A szakvásárok rendezési gyakorisága miatt kevesebb rendezvényt hozott 2015 (x)

Agro Napló
Messe Düsseldorf konszern 2016-ban: az előrejelzések szerint az árbevétel meghaladja a 400 millió eurót A támogatások nélküli működés alapozza meg a további beruházásokat

A Messe Düsseldorf vállalatcsoport a 2015-ös üzleti évben is tovább tudott haladni a sikerpályán. A vállalat összesített árbevétele a vásárok rendezési gyakoriságának megfelelően kevesebb rendezvényt felvonultató évben mintegy 300 millió eurót ért el (az előző évi 412 millió eurót követően). 2016-ban ismét jelentős ugrás várható: a drupa és K vezető világvásárok évében a konszolidált árbevétel az előrejelzések szerint mintegy 400 millió euróra tehető.


Foto: Messe Duesseldorf / Tillmann & Partner

A Messe Düsseldorf GmbH árbevétele 2015-ben mintegy két százalékkal haladja meg a tervezett értéket és 240 millió eurót tesz ki (az előző évi 348 millió eurót követően). A vállalat ebből 39 millió eurónyi árbevételt Németországon kívül ért el. A konszern operatív külföldi tevékenysége mintegy 93 millió eurót tesz ki (az előző évi 112 millió eurót követően). „Nemzetközi vásárkínálatunk stratégiai fejlesztésével ma már az árbevételünk mintegy 30 százalékát Németországon kívül érjük el” - fejtette ki Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf GmbH ügyvezetésének elnöke.


Werner Matthias Dornscheidt, President and CEO Messe Düsseldorf.

A Messe Düsseldorf GmbH mintegy 26 millió eurónyi adózott eredménnyel számol (az előző évben ez az érték 51,1 millió euró volt). A 22 millió eurós egyszeri pozitív tétel a Veletrhy Brno a.s. értékesítéséből származik. Az egyszeri hatás figyelmen kívül hagyásával az eredmény 4 millió euró.

Az előző évhez viszonyítva csekélyebb éves eredmény elsősorban a vásárokban ritkább 2015-ös év kevesebb számú rendezvényében keresendő. „A következő üzleti évben – a rendezvényekben gazdag 2016-os üzleti évben – azzal számolunk, hogy az éves eredmény meghaladja az 50 millió eurót” – magyarázta Dornscheidt úr.


Foto: Messe Duesseldorf / Tillmann & Partner

Hazai és nemzetközi tevékenység:

A rendezvények meggyőző kínálata alapozza meg a sikert

Az árbevétel legnagyobb részét az elsőrendű düsseldorfi rendezvények, a MEDICA, a ProWein, az A+A és a boot, valamint a fémipari vásárnégyes, a GIFA/METEC/ THERMPROCESS/NEWCAST adta. A konszern nemzetközi tevékenységében a CPM rendezvények és a moszkvai interplastica hozta a legtöbb árbevételt.

A düsseldorfi hazai pályán 30 rendezvényre került sor, amiből 18 volt saját és 12 partner- ill. vendégrendezvény. A düsseldorfi rendezvényeken mintegy 25.700 kiállító vállalat és 1,1 millió látogató vett részt, megerősítve a szakvásárok fontosságát a marketing eszköztárában.

A vállalat saját rendezésű düsseldorfi rendezvényein a nemzetközi kiállítók aránya ismét szignifikánsan magas volt, átlagosan 69 százalékra emelkedett. „A rendezvényeinken mért nagyarányú nemzetközi részvétel és a döntéshozók egyre magasabb száma igazolja a düsseldorfi vásárok világpiaci színvonalát” – magyarázta Dornscheidt úr. Egyes rendezvények, mint például a NEWCAST (85 százalékos nemzetközi részvétellel), a ProWein (84 százalékkal) és a MEDICA (78 százalék) látványosan bizonyítják ezt a tényt. A Németországon kívüli látogatók részaránya átlagosan 26 százalék volt, ami közel megegyezik az előző rendezvényeken mértekkel. A legnagyobb arányt a NEWCAST tudta elkönyvelni 66, valamint a MEDICA 61 százalékos külföldi látogatottsággal.

91 saját rendezvény és társrészvétel Németországon kívül:

Oroszország változatlanul fontos külpiaca a Messe Düsseldorf vásártársaságnak

A Messe Düsseldorf kedvezőnek látja külpiaci tevékenységének alakulását. 2015-ben mintegy 93 millió eurónyi árbevétel származott a Németországon kívüli tevékenységből, ebből a brnói leányvállalat 32, a moszkvai és szingapúri 7-7 millió euróval és az Igedo Company 10 millió euróval részesült. Németországon kívül összesen 91 saját rendezvényt és társrészvételt rendeztek (az előző évi 93-at követően). 2016-ban 97 saját és társrendezvényt terveznek Németországon kívül.

A Veletrhy Brno tulajdonrészének eladása

A kinyilvánított cél Csehországban 2015-ben a brnói leányvállalat, a Veletrhy Brno a.s. tulajdonrészeinek értékesítése volt. Brno város tanácsa 2015. december 18-án hagyta jóvá a Veletrhy Brno többségi részvénycsomagjának megvásárlását. A Messe Düsseldorf eddig a részvények 61 százalékával rendelkezett. A düsseldorfi részesedés megszerzésével a város a Brnói Vásártársaság részvényeinek összesen 95 százalékával rendelkezik majd, a fennmaradó rész kisebbségi tulajdonosok kezén van. A szerződést 2015. december 22-én Brnóban írták alá, a tranzakciót pedig jogilag és pénzügyileg előreláthatólag február végén hajtják végre.

A vételár 8,3 millió euró, ezen felül pedig a Brnói Vásártársaság visszafizeti a Messe Düsseldornak a 13,7 millió eurós kölcsönét. Ezzel a Messe Düsseldorf visszakapja a Brnói Vásártársaságba befektetett tőkét.

Werner Dornscheidt erről így nyilatkozott: „A tulajdonrész értékesítésének elhatározása a megváltozott piaci helyzetet következetesen tükröző vállalkozói döntés. A közép- és délkelet-európai térség piacának – részben a pénzügyi és gazdasági válság által kiváltott – változása azt eredményezte, hogy a vásárok piacán előretörnek a régiók.” Miközben a változások új lehetőségeket tártak fel mind a vásártársaság, mind pedig Brno városa előtt a vásárváros fejlesztésére, addig ez a Messe Düsseldorf és a vásártársaság ügyfelei számára alig aknázható ki – folytatta Dornscheidt úr. A vásártársaság új irányt szab a külpiaci tevékenységének és még nagyobb szerepet vállal az ázsiai, valamint az észak- és dél-amerikai gazdasági térségben. A kitűzött célok következetes megvalósítása érdekében a Messe Düsseldorf már 2012-ben is felkínálta Brno városának a tulajdonrészét.

Már a részvények 17 évvel ezelőtti megvásárlásakor megállapodtak a szerződésben arról, hogy Brno városa a későbbiekben teljes egészében átveheti a Veletrhy Brno düsseldorfi részvényeit. A Brnói Vásártársaság immáron a város többségi tulajdonában áll. Ez számos vásárváros esetében van így, mondta el Dornscheidt úr. A megoldás előnyei kézenfekvőek: a vásártársaságot hathatósabban lehet marketingeszközként felhasználni a város és a teljes régió gazdaságfejlesztése érdekében. Ezen kívül „Düsseldorfból nem lehet hosszú távon gazdaságosan és fenntarthatóan irányítani egy olyan kiterjedt és részben műemlékvédelmet élvező vásárvárost, mint a brnói. Ezt Brno városából jóval inkább meg lehet tenni.”

A brnói és düsseldorfi vásártársaságok közötti partneri kapcsolatrendszer fennmarad, az erre vonatkozó hosszú távú szerződést már alá is írták. Ez a szerződés többek között azt irányozza elő, hogy változatlanul a Brnói Vásártársaság rendelkezésére bocsátják a Messe Düsseldorf működő külképviseleti hálózatát; hogy a Brnói Vásártársaság a jövőben is Düsseldorf csehországi képviselete marad, valamint hogy a Brnói Vásártársaság a düsseldorfi rendezvényekre vonatkozó standépítési szerződését 2021-ig hosszabbítják meg.


Foto: Messe Duesseldorf / Tillmann & Partner

Kiemelt terület 2016-ban: a drupa és K vezető világvásárok minőségi továbbfejlesztése

2016 ismét fontos év lesz a Messe Düsseldorfnak a hazai vásárvárosban rendezett vezető világvásárok további fejlesztésében ill. újraszervezésében. A nyomdai és crossmedia megoldások vezető világvására, a (2016. május 31.-e és június 10.-e között rendezett) drupa 2016 után hároméves rendezési gyakoriságra tér át és ezzel megfelel a digitális fejlődés miatt átalakuló ágazat igényeinek. Itt olyan új alkalmazások, megoldások és innovatív technológiák kerülnek előtérbe, mint a 3D nyomtatás, a nyomtatott elektronika vagy a funkcionális nyomtatás. Ebből következően átdolgozták és kibővítették a drupa nomenklatúráját, valamint új célcsoportokat szólítottak meg a termelő iparágak körében. A 2016-os rendezésű drupa szakvásárra ismét elkelt a vásárváros teljes területe. A világ legfontosabb gyártói jelezték részvételüket, a várakozások szerint nem kevesebb, mint hozzávetőlegesen 300.000 szakmai látogató mellett.

A 2016. október 19.-e és 29.-e között rendezett K, a világ elsőszámú műanyag- és gumiipari szakvására még inkább elmélyíti a párbeszédet a kutatás és a gazdasági szereplők között, és ennek keretében a nagyobb számban megjelenő gazdasági szervezetekkel bővül a 2013-ban életre hívott Science Campus. A felsőoktatási intézmények, intézetek és kutatóhelyek bemutatóit egészíti ki az „Erőforrások hatékony felhasználása”, az „Ipar 4.0”, az „Új szerkezeti anyagok” és a „Könnyűszerkezetes gyártás” témakörök felkarolása. A „Plastics shape the future“ különbemutató azt szemlélteti, hogy milyen fejlődési irányokat érhetünk tetten már ma is, és hogy milyen elképzeléseket lehet a jövőben megvalósítani.

A 2015-ös év fénypontjai

Kínában a csomagolási és feldolgozási szakvásárok kínálatát az új swop – Shanghai World of Packaging vásárnégyessel bővítették, egyúttal pedig az EuroShop leányvására is bemutatkozott Sanghajban C-Star néven. A Közel-Kelet és az Egyesült Arab Emírségek növekvő piacán fontos kereskedelmi és kapcsolatépítési platformként tudta megvetni a lábát Dubajban a Metal Middle East. Ezen kívül az interplastica vezető műanyagipari szakvásár Oroszországban Moszkva mellett az orosz nagyvárosban, Kazanyban is bemutatkozott.

A 2016-os év fénypontjai

Indiában az új FoodPex India szakvásár egészíti ki a Mumbai-ban sikerrel bevezetett International PackTech India és a drink techology vásárpárost. Ezen kívül bővül a ProWein vezető világvásárhoz kapcsolódó rendezvények kínálata is: a piacvezető düsseldorfi szakvásár 2013-as szakvásár sikeres kínai megjelenését követően 2016-ban Szingapúrban is megnyitja kapuit a ProWine Asia. A PUMP SUMMIT düsseldorfi szakmai konferencia leányrendezvénye szintén megjelenik a tengerentúlon, így idén először rendezik a PUMP SUMMIT AMERICAS-t is Houston-ban.

Alakítjuk a jövőt: Messe Düsseldorf 2030

A nemzetközi rendezvénypiac alakulására összpontosítva a vásártársaság 2015-ben kezdte meg a „Messe Düsseldorf 2030“ koncepció megvalósítását: „Ezzel még inkább előtérbe helyezzük a globális rendezvénykínálatunk bővítését és nemzetközi értékesítési tevékenységünk erősítését. Ezen kívül a düsseldorfi világmárkákat és ügyfeleink digitális kiszolgálását akarjuk továbbfejleszteni” – jelentette be Dornscheidt úr, majd így folytatta: „Aki a nemzetközi szakvásárok piacán sikeres akar lenni, annak le kell képeznie a világpiacon szereplő vállalatok technológiai innovációs ütemét és a helyi piacok sajátosságait” – fejtette ki Dornscheidt úr. A vásárigazgató ezt arra alapozza, hogy megnyissa a vállalatot a digitális korszak kihívásainak és változásainak. Ebbe a körbe tartozik kiemelten a digitális átalakulás.

A támogatásokról való lemondás és a növekedés alapozza meg a további beruházásokat

A visszafogottan pozitív éves eredmény megalapozza a jövőbeni beruházásokat, a globális rendezvényskála bővítését és ezzel a Messe Düsseldorf vezető nemzetközi szerepének hosszú távú megszilárdítását. „Változatlanul támogatások nélkül gazdálkodunk és saját erőből bővülünk” – hangsúlyozta Dornscheidt úr.

Az elmúlt évekhez hasonlóan az operatív cashflow túlnyomó részét a düsseldorfi vásárváros korszerűsítésére, valamint a világméretű vásárkínálat tartalmi és operatív továbbfejlesztésére fordítják. A vállalat a 2015 decemberéig a 19 vásárcsarnokból már tízet újonnan épített fel vagy korszerűsített a vállalat. Három további csarnokon 2016-ban folytatódnak a munkák. Ezt kiegészítve a következő évek során lépésről lépésre bővítik a CCD Süd kongresszusi központot is. A Messe Düsseldorf 2030-ig tervezi befejezni a vásárváros megújítását. Az építési és átépítési munkák tervezett beruházási volumene összesen mintegy 636 millió euró. Valamennyi beruházást az eddigiekben és a jövőben is saját forrásból fedeznek

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?