A piaci részesedés alapján megőrizték, sőt, némileg növelték piaci részesedésüket – amely 31,6% a 2008-as év 31,3%-ához képest. A 70 milliárdos piacból kiszakított részük alapján tehát stabil piaci pozíciójuk van. Tavalyi sikereik három nagy húzóágazatuknak köszönhető: kukorica, vetőmagvédelem és olajos növények.
A 2009-es év kihívásai elsősorban az aszály és az időjárási anomáliák voltak, így 3,5 Mrd forinttal volt kevesebb a növényvédő szer felhasználás a kimaradt permetezések miatt. A Syngenta a kihívásokra számos új termék bevezetésével reagált, ennek köszönhetik stabil piaci részüket.
A pénzügyi válság érintette a mezőgazdaságot is. A források szûkültek, a bankok pénzescsapjai elzáródtak; a termelői finanszírozást más úton kellett megoldani. Ebben a Syngenta élenjárt – kereskedelmi partnerein keresztül a végfelhasználóknak hosszú fizetési haladékkal biztosította készítményeit úgy, hogy a tavaszi értékesítés árát csak a betakarítás után kellett megfizetni. A növényvédelmi szakmában pedig egyedülállóként zárták az évet kintlevőség nélkül.
Idén a piac lassan élénkül. Az év nagy kihívása a magas induló raktárkészlet és az alacsony felvásárlási árak. A szakmának 2010-ben komolyan kell számolnia a generikus növények jelenlétével is, és azzal, hogy a legálisakon kívül sok a bizonytalan eredetû. Sajnos a pénztelenség miatt az ilyen növények használatának fennáll a veszélye, következményei pedig beláthatatlanok élelmiszerbiztonsági, környezetvédelmi és humántoxikológiai szempontból. Mindezen kihívásra válaszolva a Syngenta szeretné piaci pozícióját megőrizni a komplex megoldásokra törekedve.