Magyarországon a Pioneer mindhárom növény vetőmagpiacán kiemelkedő szerepet tölt be. A vetőmagipar mellett a Pioneer piacvezető a mikrobiológiai termékek (széna, szilázs és szenázs adalékok) piacán és meghatározó a kukorica hibridvetőmag előállításban. Így összességében a Pioneer, mint márka, a magyar mezőgazdasági termelés egyik mozgatórugója, termékein keresztül a gazdák sikereinek egyik záloga.
Filozófiánk egyik alappillére, hogy a Pioneer csak akkor lehet sikeres, ha a termékeit termelők sikeresek, gazdálkodásuk megfelelő nagyságú profitot termel. Ennek eredményeként a Pioneer minden tudományos tevékenysége, szolgáltatása, termelői kapcsolata mögött a termelő igényeinek legteljesebb fokú kielégítése áll. Mivel ez így nagyon általános, nézzünk néhány példát:
1. Repce: a magyar, a kelet-európai, illetve európai repcetermesztés jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány év során. Ez igaz a vetésterület és termésmennyiség növekedésére is. Hazánkban is sok termelő ismerte fel a repce jelentőségét és azt, hogy ez a növény nem az extenzív szántóföldi kultúrák közé tartozik. Ahhoz, hogy jövedelmező, esetleg extra profitot adó növény legyen a technológia minden elemét be kell tartani és az inputokat is oda kell adni.
A Pioneer Európában és ezen belül Magyarországon is bevezette a féltörpe (semidwarf) hibrideket MAXIMUS® márkanéven. Ezek a hibridek rövidebb száruk miatt gyakorlatilag nem dőlnek meg, versenyképes és betakarítható – kevesebb veszteséggel járó – termést adnak. Ez egy valódi innováció, amely a termelők oldaláról megfogalmazódó igényt elégíti ki. Nem is maradt el a siker. 2008-ban mind Európában, mind hazánkban jelentős teret nyertek a MAXIMUS® hibridek. A Pioneer új szereplő a repce vetőmag üzletben, 2008. év volt a harmadik szezonunk. Ennek ellenére Magyarországon ma már 13% körüli részaránnyal bír (1. ábra) – köszönhető ez annak, hogy a termelők valós igényének kielégítését tekintettük célnak. A termelők amellett, hogy megtapasztalták a MAXIMUS® hibridek előnyeit építhettek a Pioneer-re mint márkára. A márkára, amely már más területeken – kukoricahibridek, vetőmagminőség, adalékanyagok stb. – bevált.
2. Kukorica: a kukoricában a Pioneer mind Európában, Kelet-Európában és Magyarországon is piacvezető. Természetesen ez önmagában nem lenne elegendő a sikerhez. Jó példa a megbízhatóságból, a stabilitásból származó termelői bizalomra a 2007-es év. A termelők azt tapasztalták, hogy a megelőző három, kedvező csapadékellátottságú, jó kukoricaterméseket hozó év után 2007-ben minden képzeletet felülmúló aszály sújtotta a kukoricákat. A Pioneer kukorica hibridjei – ahogy azt máskor is tapasztalták – azonban jól ellenálltak a vízhiánynak, nemritkán jelentős terméstöbblettel felülmúlva a versenytárs hibrideket. A tapasztalatból következtetéseket vontak le, amelynek eredményeként a Pioneer hibridek részaránya Magyarországon 2,6%-kal nőt, így a Pioneer 36,4%-kal piacvezető (2. ábra). Hasonló tendencia érvényesült Európában és Kelet-Európában – ezeken a kukorica vetőmagpiacokon a Pioneer mintegy 3%-kal nőtt – természetesen szintén piacvezető pozíciót elfoglalva.
Meggyőződésünk, hogy a termelők igényeit kielégítő termékek mindig köthetőek egy adott márkához. A gazdák bizalma, amellyel 2008-ban is megtiszteltek bennünket mutatja, hogy a Pioneer több, mint egy kukorica-, napraforgó- vagy repcehibrid. A Pioneer egy márka, amely megbízhatóságot, stabilitást jelent a termelőnek.
Kara Béla