Az izgalmak 2010-ben kezdõdnek

Agro Napló
A jövõ évi Alltech FEI Lovas Világjátékok névadó szponzorának elnök-vezérigazgatója, dr. Pearse Lyons rövid európai körútja során beszélt a sajtó képviselõinek az izgalmas rendezvény jellemzõin túl a brand építésrõl és a krízisrõl is. A fáradhatatlan ír biokémikus huszonkilenc esztendeje indította vállalkozását mindössze tízezer dollárral – „azt kell eladni, amire igény van” jelszóval.




 





A volt serfőző lépésről lépésre építette üzletét, s mára 113 országban van jelen a közel 2000 főt foglalkoztató globális állategészségügyi és takarmányozási vállalat.A cég központja Kentucky-ban található, s termékeiket ma is élesztő alapú anyag jellemzi. Néhány évvel ezelőtt a cég vezetői eldöntötték, hogy az Alltech-et egy globális branddé alakítják. Kentucky-ban két szuperbrand is létezik, az egyik a KFC (Kentucky Fried Chicken), a másik pedig Muhammad Ali, akit a világ első számú sportembereként ismernek el. A háromszoros nehézsúlyú világbajnok bokszoló (aki mára humanitárius közszereplővé vált), szülővárosában, Louisville-ben a nevével fémjelzett Oktatási és Jótékonysági Központot hozott létre. Az Alltech 50 ezer dollárral járult hozzá a Muhammad Ali Központ tevékenységéhez és egyesítve erőiket küzdenek az oktatás, az egészségügy, a táplálkozási takarmányozás és a katasztrófaenyhítés terén végzett tevékenységgel, illetve más humanitárius törekvéssel.



Most pedig megszületett az elképzelés: Kentucky-ban az Alltech lesz a harmadik szuperbrand! A takarmányiparban nem létezik más, aki hasonló elképzelésen dolgozna, s ők az elmúlt 2–3 hétben a brand imázsépítésben 500 százalékos ugrást értek el. Sokan szeretnének most velük üzleti kapcsolatot kialakítani, rengetegen keresik az Alltech-et. Az állategészségügyről szólva megemlítjük a John Deer-t is mint támogatót, mert az Alltech FEI Lovas Világjátékokon való együttmûködés erős impulzust jelent az Alltech számára is. S hogy mit is lehet kezdeni a szuper-brand-del? Természetesen támogatni a minőséget, a nyomon követhetőséget, hiszen megnyílnak az ajtók – olyan cégek irányába is, mint például a Cargill.



A gazdasági világválsággal kapcsolatban Lyons úr elmondta, hogy cégükkel pontosan ugyanaz történt a krízis alatt, ami a nagy cégekkel: még nagyobbak lettek. Amikor ugyanis krízisről beszélünk, a lehetőségeket ugyanúgy látni kell, mint a veszélyeket. Az Alltech tehát nem küldött el egyetlen munkatársat sem, sőt, 6 százalékos béremelést adott alkalmazottai mindegyikének. Az állások tehát megmaradtak, a költségeket és a kiadásokat viszont csökkentették, s bár a nyersanyagárak 4 százalékkal növekedtek, cégük nyeresége 50 százalékkal, az értékesítés pedig 5 százalékkal nőtt. A krízist ők tehát lehetőséggé változtatták. Új gyárat hoztak létre Szerbiában, Belgiumban és Kínában – míg mások csökkentették, ők növelték a brand értékét. Kifelé is tekintgetnek lehetőségek felé, így hat hét alatt ésszerûsítették a termelést: miért szállítanának nagy távolságra Kínába, illetve Európába nagy költséggel, ha a gyárat is oda lehet vinni? Bevételüknek pedig 11,2 százalékát fordítják kutatásra.



Az Alltech FEI Lovas Világjátékok rendezvénysorozata a Kentucky állambeli Lexingtonba várja majd 2010. szeptember 25. – október 10-e között a nyolc sportág (díjlovaglás, távlovaglás, lovastúra, reining, díjugratás, lovastorna, fogathajtás, illetve parasportlovasok versenye iránt érdeklődőket). Ez a rendezvény lesz az Egyesült Államokban valaha is tartott legnagyobb lovassport esemény, valamint az első alkalom, hogy ezt a világeseményt Európán kívül rendezik meg.



A 16 napos, fergetegesnek ígérkező programokon mintegy 800 sportoló vesz majd részt 900 lóval, s a 8 világbajnoki verseny előzetesen 700 ezer nézőnek biztosít majd a helyszínen lehetőséget az izgalmak megtapasztalására. A több, mint 480 hektáros területen elhelyezkedő lovasparkban egy új, 8000 ülőhelyes, fedett, klimatizált aréna és egy új szabadtéri stadion épül, s felújítják a területen húzódó utakat is. Az pedig már rekordnak minősíthető adat, hogy közel félmilliárd néző fogja nyomon követni a sporteseményt.



Amerikában a futball után a második legnézettebb sport a lovassport, s minden harmadik ember áll kapcsolatban valamilyen formában a lovakkal. Ez tehát egy nagyon komoly, széles piac, ahova bejutni hatalmas lehetőség. A Lifeforce formula az Alltech Advantage terméksorának sarokköve, amely minden életszakaszban előnyös a lovak számára, akár tenyészállatokról, akár hobbi-, illetve versenylovakról van szó. A világcég természetes alapanyagú termékei a lovak (és más házi-, illetve hobbiállatok) egészségének javítását célzó készítmények, amelyek megbízhatók és teljes mértékben nyomon követhetők.



A természetes állati takarmányok előállítása területén piacvezető Alltech, nemzetközi jelenlétének köszönhetően tehát tökéletes partner a lovassport eseményhez. A 2006-ban eltökélt szándékát, miszerint a történelemben először az FEI Lovas Világjátékok névadó szponzora lesz, a jövő évi esemény koronázza majd meg.

– Keresztes –



www.agronaplo.hu/termekinformaciok/28

www.agronaplo.hu/termekinformaciok/37

www.agronaplo.hu/termekinformaciok/103

www.agronaplo.hu/termekinformaciok/119

www.agronaplo.hu/kepgaleria/50

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!