Újabb Scorpion
A CLAAS cég tovább bővítette a Scorpion teleszkópgémes rakodógép családját az új 7050-es modellel, amely a közkedvelt 7045 utódjaként pótolja a felső teljesítménykategóriában a már meglévő 7044 és 7055 modellek közötti rést. Az új rakodó emelőképessége 4,8 tonna, és 7 méter az emelési magassága. Erőforrása egy újgenerációs,
4 hengeres, 3,6 literes, 90 kW (122 LE) teljesítményű Deutz dízelmotor, amely teljesíti az EUR IIIB/Tier 4f emissziós normákat.
A többiekhez hasonlóan ez a típus is rendelkezik a CLAAS által bevezetett SmartRoading funkcióval, ami automatikusan, mintegy 15 százalékkal csökkenti a motorfordulatszámot közúti közlekedéskor.
Az intelligens Variopower hidrosztatikus hajtóműve gondoskodik a tolóerő és a munkasebesség összehangolásáról. Három sebességtartomány fokozatmentesen üzemeltethető. A „csiga” 0–7, a „teknős” 0–15, és a „nyúl” 0–40 km/h közötti haladást tesz lehetővé.
Tolóerő kifejtése 72 kN, fordulási sugara 3750 mm körüli. A hidraulikus egységek működéséhez Loadsensing rendszerben 140 l/min szállítási teljesítményű szivattyú biztosítja az olajnyomást.
Új, komfortosabb vezetőfülkéje szélesebb, mint a korábbi típusoké, üvegfelületét 8,5 százalékkal megnövelték, ami még jobb kilátást biztosít. Az esti, éjszakai munkához 9 fényszóró nyújt „nappali” fényviszonyokat. Összkerékhajtású járószerkezetét 600/55-26,5 méretű diagonál gumiabroncsokkal szerelik.
Óriás Tartálykocsi
A Joskin cég tavaly mutatta be új, nagy kapacitású, folyékonyanyag-szállító pótkocsiját, amely közúton és szántóföldön egyaránt bevethető. A Q-Bigliner típusjelű vontatott járművet kifejezetten szállítás céljára tervezték, például hígtrágya injektáló egység sem kapcsolható rá. A korábbi Euroliner hígtrágya injektáló alvázára kifejlesztett háromféle hosszméretű, különleges kivitelű, kompakt tartályok átmérője 2,3 méter, űrtartalmuk 28 600 és 31 800 liter között választható. Forgódugattyús szivattyút használnak a feltöltésre, illetve ürítésre.
A tartályokat az európai EN707 szabványnak megfelelően készítik, hullámtörő lemezek akadályozzák meg a folyadék belengését. Háromtengelyes ADR futóműve Hydro-Tridem rendszerű, a merev vonóhídja hidromechanikus rugózású. Hasmagassága 900 mm. Kerekeit 385/65R-22,5 vagy 750/60R-30,5 méretű gumiabroncsokkal szerelik.