnak az akár 15 méter munkaszélességû Citan- és Condor típusú vetőgépek valamint a vontatott UX 11200 típusú, 12000 liter tartálytérfogatú permetezőgép számított. Nagy jelentőségûek voltak mindenekelőtt az elektronikai és a vezérléstechnikai új fejlesztések. Az Amazone az új ISOBUS-terminálokkal mint az Amatron 3 és az Amapad valamint az AgApps (Agricultural Applications) – mint új vezérlési- és kezelési koncepció – beépítésével irányt mutató trendet teremtett.
A 2011-es Agritechnica kiállításon az Amazone 35 újítást mutatott be, többek között az UX 11200 típust tandem futómûvel
A kommunális technika területén az Amazone szintén kapott kitûntetést az egyik újításáért. A Demopark 2011 szakmai vásár innovációért felelős zsûrije innovációs érmet ítélt oda az összkerékhajtású Profihopper 4WDi típusnak.
„Az innovációk, újítások a mûszaki haladás hajtómotorjai. Erre van igazán szükségük Vásárlóinknak, hogy a jövőben nagyobb teljesítményt kisebb ráfordítás mellet tudjanak létrehozni és ezzel megfelelő bevételt tudjanak kigazdálkodni” – magyarázta az ügyvezető, Dr. Justus Dreyer. „A másik oldalon pedig az innovációs- és technológiai vezető szerepünkkel a legjobb minőségnek és a kitûnő szervizeinknek köszönhetően piaci sikereinket és ezzel a vállalat jövőjét tartósan biztosítani tudjuk.”
További növekedés 2012-ben
2012-ben is azt a célt tartják szem előtt az ügyvezetők, hogy az Amazone új helyi piacokat nyisson meg és valamennyi szakmai területen elérje a vezető piaci szerepet ill. azt tovább bővítse. Mivel a gazdák és a bérvállalkozók körében a pozitív befektetési hangulat továbbra is fennáll, az ügyvezetők erre az évre is további növekedést várnak, de nem azonos mértékben mint 2011-ben: „A jelenlegi megrendeléseink alapján az első negyedévre feltétlenül növekedéssel számolhatunk.” – hangzott el az előrejelzés az ügyvezetőtől, Christian Dreyertől.
A világnépesség intenzív növekedése és a hasznosítható mezőgazdasági területek csökkenése ellenére az Amazone ügyvezetői a mezőgazdaság és a mezőgazdasági technika számára közép- és hosszútávon is kedvező perspektívákat látnak. „Emellett bizakodunk abban, hogy növekedésünk nem csak az általános piaci folyamatoktól függ, hanem azt a termékekbe, gyártásba és a piacokba történő beruházásaink is élénkíteni fogja.” Az ügyvezetők továbbra is tartják magukat a középtávú célhoz, hogy a cég elérje az 500 millió eurós összforgalmat. „2012-ben még nem fogjuk elérni ezt a számot, de középtávon ez az érték egyre közelebb kerül.” – hangzott el az előrejelzés.
Az Amazone nagy területteljesítményû munkagépei - mint például a Cayena késes csoroszlyás vetőgépe - iránt is átlag felett nőtt a kereslet.
AGROmashEXPO 2012 - ÉRTÉKELÉS
A 30. AGROmashEXPO 25.000 látogatója is rekordnak minősül: az elmúlt évek átlagos látogatottságát 25%-kal múlta felül az idei. Az idei kiemelt érdeklődés a kiállítás széleskörû kommunikációja mellett a kiállítók gazdag kínálatának, aktív közremûködésének, a szakmai partnerek támogató hozzáállásának is köszönhető.
A hazai legnagyobb agrárseregszemle komoly támogatást tudott maga mögött a Vidékfejlesztési Minisztérium, az Agrármarketing Centrum Kht., illetve a hazai mezőgépgyártókat tömörítő Mezőgépgyártók Országos Szövetsége (MEGOSZ) , a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépforgalmazók Országos Szövetsége. (MEGFOSZ), a Gabonatermesztők Országos Szövetsége (GOSZ), az AGRYA- Fiatal Gazdák Szövetsége részéről.
A kísérő események között több mint 30 előadás szerepelt a programban, köztük a VM agrárfinanszírozás lehetőségeiről szóló előadásai.
Hannover után először itt találkozhatott a nagyközönség az év traktoraival, amelyek a kiállítás kiemelkedő látványosságai között szerepeltek és látogatók ezreit vonzották a standokra.
Az idei termékversenyen 3 nagydíjat, négy különdíjat és 10 elismerő oklevelet nyertek a sikeres pályázók. A díjazottak ugyancsak a legnépszerûbb látnivalók között szerepeltek.
A kiállítók véleményét is tükröző vélemények alapján az idei - új koncepció alapján szervezett - AGROmashEXPO beváltotta az elképzeléseket. Az agrárgazdálkodást az inputoktól a logisztikáig átfogó tematika a korábbiaknál is több érdeklődőt vonzott.
A látogatói felmérés eredményei alapján elmondható, hogy nem csak számban volt jelentős a látogatottság, de elégedettségi szintjük is messze meghaladta a korábbi évekét.
Az alábbiakban röviden összefoglaljuk a látogatói felmérés eredményeit és a látogatói regisztrációból kapott adatokat, mely Önök számára is hasznos információkkal szolgálhat az AGROmashEXPO látogatói összetételére vonatkozóan.
- Látogatóink tevékenységi köre: a regisztráltak
- 17%-a állattenyésztéssel (41% szarvasmarha, 28% sertés, 14% baromfi, 17% egyéb állattenyésztés)
- 68%-a növénytermesztéssel foglalkozik (35% gabona, 18% ipari növény, 17% takarmány növény, 9% szőlő)
- A látogatók 87%-a vidékről érkezett, legtöbben Bács-Kiskun, Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Csongrád megyéből
- 19% megyeszékhelyről,
- 30% egyéb városból,
- 38% faluból, községből érkezett
- 2% külföldről érkezett, összesen 23 országból, a legtöbben Szlovákiából, Szerbia-Montenegróból, Horvátországból, Romániából
- A regisztrált látogatók 21%-a 50 ha alatt gazdálkodik, 34% pedig 50 ha felett (13% 300 ha felett)
- 42% tervez gépberuházást
- A kiállítás minősítése:
- 92% ítéli úgy, hogy jobb, vagy azonos az idei kiállítás színvonala a tavalyival
- A különböző szempontok értékelése alapján ötös skálán átlagosan 4,3 pontot kapott a AGROmasEXPO, ami kiemelkedően magas elégedettségnek tekinthető. Az átlagnál magasabb volt az elégedettség:
- Kiállított termékek választéka
- Újdonságok mennyisége
- Piaci információk gyûjtése, szakmai ismeretek bővítése
- Kiállítók összetétele
- Piacvezető kiállítók száma
- A látogatók 34%-a konkrét vásárlási döntést hozott a helyszínen.
- 72% ajánlaná másnak is a kiállítást.
- A látogatók átlagosan 5,8 órát töltenek a kiállításon.
- 96% tervezi, hogy jövőre is ellátogat az AGROmashEXPO-ra.
Február végéig leadott jelentkezés esetén még az idei helydíj árakat vesszük figyelembe.
Várjuk jelentkezését: agromashexpo@hungexpo.hu
AGROmashEXPO Projekt
Agro Napló kérdez…Mini riport az Nyitrai Istvánnal, az IKR Zrt. Gépértékesítési igazgatójával
Értékesítési szempontból hogyan sikerült az elmúlt év?
A 2011-es év a korábbinál sikeresebb volt gépértékesítés területén, de még mindig inkább egy gyenge közepesnek mondható részünkről. Jelentősen rontotta az év végi várakozásainkat a hirtelen megugrott EUR árfolyam.
Számítanak-e bővülésre az eladások tekintetében?
Kisebb növekedéssel számolunk a 2012-es évben, mivel az elmúlt évek visszafogott szántóföldi beruházásai miatt a gépparkok öregszenek. Ez sokáig már nem fenntartható.
Mi a vélemény, inkább munka- vagy erőgépet preferálnak 2012-ben a vásárlók?
Különösen a kombájnok darabszámának növekedése indokolt, hiszen ezek eladásai estek vissza legjobban. Emellett természetesen a munkagépek forgalmának is élénkülnie kell.
Saját, forgalmazott termékeik közül mi volt a favorit 2011-ben?
2011-ben a korábbi évekhez képest talajlazítóból, sorköz kultivátorból növekedett láthatóan a forgalom.
Vettek fel új terméket termékpalettájukra?
Nem történt új termék felvétele a választékunkba.
Terveznek-e bővítést a mûszaki kiszolgálásban?
A mûszaki kiszolgálás az a terület ahol mindig lehet javítani a színvonalon, gyorsaságon, és elégedettségen. Természetesen erre törekszünk is, folyamatosan új beszállítók keresésével, és hálózatunk fejlesztésével, a személyi állomány továbbképzésével. Mindenképpen növelni szeretnénk vevőink elégedettségét.
Austro Diesel Red Hot News
Az Austro Diesel és a Massey Ferguson folytatja győzelmi sorozatát a budapesti AGROmashEXPO mezőgazdasági kiállításon elnyert két fontos kitüntetéssel.
A Massey Ferguson elnyerte az MF7600-zal a “2012 év Nagy Innovációs Díját”. A kitüntetést egy független szakértőkből álló team itélte oda, amely a piacon megjelenő
új termékeket bírálja el.
Az MF7600 meggyőző AGCO SISU POWER motorjaival és SCR új generációs e3 technológiájával, párosítva az iparágban vezető Dyna-váltókkal, melyekkel kimagasló teljesítményt és gazdaságosságot ér el. Új kényelmes vezetőfülkéjével és egyszerû ergonómiájával együtt az MF7600 új mértéket képez és koronáz meg a közép- és nagytraktor osztályban.
Az Austro Dieselt elsőosztályú alkatrész- és szervizellátási teljesítményéért a fődíjjal tüntették ki ebben a kategóriában.
Agritechnica - 5 kitüntetés,
Agromash - 2 kitüntetés,
amit független szakértők itéltek oda.
Úgy tûnik ezzel mondani akartak
nekünk valamit!
Axiál a Jövő Szakemberéért Program
A hazai mezőgazdasági vállalkozásokat érintő generációváltás és szakember-utánpótlás területén jelentkező nehézségekre reagálva, egy több elemből álló támogatási programot indított el az Axiál Kft. 2012 januárjában.
Az „Axiál a Jövő Szakemberéért” program első lépéseként a cég együtt kíván mûködni a Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetségével, az AGRYA-val. Az együttmûködés elsősorban a pályájuk elején álló fiatal mezőgazdasági vállalkozókat célozza meg és az agrártechnikához kapcsolódó korszerû gyakorlati ismeretek átadását tûzte ki feladatául. A gyakorlatban ez többszörös együttmûködést jelent a két szervezet részéről. Az Axiál Kft. részt vett a 2012. február 24-én megrendezésre került Fiatal Gazda Konferencián, és a jövőben megjelenik a szövetség által szervezett regionális oktatásokon. 2012. március 22-24 között az Axiál Szakmai Napok keretén belül pedig szintén egy Fiatal Gazda Konferencia kerül megrendezésre.
Második elemként a korábbi évek gyakorlatát folytatva a középiskolai és felsőoktatásbeli gépész szakemberek képzése mellé áll a cég. Az Axiál Kft. több mint negyven leendő szakember gyakorlati oktatásában vesz részt egy gyakornoki programon keresztül. Ennek célja, hogy a gazdálkodók mellett az egyes vállalkozásokban különböző szinten dolgozó leendő gépszerelők, gépkezelők, és mûszaki szakemberek is versenyképes, a legkorszerûbb gépek és technológiák ismeretén alapuló tudással lépjenek ki a munka világába.
A gyakorló szakembereket és gépkezelőket célozza az Axiál Akadémia név alatt összefogott oktatási program, mely elméleti és gyakorlati elemeket is ötvözve a cég által forgalmazott gépek kezelésének és üzemeltetésének gyakorlati képzésére összpontosít. A cég bajai oktatási központjában és a gyakorlati gépbemutatókon keresztül már az elmúlt időszakban is évente több mint ezer szakember kapott friss és korszerû kezelői és üzemeltetési ismereteket.
Az