A mechanikus adagolótuning
Külföldi, nagy tapasztalatokkal rendelkező partnerünk segítségével elérhetővé tudjuk tenni ügyfeleink számára a mechanikus vezérlésû adagolóval rendelkező gépek speciális teljesítménynövelő hangolását.
A hangolás során a gyári értékeknek nemcsak a mennyiséget, hanem a befecskendezési idejét is megváltoztatjuk. Ez az alapja a tuninghangolásnak, amelyet mi optimalizálásnak nevezünk. A traktormotorok még nem változó geometriájú turbói kellő levegő és ezáltal kellő oxigén biztosítására képesek. Sok márkánál előfordul az is, hogy a motorok teljes mértékben megegyeznek, és csak az adagoló beállítási értékeiben térnek el egymástól. Következésképpen az adag növelésével nő a nyomaték, a lóerő, és a motor karakterisztikája is megváltozik.
Az adagolók élettartamára ez nincs hatással, a gép teljesítménye így 6–15%-kal növelhető maximálisan.
Optipower® Individual chip tuning
A motorokban rejlő kihasználatlan teljesítménytartalékot teszik kihasználhatóvá a chip tuningok, amelyek elsősorban az elektronikusan vezérelt adagolókkal rendelkező motorokhoz és a common rail motorokhoz alkalmazható lehetőségek. A speciális, kifejezetten katonai alapanyagokból épített chip tuning készleteink a hosszú élettartamukkal és állítható teljesítmény-rásegítési lehetőségükkel tûnnek ki. Készleteink extrém hőtûrésûek (–40-tól +120°C-ig).
Pillanatnyilag csak az ODISYS által forgalmazott Optiopower® készlet rendelkezik a mezőgazdasági és ipari alkalmazásra hangolt tulajdonságokkal.
A teljesítménynövelés ezen módszerei megváltoztatják a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és időzítését, az égéstérbe érkező levegő mennyiségét. Ezáltal az égés egyrészt jobb hatásfokú lesz (optimalizálják az égést), másrészt a beérkező többlet üzemanyag-mennyiség hatására nagyobb teljesítmény érhető el. Nagyobb lesz a motor teljesítménye (kW), valamint nagyobb nyomaték leadására lesz képes, amely mellett nő a nyomatéki rugalmasság. A motor alacsonyabb motorfordulatszámon is képes leadni a kívánt teljesítményt, és alacsony motorfordulaton is nyomatékos lesz.
Az újfejlesztésû OPTIPOWER® INDIVIDUAL kifejezetten a kombájnok és egyéb betakarító gépek, illetve olyan erőgépek common rail motorjaihoz lett kifejlesztve, ahol nem lehet mûszeresen beállítani a készüléket, illetve nem a tulajdonos kezeli a gépet. A készülék legnagyobb előnye, hogy mivel készletei plug and play kivitelûek, ezek esetében abszolút bontásmentesen lehet a teljesítményt növelni. A csatlakozók a gyári mûanyag dugaljak ellenpárjai. A tuningkészletek megvásárlása esetén helyszíni beszerelést is vállalunk, sőt a fékpados visszamérést is biztosítjuk ügyfeleink igényeinek megfelelően. Bármely kiegészítő chip tuning doboz hangolja saját magát az adott motorhoz, így a megrendeléstől számított 1–2 hétig van szükség a teljes betanulás és alkalmazkodáshoz.
Üzemeltetés során azt tapasztaljuk, hogy gyakran kell visszakapcsolnunk, mert leesik a fordulatszám, vagy esetleg a gép nem képes a fordulatot visszaszerezni. Ekkor érdemes elgondolkozni a teljesítménynövelésen, hiszen „csak 10–15 LE” kellene, hogy a váltót megkímélhessük a folyamatos le- és felkapcso-lástól.
Az ODISYS Optiopower® készletei segítségével a motorokat precízen, az ideális teljesítményszintnek megfelelően lehet kihasználni. A beállításhoz minden esetben érdemes igénybe venni a fékpados beállítást, amely biztosítja hogy tizedes- jegy pontossággal beállítható legyen a kívánt lóerő és nyomaték.
Érdemes optimalizálni a kombájnok és rakodógépek teljesítményét is. A leeső fordulatszám a rázóládák sebességére is, így a szemveszteségre is hatással van.
A készletek sajátossága és egyedisége, hogy csak tényleges teljesítményfelvétel esetén van rásegítés egyéb esetekben nincs, így nincs fölösleges többletfogyasztás.
A Goldoni traktorok
Megbízható, egyszerûbb felépítésû, közepes árfekvésû traktorok, 21,5–100 LE teljesítménytartománnyal.
• BASE-20 széria: a TZ 4-K, Rába-15 kistraktorok kiváltására, jobb mûszaki paraméterekkel, kisüzemi, hobbi rendeltetésre, fóliasátrakba, sorközmûvelésre ajánlott, 21,5 LE-s, 2 hengeres, léghûtéses Lombardini dízel motorral ellátott gép. Állandó összkerékhajtással, független kardánhajtással, első-hátsó differenciálzárral, derékcsuklós kivitel, szervokormánnyal. Frontszerelvénnyel és frontkardánnal is rendelhető.
• EURO RS széria: univerzális rendeltetésû azonos kerékméretû, 24, 26 léghûtéses és 37, 42 LE-es vízhûtéses Lombardini dízelmotoros változatokban, frontkormányos és törzs-csuklóskivitelben, homlokrakodóval is. Frontszerelvénnyel, frontkardánnal is rendelhető.
• MAXTER széria: 52 LE-s Detroit dízel. Vízhûtéses motorokkal, 2003-tól rendelhető a megfordítható kormányzású REV változat. Kifinomult, elektrohidraulikus vezérlésû emelőmû, 540/750 fordulatú kardán található a gépeken.
• ASTER széria: hagyományos traktorformájú, rendkívül univerzális gép, 33, ill. 37 és 44 LE-s, vízhûtéses motorokkal. Tipikusan alkalmas kisüzemi gépesítésre, kertészeti, kommunális és állattartó telepi feladatokra. Front emelőmû és kardán mellett kérhető a középső elrendezésû TLT csonk is. Opcionálisan kérhető a kabin klímás kivitelben is.
• STAR széria: ebben a hagyományos traktor formájú családban megtalálhatók alacsony (28 cm hasmagasság) és magas kivitelû gépek (38 cm hasmagasság), 50–100 LE teljesítmény intervallumban. A csúcsmodell a STAR 100 típus, amely 4 hengeres turbós motorral van szerelve. Első hidraulikával, kardánnal, kabinnal, légfékkel, igény esetén légkondicionálóval szerelten is kaphatók. A széria sajátossága, hogy a váltómû a nyomatékváltó funkciót is tudja. A nagy 2500 kg-os emelőkapacitás szintén egyedülálló ebben a kategóriában. A 2006 évi fejlesztéseknek köszönhetően rendelhető a gépekhez plussz 25 l/min hidraulika kapacitás, mely lehetővé teszi a hidromotoros hajtással rendelkező munkaeszközök stabil üzemeltetését.
(x)