AGCO / Fendt Pro Cargo - Az okos homlokrakodó
Az AGCO/Fendt újra és újra igazolja, hogy hű tud maradni „innovátor” hírnevéhez a mezőgazdasági technika területén belül. Az AGCO/Fendt új, profi homlokrakodójával egészen új funkciók valósíthatók meg. A Fendt profi rakódója a piacon már jól bevált Cargo homlokrakodón alapszik. A 4 és 5 X-lengőkarjába utólagosan beépített szenzorokkal például egy új mérő és memo-funkció is ellátható. Tovább
AI3070 - Kanadában bizonyított a TeeJet fúvóka
Tom Wolf, a Kanadai Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Intézet kutatója (Agriculture and Agri-food Canada) napjai a permetezés technológia hatásfokának vizsgálatával telnek. Elmélete szerint minél hatékonyabb a növényvédő szer kijuttatása, annál jobb munkát végezhetünk. Tovább
A Vario 500 - Az ideálok megtestesülése
A Fendt a Vario 500-as sorozat négy új modelljével egy teljesen új osztályt vezette be a kompakt, standard traktorok területén. Számos technológiát kínálnak ezek a traktorok, ami eddig a felsőbb osztályok kiváltsága volt. A sokféle innováció és kidolgozás a Vario 500-nak a 125 és 165 LE közötti teljesítménykategóriában konkurencia nélküli előnyöket kölcsönöznek. Tovább
Az AGCO/Fendt megnyitja a valaha látott legmodernebb traktorgyárat
Az AGCO/Fendt szeptemberben a valaha látott legmodernebb, leghatékonyabb és legrugalmasabb traktorgyárat nyitotta meg telephelyén Marktoberdorfban és Asbach-Bäumenheim-ban. A vállalat ezért nem csak új gyártási- és szerelőcsarnokot épített, hanem számos folyamatot is újragondolt és optimalizált, többek között az IT rendszert és a gyártási technológia fontos elemeit. Tovább
Fendt GuideConnect - két traktor, egy gépkezelő
Egyre gyakrabban használjuk a traktorokban meglévő elektronikát, hogy segítségével folyamatokat automatizáljunk. Miközben az egyes traktorok vonalvezető rendszere időközben standardizálódik, ezen a területen a fejlesztések mindenekelőtt arra irányulnak, hogy egymással együttműködő és kommunikáló rendszereket hozzanak létre. Tovább
Fendt Variotronic - egy-terminálos stratégia
Az új Fendt Variotronic olyan funkcionalitást és kényelmet kínál, mint még soha. Teljesen a kezelési koncepcióba integrált – egy-terminálos stratégia - megannyi funkciót foglal össze: a gép vezérlését, az ISOBUS eszközvezérlést, VarioGuide párhuzamvezetést, kamera nézetet, a munkaeszközök tárolását, fordulásvezérlést, Variotronic TI-t és a VarioDoc dokumentációs rendszert. Ez a kezelési elv érvényes valamennyi Fendt traktorra, így a vezetőnek csak egyféle kezelési módot kell megtanulnia és azt több különböző Fendt mezőgazdasági gépen is alkalmazhatja. Tovább
Fliegl ajánlat kombájn kiszolgálásra
A növénytermesztésben, az egyik legdrágább gép a betakarítást végző. Nem véletlen áldoznak rá a termelők, hiszen a talaj-előkészítéstől az aratásig rengeteg munka, energia van a földben és az eredmény ekkor realizálódik. A betakarítás optimális ideje ezt az eredményt nagyban befolyásolja. Sokan ezért a kombájn kapacitást igyekeznek túlméretezni, hogy az ideális körülmények közt learatott termés, a legjobb minőségben és áron kerüljön értékesítésre.
Arra már kevesebben gondolnak, hogy a megfelelő kombájnkiszolgálással is lehet a kapacitást növelni, ráadásául jelentősen olcsóbban.
Amerikában évtizedek óta, de nyugaton is sok éve elterjedtek, a nagyméretű, talajkímélő abronccsal szerelt átrakó kocsik. Ezek használatával - a szakma általános véleménye szerint- a kombájn 20-25 %-kal nagyobb terület teljesítménnyel képes aratni. Érdemes végiggondolni: ez 3-4 kombájn esetén + egynek a teljesítményét jelenti és az átrakókocsi - még a vontatóval együtt is - olcsóbb, mint ez a + kombájn. Ha figyelembe vesszük a taposási kár elmaradását (mert az átrakókocsi kerekei, a kombájnéhoz hasonlóan, kevésbé tömörítik a talajt) akkor újabb pozitívum szól mellette.
A Fliegl kínálatában az egytengelyes 20 m3-estől a 4 tengelyes 40m3-ig találunk átrakókocsit. Ezek közül bármekkora kombájn flottához találunk megfelelő méretet.
Az egytengelyes átrakókocsi tengelye nem rugózott, a többi igen, valamint légrugóval vagy hidraulikus rugózással is rendelhető, ami egyenetlen felszínen is megengedi, a nagy sebességű használatot. Valamennyi alsókapcsolású, 40 km/h-ra is vizsgáztatható, széles gumikkal szerelhető. Vontathatóság javítására és taposás csökkentésére előnyös a 700/50-26.5 vagy nagyobb gumiméret választása. Természetesen ponyvázható, mérlegszerkezettel és rakomány- vagy tolatókamerával felszerelhető. A ponyva vetéskiszolgálás idején tesz jó szolgálatot, a mérleg pedig bérmunka végzésekor.
Alacsony ára miatt, a magyar gazdák figyelmét az egytengelyes ULW 20 FOX átrakókocsi keltheti fel. Talajon 16 tonna, közúton 12,5 tonna összsúllyal használható. Átrakó magassága 4,4 méter. Gumiabroncsa 28.1R 26 méretű. Munka utáni tisztítása könnyen elvégezhető a teknő alján lévő, hidraulikusan nyitható ajtón keresztül. Zsilipekkel szabályozható a fenékcsiga fölötti nyílás, így az átrakási folyamat bármikor megszakítható és újraindítható, ill. vetőmag töltésekor a mennyiség jól szabályozható. Használatát külső mutató segíti.
A kis talajtaposás, a „gyûrés” elmaradása, a kisebb üzemanyag fogyasztás előnyein túl, számottevő a kombájn menet közbeni ürítésének előnye. Összeszokott gépkezelőknek nem probléma a menet közbeni ürítést megvalósítani, a teljes folyamatot koordinálni. Ezek az előnyök, már két kombájn együtt üzemelésekor érezhetők, és 25 %-kal növelik a kombájnok hasznos üzemidejét, kihasználtságát.
Több éve már, hogy a Fliegl fejlesztői, a hagyományos átrakókocsik képességein túllépve kifejlesztették átrakócsigás hátfalukat a LETOLÓKOCSIRA.
Ennél a megoldásnál az egyik legfontosabb előny, hogy - a fekvő csiga elmaradása miatt- kb. feleakkora szemtöréssel dolgozik, mint a hagyományos átrakókocsik.
Másik óriási előnye: sokkal jobb kihasználhatósága, hiszen a csigás hátfal, normál hátfalra cserélésével, egyből egy kiváló, ömlesztett áru szállítására alkalmas pótkocsink van.
Méretválasztéka még szélesebb a 20 m³-es 16 t össztömegûtől az 5 tengelyes, nyerges, 50m³-ig terjed.
A Magyarországon eladott több mint 500 db letolókocsi kb. 15%-nak van ilyen átrakócsigás hátfala.
Technikai adatok ULW 20 Fox
Technikai össztömeg kb.kg 16.000
Megengedett össztömeg (nyílt úton 25km/h sebességnél) kb.kg 12.500
Önsúly kb.kg 4.400
Teknőméret kb.mm 6.000 x 2.480
Átrakó magasság kb.mm 4.400
Gumiabroncs 28.1 R 26
Átrakó teljesítmény kb. 200 t /ó
Forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de
GDS3 - Új találmány az erő- és munkagépek össze- és szétkapcsolásához
Ausztriában a traktoros balesetek 13 százaléka történik az erő- és munkagépek össze- és szétkapcsolása során. J. Gangl nagyszerû, lényegében már 10 éve megálmodott ötlete azon az egyszerû elven alapszik, hogy a traktorosok kényelmesen, a munkafülkéből – tehát ki- és beszállás nélkül – össze tudják a munkagépet a traktorral kapcsolni.
Október 16-án a szlovén határtól pár kilométerre lévő hangulatos kis osztrák város, Ehrenhausen adott otthont egy igen érdekes és hasznos gépészeti újdonság bemutatásának. A hat országból érkezett újságírókat elsőként a feltaláló, az egykori gazdálkodó: Johann Gangl üdvözölte, akinek a nevéhez fûződik a róla elnevezett – Gangl-féle – kapcsolási rendszer (Gangl docking system – GDS).
Nemcsak maga a feltaláló, de a találmány gyártására vállalkozó Josef Schober üzemtulajdonos is korábban gazdálkodó volt, tehát mindketten a gyakorlatból ismerik az új gyártmány kézzelfogható előnyeit. J.Schober üzeme 2012-ben indult be a stájerországi Gleisdorfban, ahol is (kezdetnek) 10 dolgozóval gyártják a GDS-gyorskapcsolókat. Miként a cégvezetőtől, Alexander Lechner úrtól megtudtuk, egy eszköz ára a gépszerkezet konstrukciójától, méretétől függően 2300-4700 euró között változik.
A helyszínen ismertetett és bemutatott – lényegében egy újszerû gyorskapcsolás – találmány igen nagy jövő előtt áll, minthogy egyszerre nyújt kényelmet és munkabiztonságot. A feltaláló abból indult ki, hogy a világon naponta milliószor kell elvégezni a traktorok és munkaeszközök fáradtságos, időigényes (és balesetveszélyes) össze- ill. szétkapcsolását.
Ennek a munkamûveletnek veszélyességét jól jelzi, hogy egyedül Ausztriában a traktoros balesetek 13 százaléka történik az erő- és munkagépek össze- és szétkapcsolása során. J. Gangl nagyszerû, lényegében már 10 éve megálmodott ötlete azon az egyszerû elven alapszik, hogy a traktorosok kényelmesen, a munkafülkéből – tehát ki- és beszállás nélkül – össze tudják a munkagépet a traktorral kapcsolni. Az egész rendszer lényege az, hogy méretre azonos pontos modulok első és hátsó felfüggesztésével biztosítva van az egymáshoz illeszkedés, így a szerkezet automatikusan összekapcsolódik, egyben üzemképes.
Az összekapcsolás mûvelete – miként a bemutatón erről is meggyőződhettünk – 6 másodpercen belül végezhető el. A feltalálótól azt is megtudtuk, hogy ötlete megvalósításában lépésről lépésre haladt előre, amíg piacképes termékkel tudott előállni. A találmánya tökéletesítésében a befektetővel, gyártóval (J.Schober úrral) együttmûködve 2012-ben indult be a termelés. Az innováció nemcsak a gyártás körzetében váltott ki nagy elismerést – mondhatni csodálatot –, és vonzott vevőket a gazdák körében, de külföldre is, még a távoli Új-Zélandra is eljutott.
A GDS 3 két részegységből áll: a háromszög alakú főmodul az erőgép hárompont-függesztésére van szerelve. Ezért a munkagépek egyenetlen terepen is könnyen csatlakoztathatók. Ebbe a főmodulba be van szerelve az erőgép és a munkagép összekapcsolásához szükséges minden kellék. A mechanikus csatlakozáson túl a hidraulika és a kardántengely is automatikusan csatlakozik anélkül, hogy a traktorosnak ki kellene szállni a vezető ülésből. A traktorosnak csak oda kell állni a munkagéphez és a főmodult a hidraulikával megemelni.
A munkagépre szerelt ellendarab a csatlakozó modul, mely szintén háromszög alakú. Ezt a részegységet a Gangl cég méretezi, alakítja ki és készíti el a csatlakoztatandó munkagépnek, eszköznek megfelelően.
Ez a rendszer minden traktorra és munkagépre/eszközre – átalakítás nélkül – felszerelhető, függetlenül attól, hogy régi vagy új gépről/eszközről van szó. A bázisegységhez tetszés szerint több munkagép-modul alakítható ki, mely jó minőségû hazai acélból készül, és korrózióvédelemben részesül. Valamennyi vontatott és függesztett géphez, mindenféle teherhez és erő-igénybevételhez megfelelő.
A rendszer nemcsak a mezőgazdasági, hanem a kommunális munkákban is alkalmazható. A vevők kívánságuk szerint különböző kialakítási formák között válogathatnak. Aki csak az alapkivitel mellett döntött, annak később kardántengely csatlakozással való kiegészítésre is van lehetősége.
Az előbbiekben már említettek szerint a gyors kapcsolások és a balesetmentesség mellett az is nagy előny, hogy az így megrövidült motor üzemnek köszönhetően nemcsak üzemanyagot lehet megtakarítani, hanem a környezeti légszennyezés is mérsékelhető. Mindezek tehát olyan nagy előnyök, melyek tudatában mind a feltaláló, mind a gyártó a megrendelések megugrásával bizton számol. Idén – a beindulás évében –még csak 1000 gyorskapcsoló gyártására rendezkedtek be, de jövőre akár tízszeresére nőhet a gyártott eszközök száma. A jövőbeli vevők között hazánkra is számítanak. A helyszínen látottak alapján ebben nem lehet kétségünk.
Forrás: www.agroinform.com
Hamarosan megérkeznek a megújult gazdaságos TD5 traktorok!
Az elmúlt évtized során a New Holland egyik legnagyobb darabszámban értékesített erőgépei a 80 – 100 Le teljesítménykategóriát felölelő traktorokból kerültek ki. A megbízhatóság, a kiemelkedően jó ár/érték arány és a tetszetős külső azok a tulajdonságok, amivel figyelemre méltó eredményeket értünk el ebben a piaci szegmensben. Az alacsony kabinmagasság, az optimális tengelytáv és a mellső kerekek nagy befordulási szöge (55 fok) a traktorokat különösen mozgékonnyá és sokoldalúan használhatóvá teszik. Tovább
Househam permetezőgépek
A HOUSEHAM SPRAYERS az Egyesült Királyság piacvezető önjáró szántóföldi vegyszerező gyártója, az összes Angliában eladott gép több mint negyedét a HOUSEHAM által gyártott típusok adják. Tovább
Magas technológiájú mûtrágyaszóró és mûtrágya tesztelési lehetőségek
Kverneland Group befektetett egy mûtrágyaszóró tesztcsarnokba
Kverneland Group egyike a világ vezető mûtrágyaszóró gyártóinak. Ez az egyedi pozíció a hagyományokra visszatekintő mûtrágyaszóró gyártáson és több évtizedes csúcsminőségû, megbízható mûtrágyázók kifejlesztésén alapul. Annak érdekében, hogy ezt a magas szintû minőséget és megbízhatóságot nyújtani tudja a Kverneland Group folyamatosan befektet a kutatásokba, tesztelésekbe és a tudományokba.
A Kverneland Group nemrégiben megnyitotta az új mûtrágyaszóró ás mûtrágya tesztcsarnokát Hollandiában. Az új tesztcsarnok Nieuw-Vennep-ben a növényápolás munkagépeit gyártó üzemcsarnokon belül, és a Kutatás és Fejlesztés részlegének a szomszédságában helyezkedik el, amely ezáltal biztosítja az együttmûködést a tervezők és a gépet tesztelők között.
Az új ultra-modern tesztcsarnok magában foglal egy magas technológiájú tesztrendszert, a pontos szórási táblázat kialakításához Kverneland és Vicon mûtrágyaszórókhoz. A tesztcsarnok a piacon egyedülálló a csúcsfejlesztésû 3D teszt rendszernek és a szoftvercsomagnak köszönhetően, amely ellenőrzi a rengeteg mûtrágya szórási eredményét a mûtárgyszórókkal kombináltan. Ez elősegíti a környezetbarátabb tesztfolyamatokat, fókuszálva a mûtrágya, energia és üzemanyag megtakarításra. Az új mûtrágyaszóró tesztcsarnokkal lehetővé válik, hogy a Kverneland Group új fejlesztésekkel jelenjen meg és képes legyen tesztelni és elemezni a szóráskép új sajátosságait, gyors és hatékony módon.
Az új mûtrágyaszóró tesztpálya egy robotot tartalmaz 3-pont felfüggesztéssel, amely képes elforgatni a mûtrágyaszórót, 280 fokkal és kiszórja a mûtrágyát maximum 80 felfogó edénybe. Mindegyik edényhez tartozik egy 5kg-os súlymérő cella, amely edényenként megméri a kijuttatott mûtrágya mennyiségét. A súlymérő cellák által összegyûjtött adatok alapján, az ellenőrző szobából megállapítják a szórásképet, egy speciális 3D szoftver csomaggal. A felfogó edények ürítése teljesen automatikusan történik. A mûtrágya, amely a tesztcsarnok padlójára kerül, egy központi szállítócsiga söpri el, amelyik visszaszállítja a használt mûtrágyát egy elkülönített tárolóba.
Forrás: www.hu.kverneland.com
MF 7626 Dyna-6 – új zászlóshajó az MF 7600-as traktorcsaládban
A Massey Ferguson professzionális középnehéz univerzális traktorai felfelé bővülnek. A 2011-ben a hannoveri Agritechnica kiállításon bevezetett MF 7600-as sorozatban az MF már a második generációs SCR-technológiát alkalmazza. Többek között az élenjáró technikának köszönhetően az új erőgépcsalád számos nemzetközi elismerést sepert be, mint például a 2012-es Év Arany tervezési díját. A négy kisebb modell nyár eleji bemutatása után büszkén prezentáljuk a sorozat zászlóshajóját, az MF 7626-ot. A típusválaszték bővítéssel az MF 7600-as traktorok a 140 – 255 LE-s szegmensben kínálnak elsőszámú megoldást.
Az MF 7626 Dyna-6 hajtómûvel, és hathengeres 7,4 l-es, teljesítmény szabályozó funkcióval ellátott, maximálisan 280 LE teljesítményû AGCO POWER e³ SCR motorokkal van ellátva. A maximális nyomaték 1145 Nm, amelyet az erőforrás már 1500 f/p-en lead. A 40 vagy 50 km/h-s végsebességet így alacsony motorfordulat mellett lehetséges elérni.
Olyan gazdálkodóknak és bérvállalkozóknak kínál páratlan hatékonyságot a sorozat legerősebb tagja, akik kiváló teljesítményt, megbízható üzemelést és meggyőző teljesítmény/súly arányt keresnek egy középnehéz univerzális traktorban. Csakúgy, mint a traktorcsalád kisebb modelljeiben, 3 felszereltségi szint közül lehetséges választani az egyedi igényekhez igazodva. A választást az Essential, Effizient vagy Exclusive felszereltségi szintek jelentik. A felszereltségi verziók az automatizáltságban, illetve a teljesen új fülke komfortszintjében térnek elegymástól.
A következőkben tekintsük át az MF7600-as sorozat kulcs jellemzőit:
- kilenc új modell 140-től 255 LE teljesítményig (Iso Max,Teljesítmény szabályzó nélkül)
- A modellel választhatók félpowershift vagy teljesen automatikus hajtómûvel, valamint Essential, Effizient, Exclusive felszereltségi szintekkel
- Vadonatúj külső
Az Arany Tervezési Díj nyertese a család
- A legújabb SCR motortechnológia, 2. generációs AGCO SISU POWER motorokkal
- Extra hatékonyság a Dízel Oxidációs Katalizátornak (DOC) köszönhetően
- Megújult kipufogó megoldás a kiváló kilátás, valamint a minimális károsanyag kibocsátás érdekében.
Optimális üzemanyag és AdBlue fogyasztás – a katalizátor karbantartás és szervizigény mentes
- Vadonatúj fülke
- Új domború üvegfelületek a jobb kilátás érdekében
- Új tervezés
- Új fülketartó bakok
- Megújult kartámla kiegészítő funkciókkal
- Új kartámla különböző, szabadon választható Joystick funkciókkal
- Control Centre Display CCD (MF 8600-ból) – a Massey Ferguson kijelző monitor evolúciója
All-in-one - „minden egyben” munkagép vezérlési rendszer - magasabb kezelési komfort és hatékonyság
- Megújult fülkerugózási megoldás - Magasabb biztonság és páratlan kényelem
- Élenjáró megoldás a részletekben is - A legegyszerûbb karbantartási és szerviz megoldások
Forrás: www.austrodiesel.hu
Telepi egytengelyes letoló (ASW) kocsik
A „billentés nélkül” történő ürítési módot használó pótkocsik, számos előnyük miatt, egyre több területen jelenek meg. Újabb terület a telepen való belső használat. A Fliegl vevői kívánságra ezért elkezdte a letoló kocsik egytengelyes változatának gyártását is.
Telepi belső szállításnál más szempontokat kell figyelembe venni, mint a szántóföldi használatnál, vagy szántóföldről szállításnál. Kevésbé hangsúlyos a nagy méret, fontosabb a mozgékonyság. Az egytengelyes konstrukció könnyen tolatható.
Sokkal könnyebben, gyorsabban, mint a forgózsámolyos kocsi. Mivel egytengelyes, elmarad a tandem futómûvel járó kopás. A kocsi a traktoron támaszkodik, ennek előnyeit mindenki ismeri (megoszlik a súly, jobban „tapad” a traktor). Ürítéskor (hátrafelé letoláskor) felfelé már nincs szüksége további magasságra, ha befér az ajtón a jármû, le tud üríteni. Halomra tolatva, kitoláskor magasabban ürül a rakomány, mint a billentősöknél. Hátra ürít, ami a legjobb ürítési mód,(a kerekek nem járnak „anyagban”). Gyorsabban ürít, mint a billenős, 30 %-kal kevesebb olaj kell a leürítéshez, Ennyivel kevesebb olajat vesz ki a traktorból. Az ürítés sebessége szabályozható, megszakítható, újra kezdhető.
A trágya letolásakor tiszta marad a plató télen és nyáron is. Mivel a nedves anyag maradéktalanul távozik, télen nem az oldalfalra, platóra fagy rá. A kitolófal 70 fokos dőlésû lapjáról jobban lecsúszik az „anyag”. A hátsó ajtó hidraulikával a fülkéből nyitható-zárható.
Rugózás nélküli, de rendelhető rugózással is. Telepre nem szükséges, de vizsgáztatható. Legnagyobb össztömeg 11 000 kg, 3-4 tonna önsúlyú traktor már dolgozhat vele. Viszonylag nagy térfogata segíti a jó használhatóságot. Lehet alsó, vagy felső kapcsolású a vonórúdja, az MTZ-k alsó horogjára is akasztható. Teljesen horganyzott kivitel.
Az egytengelyes kocsik használhatóságát a múltból sokan ismerik, bízunk benne, a jövőben ennek a kocsinak a használhatóságát is sokan fogják élvezni.
Forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de
Új John Deere alkalmazás segít a kombájn hatékonyság optimalizálásában
Egy kombájn hatékonyság optimalizáló alkalmazást fejlesztett ki a John Deere okostelefonokhoz. Az applikációval alternatív beállításokat végezhetünk a John Deere W- és T-szériás kombájnokon különböző kultúrák és cséplési feltételek esetében, nappali vagy éjszakai munkában. Az alkalmazás Android és iOS által támogatott és 8 nyelven ingyenesen elérhető.
Forrás: www.deere.com
Vadonatúj Massey Ferguson BETA kombájn sorozat Skyline fülkével
A Massey Ferguson öt és hat szalmarázóládás MF BETA kombájncsaládja mostantól teljesen új Skyline fülkével és számos újdonsággal érhető el a jobb komfort és termelékenység érdekében.
Az új Skyline fülke a legjobb kilátást, kényelmet és kezelést garantálja a Massey Ferguson legnagyobb darabszámban értékesített sorozatához. A további változtatások pedig olyanok, amelyeket általában csak a prémium kategóriájú gépekben lehet megtalálni.
A Skyline fülke beltere kiváló munkahelyet teremt, a kilátás elsőrendû a hangszigetelt üvegfelületeken át. A teljesen új kartámla Powergrip vezérlőkarral van ellátva. A fülke a legmodernebb Techtouch terminállal van ellátva, amely teljesen automatikus ellenőrzést és vezérlést biztosít az automatikusan, több terményt is kezelni képes kijelzőn keresztül.
A fülke egyedülálló funkciókkal és kezelőszervekkel van ellátva és a legjobb minőségû anyagok felhasználásával építettük meg. Nem pusztán jól mutat, de a kezelők “minőségérzete” is maximális. Luxus tulajdonságaival és egyedülálló felszereltségével a Skyline fülke új etalont teremt.
A Skyline fülke minden 2013-as szezonra rendelt Massey Ferguson Beta sorozatú kombájn esetében alapfelszereltség lesz (MF 7360 – öt szalmarázóládás 276LE*-s, illetve hat szalmarázóládás MF7370 360 LE**-s kombájnok). Mindkét kombájn továbbra is elérhető ParaLevel rendszerrel, amely lejtős talajon 20% -ig véges szintkiegyenlítést. (*Max teljesítmény, **Max teljesítmény, további 30LE-vel ürítéshez)
MF BETA 7300 sorozatú kombáj felszereltség 2013-tól:
- Vadonatúj, kényelmes fülke kiváló kilátással a zajszigetelt üvegfelületeken keresztül. Klímakontrol légkondicionáló és fûtő berendezés új oldaltükrökkel és világítóberendezéssel.
- Eredményes és egyszerûen kezelhető funkciók az új kezelőkarnak és kartámlának köszönhetően. Powergrip kezelőkar és 10.4 collos Techtouch terminal.
- Elektronikusan állítható rosták, amelyeket be lehet programozni az automatikus terménybeállításokba, csakúgy mint a visszatérő anyag ellenőrzést. Mindkettő adatot a Techtouch monitoron lehet megjeleníteni.
A Bőséges helykínálatú Skyline fülke felépítése
A Skyline fülke teljesen új fejlesztés –a biztonságos megújult fülkelépcsőtől kezdve, egészen a mindenre kiterjedő újdonságokra a fülke tetejétől a küszöbig. A legmodernebb és legjobb minőségû anyagokból építjük meg a belteret, a kezelők élvezni fogják a modern technológia előnyeit, amelyek javítják a kezelést és növelik a kényelmet. A teljesen automatikus légkondicionáló fûtő berendezéssel az alapfelszereltség részét képezi.
A nagy felületû, íves szélvédő kiváló kilátást garantál a kulcs területekre a kombájn elején, illetve a szélekre is még a legszélesebb vágóasztalokon túl is. Az üvegfelület laminált (többrétegû) biztonsági üvegből készül, amely magában foglal egy egyedi, “Trosifol” zajcsökkentő réteget is.
A kiváló szigetelés végett, ez a réteg lehetővé teszi, hogy a kezelő csendes kényelemben dolgozzon. A légrugózású vezetőülés alapfelszereltség, amelyet egy kényelmes pótülés egészít ki. A pótülés alatt hûtő és rakodóhely található. Az állítható kormányoszlop minden testméretû kezelőnek tökéletesen beállítható, illetve karcsú tervezése révén nem gátolja a kilátást a vágóasztalra.
Külsőleg a fülke letisztult és elegáns vonalai harmóniában állnak az új megjelenéssel. Vadonatúj, H9-es munkalámpák állnak rendelkezésre - 4 darab a kabintető mindkét szélén és 3 darab a kabin aljába építve. A fényár garantált. Ugyancsak újak az elektronikus vezérlésû és fûtött, kettéosztott visszapillantó tükrök is, amelyek teljesen új dimenziókat nyitnak a hátratekintésben és a kombájn oldalára való rálátásban.
Hatékony irányítás a tenyerében
Az új kezelőkar a vezetőülésbe van integrálva és teljesen állítható mind oldalra, mind fel-le. Puha, minőségi anyagaival a könyöktámasz kiváló kényelmet garantál. Pontosan a kezelő tenyere alatt található az új Powergrip vezérlő, amely ugyancsak erősíti a “top-minőség” érzetet. Az ergonómikus megformázású kar pontosan a tenyér alá simul. A kezelőkaron a leggyakrabban használt gombokat és kapcsolókat ujjal, valamint hüvelykujjal lehetséges vezérelni.
A kar előre és hátra mozgatása gyorsítja, illetve lassítja a kombájnt. A hátramenetet a kar háttámláján lévő gombbal lehet aktiválni. Négy kapcsoló a kar alatt aktiválja a fontos, de kevésbé használt funkciókat, mint például a cséplőmû és vágóasztal aktiválást, négykerék meghajtást és új, elektromos parkféket.
Rugalmas, membrán gombok kerültek a kezelőkarral ellátott kartámla jobb mellső oldalába a kevésbé használt funkciókhoz, mint például repcekasza és elektromos rostaállítás. A finom tapintású gombok felülete kiemelkedik, amely által könnyû kezelni és érezni őket. A gombok direkt összeköttetésben vannak a Techtouch terminállal a beállítások azonnali kijelzése érdekében.
A Techtouch terminal átveszi az irányítást
Jól láthatóan, a kartámla elején helyezkedik el a Techtouch terminál, amely a központi kijelző és kezelőfelület. Ez a terminál kijelzi az összes munkavégzést és beállítást, illetve automata beállításokat tartalmaz több terményhez is.
A kezelők választhatnak, hogy a Techtouch terminál érintőképernyőjén végeznek változtatásokat a beállításokban, vagy az egyedi, navigátor támlán, amely forgó adatbeviteli egységet tartalmaz.
A kijelzőmonitor négy részre van osztva és a kezelők választhatják ki mi kerüljön megjelenítésre ezen szekciókban. Az általános információs képernyő mindig megjelenik a kijelzőn és mutatja a motorfordulatszámot, a haladási tempót és más fontos kombájn és motor információkat..
A “kombájn” főmenü megmutatja a beállításokat minden fő funkcióhoz, mint például a vágóasztal magasság, dobkosár mellső és hátsó nyitás, szelelő fordulatszám és rosták. A szemveszteség ugyancsak kijelzésre kerül.
A kezelők kiválaszthatnak olyan információs monitor nézeteket is, amelyek részletes visszajelzéssel látják el őket a kombájn állapotáról, mint például a tengely fordulatszámokról.
A képek az alapfelszereltségnek számító hátsó kameráról akár teljes képernyőre is kijelzésre kerülhetnek. Lehetséges azonban osztott képernyőben, a 4 szekció egyikére
Új aratási funkciók
Újdonság a Massey Ferguson MF BETA sorozatában, hogy mostantól elektronikusan lehetséges állítani és szabályozni a rostákat a fülkéből. Az értékek megjelennek a Techtouch terminálon és ezeket a beállításokat el is lehet menteni, hogy később ugyanabban a terményben elő lehessen hívni őket a memóriából.
Ez a funkció a visszatérő anyag mennyiség kijelzés mellett lehetővé teszi a kezelő számára a kombájn maximális teljesítményének kihasználását.
Új, elegáns megjelenés
A vadonatúj Skyline fülke mellett a Massey Ferguson bemutatja az MF BETA 7360 és MF BETA 7370 kombájnoknak legújabb sikkes és elegáns megjelenését. A gépek nemcsak praktikusak funkcióban, de mutatósak megjelenésükben is.
Az új modellek az előző verziók minden élenjáró tulajdonságát megtartják, mint például az egyedi MCS rendszer rotoros leválasztót, alacsony üzemelési költségeket és az extra alacsony üzemanyag-fogyasztást is köszönhetően az SCR rendszerrel ellátott motoroknak. Az egyedi ParaLevel önszintező rendszer hatékonyságot garantál lejtős területen, egészen 20% szintkiegyenlítésig. A ParaLevel rendszerrel (gumizástól függően) a 3,5 m alatti szélesség is tartható közúti közlekedéshez.
Forrás: www.austrodiesel.hu