A mulcsvetőgép két sorban elhelyezett tárcsás boronával rendelkezik. Az egyes Ø 460 mm tárcsalapok gumibakkal csatlakoznak a gerendelyre. A tárcsák csapágyai nem igényelnek karbantartást a kiváló kúpos fészkes tömítésnek és az olajfürdőnek köszönhetően. A rövid tárcsás borona mélységét kényelmesen lehet a traktorfülkéből akár menet közben szabályozni egy kettős mûködésû munkahengerrel. Az Amazone-filozófiához hûen – ami soronkénti előtömörítést jelent – a 400/50-15.5 (átmérő 800 mm) méretû, sávosan tömörítő kerekek végzik el a lazított talaj visszatömörítését. Minden tömörítő keréken négy vulkanizált gyûrû helyezkedik el a 12,5 cm-es vetősortávolságnak megfelelően. Mindegyik, sávosan tömörítő kerék egy hidraulikus rendszeren keresztül kapcsolódik egymáshoz annak érdekében, hogy a talajnyomás mindenütt megközelítőleg azonos legyen. A nyomáskiegyenlítő rendszer lehetővé teszi minden kerék számára azt, hogy lefelé 10 cm-t, felfelé 15 cm-t térjen ki. Négy, sávosan tömörítő kerék szállítja a közúton és a forgón, a többi kereket a hidraulikus rendszer ilyenkor teljesen felemeli. Kopás esetén a kerekek a munkagépen belül tetszés szerint cserélgethetők. A vetőmag elhelyezését PacTec féltárcsás csoroszlyák végzik. A 400 mm átmérőjû és 4,5 mm vastag 4–4 csoroszlya mélységtartását a sávosan tömörítő kerék végzi. A bóracél tárcsák esetén, mint ahogy az Amazonnál már megszokott, a tisztítást a 230 mm-es mûanyag tárcsák végzik. A csoroszlyára ható nyomás a Cirrus esetében a magtartály telítettségétől is függ, bár a munkagép súlyának mintegy 60%-a a traktorra nehezedik. Üres tartály esetén a tengelyterhelés 3600 kg, búzával feltöltött tartály esetén 4460 kg. Így minden kerékre 600 és 740 kg terhelés jut, a csoroszlyanyomás ennek megfelelően 150–185 kg. Ez az érték még nehéz körülmények között is elegendő ahhoz, hogy a vetőmagot a kívánt mélységben helyezzék el. A csoroszlya nyugodtan halad a talajban – még akár 20 km/h sebességgel, valamint a nehéz kötött talajon is. A kőbiztosítás 100 kg-os nyomáscsúcs esetén megakadályozza a csoroszlya károsodását, és kiold. A vetésmélységet központilag, az ismert négyszeresen fordítható Amazone-excenteres csappal lehet beállítani.
A „III S típusú magtakaró pálca” a magárkot laza talajjal fedi be, majd a megmûvelt területet elegyengeti. A rugalmas és 15 mm vastag, párban rugózott köracélok kifogástalan munkát végeznek. A magtakaró pálcasor helyett lehetőség van tömörítő keréksor beszerelésére is. A vetőmagtartály nagyobb része a tárcsás borona előtt található – ezzel súlyt visz át a traktor hátsó kerekeire, ami növeli a vonóerőt. Az alumínium létrával, az elülső nagy emelvényen keresztül, valamint a lépcsőkön a tartály könnyen elérhető. A vetőmag adagolását mechanikus talajkerék végezi, amely a magtartály alatt helyezkedik el. A mechanikus adagolás egyszerûen leforgatható, a fedélzeti számítógép jelzi a leforgatási időt. A talajkerék felett található a hidromotoros hajtású ventilátor, melynek a vetőmagtól függően percenként 20 és 30 liter olaj és 6,5 kW hidraulikus teljesítményigénye van. A Cirrus-hoz szériában három cserélhető adagolóhenger áll rendelkezésre: egy aprómag-henger 15 kg/ha kijuttatandó mennyiségig, valamint kettő normál vetőhenger 15–140 kg/ha, ill. 140–400 kg/ha mennyiségekhez. A traktortól messze eső csuklópontnak köszönhetően a felkapcsolt Cirrus – tekintélyes szerkezeti hossza ellenére – egészen fordulékony. A munkagép kezeléséhez és ellenőrzéséhez az Amazone a Cirrus számára az Amatron+ fedélzeti számítógépet szállítja, melyet további Amazone munkagépekhez is lehet használni, valamint GPS-vevővel is fel lehet szerelni. A monitor áttekinthető és egyértelmû. Valamennyi hiba és betáplálási „felszólítás” érthető szövegezéssel jelenik meg magyarul. A leforgatás során a monitor emlékeztet bennünket, hogy a cellás kereket fel kell tölteni és egy üres felfogó tálcát kell tenni a nyílás alá. A mûvelőút számára maximum 3 sort lehet oldalanként lezárni, a vetési mennyiséget számítás útján, egy tetszőleges értékkel lehet csökkenteni. A terminálon lehet a nyomjelző-váltást is beállítani: vagy mindig mindkettő nyomjelző lent van, vagy csak egy (mindig ugyanaz vagy automatikusan váltakoznak) vagy egyik sem. Ha a számítógépet kikapcsoljuk, akkor a nyomjelzők sem mozognak, annak ellenére, hogy hidraulikusan össze vannak kapcsolva a kiemeléssel. Nagyon jó megoldás a sáros foltok esetén alkalmazható funkció (a munkagépet kissé meg lehet emelni anélkül, hogy a nyomjelzőket be kellene zárni vagy a mûvelőút tovább lépne) és az akadály-funkció (pl. egy póznánál a nyomjelzőt rövid úton be lehet zárni anélkül, hogy a munkagépet meg kellene emelni). Mindegy, hogy könnyû vagy nehéz talaj, száraz vagy nedves körülmények – a Cirrus a vetőmagot nagyon pontosan és egyenletesen teszi le, ennek köszönhetően egyenletes kelést fogunk tapasztalni.
Az Amazone termékek iránti óriási kereslet miatt arra kérjük partnereinket, hogy már most vegyék fel a kapcsolatot üzletkötő kollégáinkkal. A 2009 évre tervezett gépbeszerzéseket már idén indítsák el, hogy biztonsággal és időben leszállíthassuk a megrendelt gépeket.
Megértésüket és együttmûködésüket előre is köszöni: az AMAZONE csapata.