Az SDF név, valamint a cégcsoport új logójának bemutatása céljából Aldo és Francesco Carozza, az SDF alelnökei, valamint az SDF vezérigazgatója, Lodovico Bussolati szakújságírók részére tartottak sajtótájékoztatót a vállalat treviglioi központjában. Az elmúlt években tapasztalt vállalati növekedés, valamint a 2010-től folyamatosan növekvő termékpaletta és a márkabővítés, továbbá a keleti piacon való jelenlét egy megfontolt 5 éves stratégia eredménye. E stratégia megvalósulása azonban már nem tükrözte a SAME DEUTZ-FAHR valódi struktúráját, hiszen mint gépgyártó nemcsak SAME és DEUTZ-FAHR, hanem LAMBORGHINI, LAMBORGHINI GREEN PRO, HÜRLIMANN és GREGOIRE gépek gyártásával is foglalkozik. A cégcsoport nevének lerövidítése, a hozzá kapcsolódó új logó azonban már megfelel a vállalat valódi küldetésének.
A sajtótájékoztató továbbá jó lehetőséget adott a treviglioi központ mellett található történelmi kiállító terület új motormúzeumának felavatására is.
„Igazán büszkék vagyunk történelmünkre. A vállalat 1927-ben kezdte meg működését és mindig is szerettünk volna egy múzeumot. Évek óta létezik egy a történelmünket bemutató tárlat, ahol traktoraink és a ránk maradt archív anyagok kaptak helyet. Mégis a motorok egy kezdőpontja a vállalat életének, hiszen Francesco Cassani, az akkori SAME cég egyik alapítója motorok tervezésével és gyártással kezdte pályáját.” – mondta el Lodovico Bussolati az avatóünnepséget követően.
A kiállítással tisztelegni kívánnak Francesco Cassani előtt, aki testvérével, Eugenio-val közösen alapította meg a vállalatot. További cél volt, hogy a kiállítással ismételten felhívják a figyelmet arra a tényre, hogy a motorgyártás milyen nagy szerepet is játszott a vállalat életében. A kiállított erőforrások közel egy évszázados múltat ölelnek fel és kiválóan ábrázolják a motortechnológia fejlődési szintjeit attól a pillanattól, hogy Cassini elkészítette első általa tervezett erőforrását, egészen a 2014-ben bemutatott FARMotion motorokig.
A vállalat menedzsmentje az újságírók kérdéseire röviden tájékoztatta a vállalatot a tavalyi évben elért forgalmi eredményekről. Mint kiderült, a cégcsoport 8%-os árbevétel-növekedést prognosztizált 2015-ben, amihez nagyban hozzájárult a török piac. A legnagyobb forgalmat az Európán kívüli értékesítésben tapasztalták. Európát továbbra is stabil piacként jellemezték, nem várnak jelentős, egy 2010-es évhez hasonló visszaesést az értékesítésben.
Határozott stratégiát követve, két lépcsőben (2010–2015 és 2016–2020) valósítják meg jövőbeni terveiket. 2016-ban új traktorszéria várható, valamint piacra kívánják bocsátani új szőlő- és gyümölcsültetvényekben használható traktorsorozatukat. Németországban új gyáregységet nyitnak, amely egy 100 millió eurós beruházás eredménye. Az új gyárat a leghatékonyabb traktorgyárként tartják majd számon a világon.
Az eseményről készített összeállítás megtekinthető az Új Mezőgazdasági Magazin weboldalán.
-s.m.-
A cikk szerzője: Sik Milán