"PRONAR-ral sikert arat!"

Agro Napló
Az Európai Unióba való belépéssel kapcsolatban jelentõsen átrendezõdik a mezõgazdaság, így a gépbeszerzés támogatása is. A több éve futó elõcsatlakozási támogatás (SAPARD) pályázati lehetõsége a végéhez közeledik, de újabb támogatási lehetõségek vannak kilátásban. Ezeknek egy közös jellemzõjük van: a támogatott gép EU eredete. Hazánkban évtizedek óta a legelterjedtebb és közkedveltebb mezõgazdasági vontató az MTZ.
A lengyel PRONAR, építve az MTZ jól bevált alapjaira egy olyan EU konform traktort szerel össze, amely bármely piacon eladható és minőségében is megállja a helyét a hasonló nyugati gépekkel szemben. Ezért a PRONAR, amelynek a nevét egyre több gazdálkodás ismeri meg az összes EU előírásnak megfelelve alternatívát képez a drága és szervizigényes gépekkel szemben. A lengyel gyártó közel egy évtizede szereli össze a traktorokat, szigorú minőségi követelmények alapján, amellyel a lengyel piacon meghatározó szerepe van évente 4000 darabos eladásával.



A PRONAR traktorok alapját a hazánkban jól bevált és közismert MTZ traktor képezi, amelyben meghagyták a jól bevált motort, sebeséggváltómûvet, hátsó differenciál mûvet, és a carraro alapján gyártott első hidat.



Első szembetûnő változtatás a formás ívelt motorháztető és a teljesen új kabin. A karosszéria elemek nyugati traktor formáját keltik. Feltûnő a kabin modern vonalvezetése és keskeny oszlopokból készített vázszerkezete, amely közel 300º -os kilátást biztosít a traktorból. Az ajtajának kinyitása után egy új belső kialakítás tárul elénk. A legszembetûnőbb a jó minőségû anyagokból kialakított belső, jól áttekinthető mûszerfal, és a PRONAR által gyártott ülés. Ezen kívül viszont szinte mindent újra gondoltak és korszerûsítettek. Az akkumulátor is kikerült a kabinból a feljáró alá. Ez lehetővé tette, hogy ki lehessen látni hátra a munkavégzést ellenőrizendő. A kabinba beépítésre került egy jó minőségû audió rendszer.



A legnagyobb mértékû módosítás az elektromos és a hidraulika rendszeren történt. A hidraulikát teljesen átalakították, új szivattyúval, vezérlőegységgel és hidraulikus elemekkel. Ezzel megnövelték a hidraulika emelési lehetőségét. A hátsó három pont felfüggesztést mechanikusan mûködtethető hagyományos egy munkahengeres vagy a nyugati traktorokhoz hasonló kihelyezett két munkahengeres megoldással szerelik. Az elektromos rendszert teljesen átalakítva a keleti alkatrészeket lengyel, ill. nyugatiakra cserélték fel. A kihelyezett hidraulika csatlakozók száma maximálisan 3 pár lehet. A TLT tengely fordulatszáma 540 vagy 1000 között választható.



Külön figyelmet érdemel, hogy a PRONAR traktorhoz gyári opcióként rendelhető első hidraulika és TLT kihajtás, valamint klíma is.



A PRONAR traktorok Magyarországon 30-130 LE-ig rendelhetők.



A rövid ismertetőben nem lehet visszaadni a PRONAR újdonságát és nagyszerûségét, jöjjön el hozzánk, nézze meg és próbálja ki!



Nálunk a PRONAR-ral sikert arat!



Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Szárazság pusztít Lengyelországban

Szárazság pusztít Lengyelországban

Egyre kiterjedtebb a Lengyelországban pusztító szárazság, amely várhatóan komoly gondokat okoz a mezőgazdaságnak, a helyzet tavasz óta sokat romlott –...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?