A BERTHOUD ÚJ KERETSTRUKTÚRÁJA
A növénytermesztés fontos részfeladata az állomány védelme a különböző betegségektől és kártevőktől. Tovább
A Durus 2000 már 800 mm-rel nagyobb
A növekvő piaci igények, a vásárlói elvárások és szükségletek miatt a cég kiegészíti a funkcionalitását és használhatóságát az univerzális tandem futómûves önleürítős Durus 2000 kocsinak és további lehetőséget kínál az oldalfalak további 800 mm-rel történő magasítására. Ezzel a hasznosított térfogat 32 m3. A tridem kivitelû Durus 3000 esetében ez az opció szintén elérhető.
Forrás: http://www.farmtech.si
Amazone Hírek
Catros „pro-csomaggal“–új opciós felszerelés folyékony trágya kijuttatásához
Catros rövidtárcsák akciója!
Megérkezett az új AMADRILL+ terminál
AMAZONE gépek a Nagy Talajmûvelő Show rendezvényen
Centaur szántóföldi kultivátor beüzemelés Gávavencsellőn
A Serious Machinery legfrissebb hírei
A Serious Machinery legújabb internetes számában az olvasó mindent megtudhat a Challenger újdonságairól és fejlesztéseiről.
A világ legnagyobb vetőgépe
A Väderstad Seed Hawk bemutatta a világ legnagyobb vetőgépét a kanadai Farm Progress Show kiállításon. A mûtrágya és a vetőmag befogadására szolgáló kocsi 46 m3-es, 15 m hosszú és üresen is 15 tonnát nyom. A kocsi rendkívüli súlya 4 gumihevederen oszlik szét, ezzel csökkentve a talaj terhelését.
A képen látható Seed Hawk 1300 kocsi egyike azon prototípusoknak, amiket ebben az évben gyártott a gyár. A következő évben a modellválaszték tovább bővül, eltérő méretû típusokkal.
“A 46 m3-es tartálytérfogat minimálisra csökkenti a feltöltési időt és jelentősen növeli a hatékonyságot. Óriási mérete ellenére 15 perc alatt feltölthető", Gustav Nilsson szerint, aki a Seed Hawk termékek felelőse a Väderstad-nál.
A tartály négy, különböző méretû szektorra van osztva: 10 500, 16 800, 16 800 és 1400 literesre. A búza vetőmag normál esetben a 10 500 literes tankba, míg a két különböző típusú mûtrágya a 16 800 literes tankokba van elhelyezve.
“A legjobb tudomásunk szerint ez a világ legnagyobb vetőkocsija jelenleg, ami a 25 m munkaszélességû direktvetőgéppel összekapcsolva 61 hektárnyi területet tud elvetni egyetlen feltöltéssel (120 kg/ha vetőmag és 300 kg/ha mûtrágya dózis esetén)”, mondja a Seed Hawk egyik alapítója, Brian Dean.
A Väderstad Seed Hawk által fémjelzett szántóföldi géptesztek azt mutatják, hogy a direktvetés hozamai versenyképesek a hagyományos technológiában elért eredményekkel. Svédországban alacsony a direktvetésû területek aránya ugyan, de Ausztráliában ez a legkedveltebb vetéstechnológia, mivel a csapadék mennyisége erősen limitált.
“A Seed Hawk 1300 esetében bízunk abban, hogy élénk érdeklődést kapunk Oroszországból, Kanadából, Ausztráliában és az USA-ból”, összegzi Gustav Nilsson.
Forrás: http://www.vaderstad.com/hu/
Baktériumkijuttatás, földforgatás közben? Lehetséges!
Szeretne Ön is munkaidőt és pénzt spórolni talaj előkészítés során?
A permetezes.hu csapata olyan baktériumkijuttató rendszert fejlesztett ki, amelynek segítségével egy lépésben, közvetlenül a talajforgatás előtt a földbe juttathatjuk a baktériumtrágyát. A baktériumtrágyáról tudni érdemes, hogy a hasznos baktériumokat a nap káros sugarai elpusztítják, így fontos, hogy azok a lehető leggyorsabban a föld alá kerüljenek. MEGOLDÁS
Biogáz program a zöld energetikáért
Egyedülállóan komplex programot és szolgáltatáscsomagot dolgozott ki a biogáz-hasznosítás magyarországi elterjesztése érdekében a Biogáz Unió Zrt., amely idén már a hatodik biogázüzem építését kezdi meg Magyarországon, szoros együttmûködésben a létesítményekben használt beadagoló berendezések gyártásával foglalkozó Fliegl-csoporttal.
Óriási lehetőségeket rejt, ám rendkívül körültekintő tervezést igényel a biogáz-hasznosítás, éppen ezért döntött úgy a – Magyarországon e-téren piacvezető - Biogáz Unió Zrt., hogy egy komplex programot dolgoz ki azzal a céllal, hogy idehaza is minél több helyen váljon valóra ennek a megújuló energiahordozónak az energiatermelésbe történő bevonása.
Ennek részeként a budaörsi székhelyû társaság egyszerre biztosítja partnerei számára a biogázüzemek megvalósíthatósági tanulmányainak elkészítését; a pályázatírást és a gazdaságossági számítások elvégzését; mûszaki és üzemeltetési tanácsadást; valamint a létesítmények építését; majd a kész biogázüzemek üzemeltetését és szervízelését. Emellett a vállalat segítséget nyújt a projektek finanszírozási hátterének biztosításához, illetve az állattartó telepek korszerûsítéséhez kapcsolódó trágyakezelési és infrastrukturális beruházások kivitelezését is vállalja.
A Biogáz Unió Zrt. közremûködésével megvalósult beruházások megtérülését segíti, hogy a társaság Magyarországon elsőként kapott a magánszektorban jóváhagyást arra, hogy a biogáz-hasznosításnak köszönhetően az üvegházhatású gázok kibocsátásában elért csökkenést szén-dioxid kvótákra váltsa be, majd azokat a kvótakereskedelmi piacon értékesítse. Így a cég 2010-re három létesítmény szén-dioxid monitoringját végezte el, s tudott számukra együttesen 40 ezer tonna szén-dioxid egyenértékû kvótát biztosítani, ennek értékesítésével mintegy 40 ezer euró többletjövedelmet biztosítva.
A Biogáz Unió Zrt. néhány hónappal ezelőtt Bugyi település mellett immár az ötödik saját kivitelezésû biogázüzemét adta át, idén tavasszal pedig Csongrádon a hatodik biogázüzem-építési projektjük kivitelezési munkálatai is megkezdődnek. A társaság sikere pedig egyszerre köszönhető annak, hogy a biogáz-hasznosítás teljes folyamatát összefogják, s a már elkészült létesítmények rendkívül rugalmasan mûködtethetőek. Így a mezőgazdasági melléktermékek és hulladékok mellett a különféle élelmiszeripari és egyéb szerves hulladékok széles köre használható fel alapanyagként a biogáz kinyerésére.
A biogáz-üzemek mûködését segíti, hogy a Biogáz Unió Zrt. szoros együttmûködést alakított ki a biogázalapanyag-adagoló berendezéseket gyártó Fliegl csoporttal, amely termékei egyszerre garantálják a gazdaságos és az üzembiztos mûködést a biogázüzemekben. A Fliegl kínálata 10-től 200 köbméterig terjed, tehát az egészen kisméretû üzemektől a több megawatt teljesítményû létesítményekig képes megfelelő méretû adagoló berendezéseket az üzemeltetők rendelkezésére bocsátani.
A Fliegl eszközeinek különlegessége, hogy a társaság elsőként kezdett el mûanyagot alkalmazni az adagolók gyártásánál, amelyek a megszokott festett acél szerkezetekhez képest sokkal kedvezőbb ellenállási és tapadási jellemzőkkel rendelkeznek, és a korróziókárosító hatásával sem kell számolni.
Ugyancsak jó hír, hogy a Fliegl – Németország mellett – ma már Magyarországon, az abdai üzemében is gyárt biogázalapanyag-adagolókat, így a hazai felhasználók első kézből, közvetlenül a gyártótól kaphatnak információkat biogázüzemük egyik legfontosabb berendezéséről.
Forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de/
KRONE bálázási világrekord
149 db tökéletesen formázott bála a KRONE COMPRIMA F125XC bálázóval.
Ez a gyorsaság a forradalmi „NovoGrip” keresztrudas anyagszállításnak köszönhető, mellyel a gép rekordidő alatt képes csúcsminőségû, nagy tömörségû körbálákat készíteni.
A Deula Freren Intézettel felállított világrekord: 149 db 125 cm átmérőjû és 12% nedvességtartalmú körbála egy óra alatt. (Magdeburg közelében, 2012. augusztus 21.)
A világrekord kísérletet ellenőrizte és jóváhagyta:
A kísérletről készült összefoglaló film és a magyar fordítás itt elérhető
Letoló, mint átrakó, azaz kettő az egyben
A szállítás is energiafogyasztó munkamûvelet, mint a többi mezőgazdaságban előforduló tennivaló. Itt is törekedni kell a hatékonyságra, gazdaságosságra, relatív olcsóságra. A közúton már régóta keresik a megfelelő önsúly/hasznos súlyarányt, törekszenek a maximális megengedett méretek kitöltésére, illetve a jobban használható eszközök, technológiák megvalósítására. Így alakul ez a mezőgazdasági szállításban is.
Ahogyan az amerikai és a nyugat-európai mezőgazdaságban elterjedt, a kombájnok kiszolgálásában az átrakó kocsi - nyilvánvaló előnyei miatt- terjed hazánkban is. A kombájn nem szállítójármû, teljes kapacitásának kihasználása, csak úgy lehetséges, ha folyamatosan dolgozik. Ha a betakarítógép - megtelt magtartály esetén- nem tud azonnal pótkocsira üríteni, hanem ki kell jönnie az útig, a talajt kíméljük ugyan, de elveszítjük teljesítményének jelentős részét. Kombájngyártók szerint, 20-25%-al növeli a teljesítményt, az átrakó kocsi rendszerbe állítása. Számoljunk kicsit: egy új kombájn 40- 80 M Ft, ennek az összegnek a negyede, ötöde kárba vész, mert nem arat, hanem közlekedik a táblán. 10-20 M Ft egy kombájnnál a veszteség, a kisebb területteljesítmény miatt. Egy nagyobb átrakó kocsi pedig 2-3-at is ki tud szolgálni! Mennyit takaríthatunk meg, a teljesen kihasznált kapacitás miatt? Mindenki számoljon utána a saját gazdaságában! Ha pedig, keskeny kerékkel szerelt pótkocsival közlekedünk a szántóföldön, komoly taposási kárral számolhatunk, ami szántáskor, magágy-készítéskor okoz plusz költséget és terméselmaradást.
A Fliegl ASW letoló kocsi, melyet normál mezőgazdasági anyagok szállítására használunk, könnyen átalakítható átrakó kocsivá.
A Fliegl letoló kocsi hátfalát, fél-egy óra alatt kicserélhetjük átrakócsigás hátfalra, melynek méretei azonosak a lehordó-átrakó kocsikon használt csigák méreteivel, teljesítményével. A csigát kardán hajtja meg, és hozzá a gabonát a homlokfal tolja. Így elmarad a hagyományos átrakók, alsó, ráhordó csigája. Ez garantálja a kisebb szemtörési arányt. Másik előny, hogy a hátul elhelyezett csiga jobban hozzáfér a vetőgép magtartályához, lehetővé téve nagy vetőgépnél is a vetőmag feltöltést, amit a hagyományos átrakók - az elöl elhelyezett csiga miatt- nem tesznek lehetővé.
További előny, a Flieglnél megszokott méretválaszték és sokféle extrafelszerelés, melyekkel minden igényhez, betakarítási kapacitáshoz, megfelelő átrakó kocsit tudnak kínálni.
Értékteremtés a szerves hulladékok energetikai célú hasznosításával
Forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de/
ProfiDrill D - Óramû pontosság
A kitûnő vetési pontosság mellett a ProfiDrill D vetőgép számos mûszaki előnyt hordoz magában. A legapróbb részletekig átgondolt tervezés eredménye a nagyfokú megbízhatóság és így a nyugodt munkavégzés. Mindezek az egyszerû és kényelmes gépkezeléssel együtt garantálják a sikert.
A függesztett kialakítású, 3 méteres munkaszélességû vetőgép szólóban és forgóboronával együtt kombinációban is használható.
ProfiDrill D – előtérben a pontosság, hatékonyság és kezelési komfort!
A VOGEL-NOOT ProfiDrill mechanikus gabonavetőgép bemutatkozása a Bábolnai Nemzetközi Gazdanapokon
Szállítani pedig kell…
Nálunk is be fog következni, hogy talajra, csak támaszsúlyos (egy-, tandem-, tridem tengelyes), alacsony nyomású, nagy átmérőjû, kisebb tömörítést okozó abroncsokkal szerelt szállítójármûvek fognak rámenni.
A támaszsúlyos kocsi az erőgépnek nagyobb vonóerő kifejtést tesz lehetővé, így jobb a rugózása. Nálunk is egyre többen tudják, a szállítójármûvek okozzák a legnagyobb tömörítést, ilyenkor a legnagyobb az egy kerékre eső terhelés, ebből adódóan ilyenkor a legnagyobb a tömörítés. Sokak számára világos, a drága alacsony nyomású abroncs használata kisebb tömörítést, biztosabb, kevesebb üzemanyagot igénylő talajról lejutást eredményez. Ára gyorsan megtérül a kisebb mélylazítási költséggel. Tehát a föld szélén érdemes átrakni a mezőgazdasági terményt. Esetleg el kell vinni a biztosan járható szilárd burkolatú útig, és ott átrakni. Nálunk, sajnos erre is sokszor szükség van, különösen a csapadékos ősz során. Mindannyian látjuk a Nyugat - európai, amerikai trendeket a szállítási megoldások területén. Ott pedig az eredményesség fontos szempont. Arrafelé, a más logisztikai viszonyok miatt is, szinte minden terményt érint a lehordás módszere. Szemeseket, gumósokat (burgonya, répa), újabban silót is (a biogáz üzemek nagy száma miatt). A betakarító gép (drága eszköz) teljesítményét ne fogja vissza a kiszolgálás elégtelensége, bizonytalansága.
Ismeretesek a légnyomás változtatás, talajon dolgozáskor csökkentés (mivel az alacsony nyomású abroncsok nyomása a sebességtől és a terheléstől függ, más hajtott és nem hajtott keréknél, jobb a radiál, mint a diagonál) előnyei, technikai megoldásai. Sokan tudják, fontos a gumigyártó erre vonatkozó értékeinek figyelembe vétele, folyamatos ellenőrzése. Jól érzékelhetően folyamatosan növekszik a felhasználók ezzel kapcsolatos szakmai kultúrája. Fontos kiegészítői az alacsony abroncsnyomású kerékkel szerelt jármûveknek a légrugózás, a rugózott vonórúd, az eltolható futómû, gömbfej- húzó, többcélú használhatóság, hogy a legfontosabbakat említsük.
Forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de/
Új LB xx4 bálázó széria még nagyobb teljesítménnyel
A Case IH bemutatja új LB szögletes nagybálázó termékcsaládját, mely nagyobb teljesítményt képvisel majd mint elődei.
Radikális forma, figyelemreméltó hatékonyság és számos újdonság jellemzi a Case IH LB szögletes nagybálázóinak új szériáját.
A három új modell – az LB324 (bála méret 80 x 70 cm), LB 334 (bála méret 80 x 90 cm), LB 424 (120 x 70 cm) és LB 434 (120 x 90 cm) – augusztus közepén, Németországban, Magdeburgban debütál majd. Tovább
Új videó: SYNKRO szántóföldi kultivátor
Munkában az új 1030-as széria
Az új 1030-as kultivátor sorozat könnyebb, rövidebb így még kompaktabb, mint elődei. A Pöttinger stábja követte az új 3 tagú kultivátorokat (merev, összecsukható és vontatott) a földre. A következő 3 perces videón megfigyelhető az új gépek mûködése üzemeltetés közben.
VREDESTEIN TRAKTORABRONCSOK - Az ÖN HOZAMA, A MI TRAKTOR ABRONCSAINKKAL
A nagy teljesítményû, korszerû traktorok használata elengedhetetlen az eredményességhez a modern mezőgazdaságban. Az elmúlt évekre jellemző méretnövekedés megköveteli a nagy teljesítményt, amely megfelelő abroncsok használata esetén garantálja az optimális tapadást. A talajstruktúra megóvása továbbra is kiemelt fontosságú, amennyiben az egy hektárra jutó terméshozam szintjét meg akarjuk tartani. A modern traktorok hatalmas súlya miatt a talaj megóvását csak különleges kialakítású abroncsok felszerelésével lehet elérni.
Tovább