FENDT 500 Vario S4
Gyakran hallani, hogy: „Aki vezet, FENDT-et vezet.” De ezt csak az tudja, érzi, aki kipróbálta már. Nos, ha eddig nem tette, jöjjön el május 31-én vagy június 1-jén Mezőfalvára! A belépés és a parkolás is ingyenes.
Ilyen még nem volt! A szántóföldi növénytermesztés gépeinek legjava egy helyen, üzemi körülmények között. Ez az I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva rendezvény, ahol az egyes cégek 4 percenként tartanak bemutatókat. Ráadásul az AXIÁL saját bemutatóterére várja azon látogatókat, akik vezetnének is egy-egy hi-tech masinát. Ehhez nem kell mást tennie, mint a helyszínen kitölteni egy nyilatkozatot és már mehet is!
A kipróbálható gépek között lesz a FENDT 500 VARIO S4-es szériájának egy modellje is. Lássuk, mit tud a jószág!
Típus |
Névleges teljesítmény kW/LE (EG 97/68) |
Max. teljesítmény kW/LE (ECE R24) |
Max. nyomaték Nm |
512 VARIO S4 |
91*/124 |
92/125 |
550 |
513 VARIO S4 |
99*/134 |
99/135 |
590 |
514 VARIO S4 |
109*/148 |
107/145 |
649 |
516 VARIO S4 |
120*/163 |
121/165 |
687 |
* teljesítmény a forgalomba hozatalhoz |
Az 500 VARIO S4 szériával a FENDT immáron a negyedik generációs négyhengeres high-tech VARIO traktorcsaládját mutatta be. A gépből a 400-as szériával együtt több mint 31.000 darabot gyártottak le 1999-es debütálása óta. Ennyit egyetlen más gyártó sem állított elő ebben a kategóriában. Ez az első négyhengeres traktor, amely terminállal rendelkezik és fokozatmentes váltóval szerelt. Mászósebességtől (30 m/h) 50 km/h-ig bármely sebességgel képes haladni. A közepes teljesítménykategóriájú univerzális traktoroknál egyedülálló VisioPlus vezetőfülkével, sarokfényekkel, ill. keresztben világító (opcióban LED) munkalámpákkal, 300 fokban törlő ablaktörlővel és a nagytraktorokból átvett high-tech jellemzőkkel ellátott. A LED munkalámpák élettartamukkal, alacsony energiaigényükkel számuktól függően akár 37000 Lumen fényerősségükkel is kitűnnek.
A vezető igényeihez beállítható kezelőkarfa, érintő- és nyomógombos terminállal, multifunkcionális joystickkal, és Varioterminállal. A Varioterminál alkalmas a munkaeszköz-eltárolására, ill. a VariotronicTI fordulóautomatika (5 kioldó/11 funkció, álló helyzetben programozható) révén a táblavégi forduló automatizálására. A forduló a VarioActive kormánnyal kényelmesen bekormányozható, majd a személygépkocsiknál megszokott módon a kerekek visszaállnak egyenesbe. A hirtelen gyorsításokra kickdown-mód, féklassulás-asszisztencia került a traktorba, melyek segítik a gépkezelőt a munkavégzés során. Természetesen a legkorszerűbb munkagépeket ISOBUS vezérléssel kezeli a traktor. A traktoros kényelmét és a nagyobb hatékonyságot szolgálja a pneumatikus fülkerugózás, a vezetőülés külső levegőellátása (nincs kompresszorzörej magasságállításkor) VarioGuide nyomvonalvezetés, SectionControl részmunkaszélesség szabályzás. A Variable Rate Control-lal pozíciófüggő inputanyag-kijuttatás is lehetséges. A 6 tonna körüli önsúly és a 10.500 kg megengedett össztömeg több mint 4 tonna terhelhetőséget biztosít a traktornak. Ahogy már FENDT-nél megszokhattuk a legfeljebb 5/2 (hátul/elől) kihelyezett hidraulikakör, szabadon hozzárendelhetők a kezelőelemekhez.
Az új VarioGuide generációt több nyitottság, nagyobb választék, könnyebb kezelhetőség és még nagyobb pontosság jellemzi. Két vevőegység közül lehet választani az üzemi igényeknek megfelelően (Trimble/NovAtel), amely a lopás, sérülés elleni kitűnő védelem érdekében a fülketetőben kapott helyet. Továbbá az eszköz lényegesen több korrekciós jel vételére alkalmas a nagyobb jelbiztonság érdekében. Az integrált szlipszabályozásnak (ASR, a váltóban elhelyezett érzékelő) és egyidejűleg a VarioGuide/GPS-méréseknek köszönhetően a radarszenzor sem szükséges már.
Három felszereltségi szint, több mint 220 opció a vevői igényeknek megfelelően. Van benne kormányzott pótkocsitengely-automatika, mellső emelőmű többek között tehermentesítő szabályzással, Cargo ás CargoProfi homlokrakodó (mérleg és határoló funkciókkal). Az 1000E TLT fordulatszám szélesíti a traktor használhatóságát, ill. a könnyű TLT-munkák még gazdaságosabban végezhetőek el vele. Indításgátló is helyet kapott az erőgépben ugyancsak a nagyobb biztonság érdekében. Az 500 SCR-rel összehasonlítva az 500 VARIO S4 széria esetén látható, hogy a Profi vagy a ProfiPlus felszereltségi szint technikai újdonságai közül már a Power felszereltségi szint is rengeteget tartalmaz, szám szerint 42 újításból 30-at.
A széria 516-os tagja egy FRAMEST FRALAZ 2700-assal fog bemutatózni Mezőfalván 2017. május 31. és június 1. napokon! Az AXIÁL szeretettel várja az érdeklődőket!
FENDT 800 Vario S4
Gyakran hallani, hogy: „Aki vezet, FENDT-et vezet.” De ezt csak az tudja, érzi, aki kipróbálta már. Nos, ha eddig nem tette, jöjjön el május 31-én vagy június 1-jén Mezőfalvára! A belépés és a parkolás is ingyenes.
Ilyen még nem volt! A szántóföldi növénytermesztés gépeinek legjava egy helyen, üzemi körülmények között. Ez az I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva rendezvény, ahol az egyes cégek 4 percenként tartanak bemutatókat. Ráadásul az AXIÁL saját bemutatóterére várja azon látogatókat, akik vezetnének is egy-egy hi-tech masinát. Ehhez nem kell mást tennie, mint a helyszínen kitölteni egy nyilatkozatot és már mehet is!
A kipróbálható gépek között lesz a FENDT 800 VARIO S4-es szériájának egy modellje is. Lássuk, mit tud a jószág!
Az új 800 VARIO a legnépszerűbb nagytraktor, amely kompakt felépítésével, rugalmasságával és teljesítőképességével mindenkit lenyűgöz. Akár 280 lóerős teljesítményével nem csak a szántóföldön mutatja meg erejét, de közúton, szállításkor is kiválóan használható. Részleteiben átgondolt, köszönthetően a hatékonyságot növelő, intelligens technológiák alkalmazásának, mint pl. VarioGrip keréknyomás-szabályozó rendszer, a párhuzamvezetés, és még számtalan más részlet. Az üzemanyag-megtakarítás pedig amúgy is magától értetődő a FENDT-nél.
A motor visctronic hűtőventillátor-vezérléssel szerelt a kevesebb hőveszteség és nagyobb hatékonyság érdekében. Ezen túl automatikus hűtőtisztítás is lehetséges a hűtőventillátor-lapátok programozott elfordításával. A dupla turbófeltöltő és a dupla levegő-közteshűtő teltebb nyomatékgörbét, robbanékonyabb, jobb gyorsulást és több vonóerőt biztosít. A passzív részecskeszűrő tisztításához nincs szükség külön gázolaj befecskendezésére. A karbantartási menü a Varioterminálban a kötelező szervizek és karbantartások emlékeztetésére szolgál és további két szabadon programozható emlékeztető beállítását teszi lehetővé. Kettő helyett három magasnyomású befecskendezőszivattyú, irányított AdBlue befecskendezés 6-furatú befecskendező fúvókán keresztül, új hengerfej szélesebb gáttal a szelepek között a hosszabb élettartam érdekében és nem utolsósorban az acéldugattyúk használata által megnőtt azok tartóssága, stabilitása is.
A fokozatmentes Vario hajtóműnek köszönhetően akár 10%-al jobb területteljesítmény érhető el a terhelés alatt kapcsoló hajtóművekkel szemben. Ezzel időt, energiát és pénzt takaríthat meg. A fokozatmentes haladás révén megszűnik a rángás, ezáltal a munkagép amortizációja, kopása is kisebb lesz és a vezetés élménnyé válik. A sebesség 20 m/h-tól 60 km/h-ig tetszőlegesen, a TLT fordulatszámtól függetlenül beállítható és a teljes munkavégzés alatt tartható.
VarioGrip: gyárilag integrált keréknyomás szabályzórendszer az akár a 10%-al nagyobb vonóerő, a kisebb talajtaposás és abroncskopás érdekében. A rendszerrel a gyakori szántóföld-közút váltások esetén a gumiabroncs nyomás változtatására fordított idő csökkenthető és növelhető a szállítási teljesítmény.
- A szántóföldön: kisebb keréknyomás, nagyobb érintkezési felület az abroncson, hatékonyabb talajfogás, kisebb mértékű csúszás, akár 8 %-kal nagyobb területteljesítmény és kevesebb üzemanyag-fogyasztás. Akár 10 %-kal nagyobb vonóerő, megnövekedett talajtermelékenység és terméshozam, hosszabb élettartamú abroncsok.
- A közutakon: nagyobb keréknyomás, kicsi gördülési ellenállás, üzemanyag-megtakarítás, nagyobb menetbiztonság, hosszabb élettartamú abroncsok (10 000 üzemóra alatt fél gumiabroncs-garnitúrával kevesebb kopás).
A külön hajtómű- és hidraulikaolaj-háztartásnak köszönhetően hosszabb olajcsere intervallumok, kiemelkedően jobb hatásfok érhető el, amely az üzemeltetési költségek csökkenését is jelenti. A különálló olajtartályok további előnye, hogy a hajtóműbe nem kerülhet szennyeződés.
A hátsó emelőmű nem csak emelni képes a munkagépeket, hanem az emelőkarok lefelé is nyomhatók a kettős működésű munkahengerekkel. Ennek pl. egy kerékszereléskor akár a szántóföldön is nagy haszna lehet.
Kis önsúly (9,5 t) a kisebb talajtaposás, gazdaságosabb szállítás érdekében, amely a 14 (60 km/h), ill. 16 (40/50 km/h) tonna megengedett össztömeggel párosulva kiemelkedően nagy terhelhetőséget eredményez.
A kényelmes vezetést számtalan kisebb-nagyobb technikai megoldás szolgálja, amelyek a gépkezelő teljesítményét, valamint a gép használhatóságát és újraértékesíthetőségét is segítik. Csak felsorolásszerűen ezek közül néhány. szintszabályozott, rugózott, karbantartásmentes (nincs zsírzó szem) független kerékfelfüggesztés. VarioActive kormány (Profiplus): változó kormányáttétel, mely segíti a táblavégi gyorsabb megfordulást. Opcionálisan tolt üzemmód: a kormánykerék, pedálok és a teljes vezetőülés megfordításával a gépkezelő a traktorban a motornak háttal ülve kezelheti az összes kezelőszervet és a traktor emelőművére függesztett munkagépet. VarioGuide párhuzamvezető rendszer (robotkormányzás) és automatikus dokumentáció (VarioDoc) hűtő-, ill. melegen tartó doboz az italok és ételek számára.
A széria 828-as tagja egy HORSCH TIGER MT-vel fog bemutatózni Mezőfalván 2017. május 31. és június 1. napokon! Az AXIÁL szeretettel várja az érdeklődőket!
CLAAS AXION 930, 850
A szántóföldi napok mozgógép bemutatón megnézheti, mit tudnak a CLAAS erős univerzális traktorai, az AXION modellek. Sőt, ki is próbálhatja azokat! Jöjjön Mezőfalvára május 31. és június 1-jén és nézzen be az AXIÁL standra!
Az AXION 930 igazi mindentudó, valódi 400 lóerővel dolgozik, bármilyen munkaeszköz is legyen rácsatlakoztatva. Erről Ön is megbizonyosodhat az I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva rendezvényen, az AXIÁL bemutatóin. Sőt, a forgalmazó mozgógépeit ki is próbálhatja egy nyilatkozat kitöltése után. De térjünk vissza a géphez!
Az önhordó alváz, a motor speciális szerkezeti beépítése és az első híd függesztése veszi fel a keletkező erőket, így nincs szükség külön alvázra. Az első és hátsó pótsúlyozási lehetőség miatt az AXION 900 bármikor, bármilyen felhasználásra alkalmassá tehető. Egyszerűen univerzális.
A soros hathengeres, 8710 köbcentis FTP-motor 320-tól 410 lóerőig elérhető négyféle kivitele közül 350 lóerős változat dolgozik majd Mezőtúron a mozgógép bemutatón résztvevő AXION 930-ban. Legnagyobb nyomatéka nem kevés, 1450 newtonméter, ezt azért már nem árt hatékonyan beosztani! Ebben segít a CMATIC váltómű. A CMATIC váltóval egészen az 50 km/órás végsebességig a menetsebességet fokozatmentesen lehet szabályozni. Ráadásul elérhető vele a minimum 50 m/órás sebesség névleges fordulaton úgy, hogy a hajtómű mindig a feladathoz szükséges vonóerőt biztosítja.
Mivel a többtárcsás kuplunggal amint lehet, mechanikus áttételre vált, mindig üzemanyag-takarékosan működik, akár talajmunkát, akár szállítási feladatot végez. Nyolc kihelyezett kör, elöl-hátul függesztés – a beépített frontfüggesztésen max. 6,5 tonna, a hátsó függesztésen 10,95 tonna max. emelési kapacitás – és TLT automatika várja a munkaeszközöket, amelyeket ISOBUS-kapcsolaton keresztül, a CLAAS saját fedélzeti rendszeréről lehet állítani.
A 930 tömege pótsúlyozás nélkül 12 840 kilogramm, különösen fontos az egyenletes tengelyterhelés. Nincs is ebben semmi hiba, a CLAAS-tól megszokott módon fele-fele arányban nehezedik a súly az első és a hátsó kerekekre. Egy univerzális traktor nem lehet drabális: a 930 méretei is egész barátiak. Teljes hossza 5,59 méter, magassága 3,452 méter, tengelytávja ellenben 3,15 méter, ez vontatásnál igen jól jön. Fordulási sugara mindössze 6,8 méter, nagyon is fordulékony erőgép az AXION 930!
Kisebb testvére, az AXION 850 sem marad el tudásban. Kényelmes. Sokoldalú. Intelligens. Gazdaságos.
Az AXION 800 számos olyan feladatot elvégez, ami kifejezetten könnyebbé teszi a munkanapokat, és hatékonyságot eredményez. Nem csak a gépkezelők szeretik az AXION-okat, hanem az AXION is szereti a gépkezelőket: kényelmi és biztonsági funkcióival kíméli a gépkezelő egészségét, biztonságot nyújt és hatékonyabbá teszi a munkát.
Az AXION 800 sorozatot, s így a 830-at is hosszú tengelytáv (2,980 méter), mellette pedig kompakt építési mód jellemzi (teljes hossz 5,212 méter, teljes magasság 3,260 méter). Ennek a típusnak is 50-50 százalékos a súlyelosztása, annak érdekében, hogy a traktor mérete ellenére is fordulékony legyen.
A hűtők az első híd felett a legszélesebb részét képezik a traktor elejének, mögötte pedig a motor lényegesen karcsúbb, ez a jól ismert „darázsderék” forma. A gépet egy hathengeres 6.7 literes 235 lóerő max. teljesítményű FTP-motor mozgatja, amely kiegészül egy 24/24 sebességes, fokozatmentes HEXASHIFT vagy opciósan CMATIC váltóval, 4 elektrohidraulikusan kapcsolható tartományfokozattal.
S hogy miért annyira kényelmes a gép? A kényelem az AXION 830 esetében többet jelent csupán egy kényelmes ülésnél. Megkönnyíti a gépkezelő munkáját a CEBIS kijelző, amivel mindent egyszerűen át lehet tekinteni, könnyedén lehet irányítani. Minden kéznél is van: a multifunkciós kartámaszba integrált DRIVESTICK váltóval gyerekjátéka HEXASHIFT, vagy a CMATIC váltó irányítása. A váltás egy ujjal is megy!
Kényelmes a munkaeszközök használata, erről a hidraulikusan rugózott első és hátsó felfüggesztés gondoskodik. Ugyanígy növeli a kényelmet a rugózott első híd is, és a piacon egyedülálló megoldású négy ponton rugózott fülke. S azért, hogy biztosan bele ne izzadjon a gépkezelő a nagy munkába, egy automata klíma biztosítja a pontosan megfelelő hőfokot.
Abban is biztos lehet, hogy ezek az erőgépek nem teszik tönkre a gépkezelő gerincét annak negyven éves korára. Persze, mindent lehet még tovább fokozni; opciósan légrugós, és alacsonyfrekvenciás, fűthető légrugós ülés is rendelhető.
Egy dologra azért vigyázzanak, csak azok szálljanak be a gépbe, akiknek van elegendő önfegyelmük ahhoz, hogy utána ki is szálljanak!
CLAAS ARION 640 és VARIANT 480 RC PRO körbálázó
Több, nagyon meggyőző okot tudunk arra, miért jöjjenek el az I. NAK Szántóföldi Napokra. Az egyik ilyen a CLAAS ARION 640 és VARIANT 480 RC PRO körbálázó gépkapcsolat, amit az AXIÁL Kft. standján tekinthetnek meg.
Kedvcsinálónak nézzük csak meg közelebbről ezt a gépkapcsolatot!
Kezdjük talán az erőgéppel! A traktorok mindennapjai sosem egyszerűek, feladataik nem a gyengéknek valók. Mindenkinek olyan kell, aminek nincs lehetetlen: nem fél a munkától és megbízhatóan elvégzi azt. Az új ARION pont ilyen. Nagyon kényelmes, kezelése egyértelmű és egyszerű, teljesítménye meggyőző. Mindent tud, amit Ön egy traktortól jogosan elvár. Mert az ARION mindig képes rá.
Az ARION 640 6-hengeres DPS motorja 169 lóerő névleges, 177 lóerő maximális teljesítménnyel szinte bármilyen munkában használható, igazán sokoldalú gép. Talajmunka, kaszálás, szállítás és homlokrakodóval végzett munkák nem jelentenek kihívást. A CLAAS az új ARION 600 sorozattal a CLAAS nagytraktorokra jellemző műszaki felszereltséget és kényelmet kínálja a 158-184 lóerő kategóriában.
Az ARION 600-as sorozat modelljeinek megengedett össztömege 12 tonna a 40 és 50 km/órás verzióknál. Ez lehetővé teszi a törvény által előír szabályok minden betartásával mindenféle eszközkombináció csatlakoztatását.
A VARIANT 480 RC PRO körbálázónak az igazán kemény munka a specialitása. Fejlesztésekor a tervezőmérnökök a fő hangsúlyt az anyagáram továbbításra, kötözésre, karbantartása helyezték. Így kapták ezt az erős, megbízható, könnyen kezelhető és karbantartható bálázót, ami egyaránt alkalmas szalma, széna és szilázs bálázáshoz.
Ezen a modellen a rotorcsillagok 180 helyett 360°-kal vannak egymáshoz képest elfordítva. Így garantálja a csillagrotor – a percenkéni 6000 vágást elérve 14 állókésnél – a nagyobb anyagáramot és az egyenletesebb bálakamra-feltöltést. A bálák pedig egyforma méretűek és formájúak lesznek. A VARIANT 480 RC PRO hálós-, illetve zsineges kötözőrendszere is átalakult a megelőző modellekhez képest. A ponyvát kiváltó új hálóvezető lemez segítségével a hálóbeadási folyamat minden betakarítási körülménynél végbemegy. Sőt, a hálóvezető lemez szennyeződésmentes kialakítása könnyíti a mindennapos munkát.
És ugyebár csakis egyetlen dolog az igazán fontos: a bála. Hogy érik ezt el? A CLAAS egyedi megoldása, hogy a rotor indítja a bálaforgatást. A hevederek és a vágórotor ellenkező irányba fordulnak, ezzel teszik lehetővé az azonnali bálaindítást, s megelőzi a heveder megcsúszását.
A termény minőségének megfelelően lehet meghatározni a bála tömörségét, és ezt kényelmesen, a fülkéből irányítva – például maximális tömörségű bálák szalmánál, lágymag szénánál.
További előny, hogy a standard rotor a bálakamrát egyenletesen tölti meg, így jelentős az egységnyi idő alatt betakarított termény. Ez pedig azt jelenti, hogy a VARIANT munkasebessége rendkívül magas.
Jöjjön el, győződjön meg minderről saját szemével is!
HORSCH munkagépek
Május utolsó napján veszi kezdetét az I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva. A rendezvény különlegessége, hogy a gépeket üzemi körülmények között mutatják be, sőt az AXIÁL mozgógépeit ki is próbálhatja!
Az axiálos erőgépek közül nem egy HORSCH munkagéppel fog dolgozni a szántóföldi bemutatókon. Az alábbiakban ezeket ismerheti meg, de még mielőtt belevetné magát az olvasásba, szeretnénk elmondani, hogy itt majd nemcsak nézni szabad! Az AXIÁL bemutatóterén ki is próbálhatja a mozgógépeket, csupán egy nyilatkozatot kell kitöltenie! És most lássuk a munkagépeket!
JOKER RT
A HORSCH gyár egyik legnagyobb darabszámban értékesített munkagépe a JOKER RT rövidtárcsa, mely az elmúlt években nagy változásokon esett át. Az eredeti JOKER RT, amelyik most a CLASSIC névre hallgat, továbbra is bent maradt a portfólióban.
Amivel kiemelkedik az új gép, hogy többé nincs ugrálás! A rövid tárcsák tipikus billegését a JOKER RT CLAASIC esetében egy hidraulikus akkumulátor segítségével megoldották. A JOKER RT-ben viszont a járószerkezet bekerült a tárcsa és a henger közé, ez által megszűnt az ugrálás, és nem utolsósorban nagyobb szállítási biztonságot is nyújt.
A járószerkezet gépbe történő integrálása következtében a választható lezáró hengerek palettája a dupla sorban elhelyezett kivitelekkel egészült ki, így rendeléskor kérhetjük a gépet dupla RollPack vagy a jól bevált SD henger dupla soros kialakításával.
A tárcsák csapágyazása nem változott, továbbra is teljesen karbantartásmentes, a különbség az, hogy sokkal nagyobb átmérőjű és stabilabb az előző kialakításhoz képest.
A rövid tárcsa 52 cm-es tárcsa lapokkal rendelkezik, amelyek párosával vannak a tartó karokra rögzítve. A csipkés tárcsák könnyen hatolnak a talajba, a tárcsák szögét nem kell állítani, mert legyen az laza vagy nehéz talaj, a széles gumibakozásnak köszönhetően mindig megtartják a legoptimálisabb 17 fokos szögállást.
A legújabb fejlesztés egy mellső „daraboló” henger, amely a tárcsák előtt aprítja a hosszú szármaradványt. Ennek segítségével pl. megoldható a repce sekély, mindössze 2-3 cm tarlóhántása teljes átfedés mellett. A magas tarlóval vágott napraforgót sem kell külön hengerrel vagy szárzúzóval járni, ezt is teljesen eltünteti a rövidtárcsa. A nagy, 1 t/m nagyságú súlyarány garantálja, hogy az igen nehéz talajokon még kiszáradt állapotban is behatolnak a tárcsák a talajba. Ha közelebbről megnézzük a tárcsalapokat, nem is kell megdönteni, így nem dugul a JOKER, ez a megnövelt távolságok, vagyis a nagy átömlő keresztmetszet érdeme.
A „daraboló” henger mellett a Joker 5-6-8 RT-re mellső simítót is tudunk szerelni, amellyel a szántást vagy az egyenetlen talajfelszínt tudjuk eldogozni.
A JOKER-t a még könnyebb beállítás érdekében, hidraulikus mélységállítással is kérhetjük, ekkor a fülkéből a gépkezelőnek ki sem kell szállni, úgy tudja a mélységet fokozatmentesen állítani.
A zöldítés és a köztes növény vetése is megoldható a rövidtárcsára szerelhető DuoDrill aprómagvető egységgel, amelynek a térfogata 460 l, ISOBUS kompatibilis, tehát ha a traktor is ISOBUS kompatibilis, akkor a DuoDrill a traktor monitorról, vagy ha GPS automatakormányzás van, akkor a GPS monitorról is vezérelhető.
A JOKER RT a fejlesztéseknek köszönhetően még sokoldalúbbá vált, a termelők egy olyan gépet kaptak így, amellyel a zöldítést, a tarlóhántást, magágy készítést és a nagy tarlóval vágott növények szármaradvány bedolgozását is kitűnő minőségben tudják elvégezni.
TERRANO FM
Természetesen ez nem minden Mezőfalván ott lesz a TERRANO FM széria egy modellje is. A TERRANO FM típusok egyébként 5, 6 vagy 7 m-es munkaszélességben érhetőek el (a rendezvényen az 5 FM lesz ott). A sekély tarlóhántáshoz és a mélyebb műveléshez is egyaránt alkalmazhatók. A gép 4 gerendelyes kialakítású. A gerendelyeken található TerraGrip kapatartók 28 cm-es húzástávolságra helyezkednek el egymástól.
A kialakításnak köszönhetően intenzív talajforgatást érhetünk el, ugyanakkor a nagy áteresztőképességével dugulásmentes munkát biztosít nagy mennyiségű tarló szármaradvány estén is, amelyet az egy gerendelyre eső 112 cm-es kapaosztásnak köszönhet. A rugós biztosítású TerraGrip kapatartók túlterhelés esetén a kapákat gyorsan engedi kitérni az akadályok elől és pontosan vezeti vissza azokat. A nagyra méretezett forgópontoknak karbantartás mentességet biztosítanak. A jól bevált meredek szögállású MulchMix kapa gondoskodik alacsony vonóerőigény esetén is a kiemelkedő keverőhatásról és mély talajművelésről. A munkagép talajszerkezethez választható lezáró hengerekkel rendelhető, ez lehet a jól ismert SD henger, dupla RollFlex, FarmFlex vagy dupla RollPack henger, amelyek gondoskodnak az egyenletes tömörítésről.
TIGER MT
Két soros, 680 mm átmérőjű tárcsás rendszerrel szerelve, 85 cm-es keretmagassággal és 94 cm-es kapatávolsággal a maximális áteresztő képesség érdekében. Robosztus TerraGrip kapatartók a jól bevált MulchMix kapákkal szerelve, 47 cm-es húzástávolsággal a legjobb keverési minőség és mélyreható talajlazítás eléréséhez. Egysoros egyengető tárcsasorral szerelve, amely egyenletes talajfelszínt alakít ki a tömörítő henger előtt. Nagyméretű tömörítő rendszer gumikerekes hengerrel és rászerelt vagy vontatott SteelDisc tömörítővel a vetőágy hatékony előkészítéséhez.
Szállítási szélesség (m) |
Kapák száma (db) |
TerraGrip kioldó erő (kg) |
Minimális teljesítményigény (Le) |
|
Tiger 3 MT |
3 |
7 |
800 |
250 |
Tiger 4 MT |
3 |
9 |
800 |
300 |
Tiger 4 MT merev |
4,05 |
9 |
800 |
300 |
HORSCH LEEB vontatott permetező
Az I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva rendezvény középpontjában a permetezés lesz, közel egy tucat márka bizonyíthat a kiállításon és köztük lesz a HORSCH LEEB vontatott permetező is!
A HORSCH és LEEB 2011-ben közös vállalkozást hozott létre, és ettől kezdve együtt fejlesztik a permetezőgépeket. Első nagy lépés volt a legújabb szórókeret-vezérlés, amely a 2013-as Agritechnicán ezüstérmes lett, és az óta is számos díjat nyert.
A GS típusjelzésű gép piaci megjelenését követően nagy darabszámban került értékesítésre szerte a világon. A maga 6.000 és 8.000 literes kapacitásával, a magas szintű felszereltségével méltó helyet foglal el a prémium kategóriában. Az LT típus a GS „kistestvéreként” került a piacra, amely magában hordozza a korábbi évek tapasztalatait és fejlesztéseit.
Az LT típus hivatalos bemutatójára a 2015-ben megrendezett Agritechnica kiállításon került sor. Kapacitását tekintve 4.000 és 5.000 literes tartályméretben érhető el, amelyet igény szerint számos opcióval egészíthetünk ki. Az LT széria gépei méretükben és felszereltségükben is igazodnak a kis és közepes gazdaságok által támasztott igényekhez, így kiegészítve a vontatott permetezők választékát.
A HORSCH LEEB szórókeret szabályozása (Boom Control) lehetővé teszi a pontos és biztonságos szórókeret-vezetést, úgy ahogy ez eddig még nem volt lehetséges. Ez az aktív szórókeret-szabályozás egyedülálló, és alapköve az állományok kis szórásmagasságú permetezésének. A talajfelszín egyenetlenségeinek tökéletes követése, csak úgy lehetséges, ha a szóró keret mozgása teljesen független a permetező vázától. Ez által megvalósítható az optimális cseppméretű permetezés, alacsony elsodródási arány mellett. A szél és a hőség negatív hatásai minimalizálhatók.
Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?
Kiindulási pont az elsodródás drasztikus csökkentésének az elérése volt. A HORSCH saját légcsatornában folytatott kísérletei rámutattak arra, hogy a hagyományos 50 cm-es fúvókaosztással, max. 50 cm-re van a szóró keret a cél felülettől. Ebben az esetben egy 5m/s sebességű szélerősség mellett a kijuttatott permetlé közel 28%-a elsodródik, nem ér le a cél felületre. Azonban ha a permetezési távolságot lecsökkentjük 25 cm-re, akkor 98%-a a permetlének, fele akkora fúvókán keresztül, megérkezik a célfelületre.
A szórókeret ingaként van felfüggesztve, szabadon mozoghat, megpróbálja függetleníteni működését a hordozó vázrész mozgásaitól, azonban ha a szenzorok úgy kívánják, akkor a két levegős munkahenger működésbe lép és azonnal stabilizálja a keretet. A folyamat valós időben történik, mindössze 0,1 másodperc. Ez idő alatt a számítógép kapja az információt, feldolgozza, kiadja az utasítást és ezt a szeleptömb valamint a munkahengerek végre is hajtják. Az egész műveletet még egy giroszkóp is segíti. A valós idejű reakció eredményeként még dombos területen is megvalósítható a nagy sebességű, alacsony szóró keret magassággal végrehajtott permetezés.
A szórókereten ezért is találunk a fúvókák előtt egy alumínium lemezt, amellyel nemcsak a fúvókát védjük a sérülések ellen, hanem a szóráskép kialakulását is, ugyanis ha a légáram megbontja a kialakuló permetezési háromszöget a fúvóka tövénél, akkor már nem tudunk precízen permetezni, azonban a permetlé cseppek amint elhagyták a „szoknyát” elég nagy az energiájuk, hogy ne fújja el őket a szél és megérkezzenek a cél felületre.
A HORSCH LEEB gépek magukban hordozzák azokat a vonásokat, amelyeket elvárhatunk egy vontatott permetezőtől. Az egyedi keretvezérlési rendszernek köszönhetően biztosított az alacsony magasságból történő növényvédelem, mindez gyorsasággal és kiemelkedő keretstabilitással érhető párosul. Az LT széria gépeivel nyitott a lehetőség a kisebb gazdaságok számára, hogy megtapasztalják ezeket az előnyöket.
Szeretettel várjuk Mezőfalván, az AXIÁL standon és bemutatóterén!
LANDINI 7-175 és 7-215
Ha ellátogat az I. NAK Szántóföldi Napok rendezvényre, az AXIÁL-nál kipróbálhatja a LANDINI 7-175 és 7-215-ös erőgépeket is. Az esemény lényege üzemi körülmények között bemutatni a mezőgazdasági gépeket. Ne szalassza el!
Az ország szívében, Mezőfalván rendezik meg a szántóföli napokat, mely 39 hektáros területtel várja az érdeklődőket. A programban kiemelt jelentőségű a permetező bemutató, de emellett szántóföldi bemutatókat is tartanak, ahol az egyes cégek 4 percenként más-más gépkapcsolatot hoznak el Önnek. Ezen az axiálos hi-tech masinák is megjelennek, 8+8 mozgógép tudását mérheti fel egy szempillantás alatt, sőt az AXIÁL saját 1,5 hektáros bemutatóterén ki is próbálhatja az Ön számára szimpatikus mozgógépet, amelyhez csupán egy felelősségvállalási nyilatkozatot kell kitöltenie.
A mozgógépek között lesz két LANDINI 7-es is, a LANDINI 7-175-ös egy SULKY X40 ECONOV műtrágyaszóróval, a LANDINI 7-215-ös pedig egy FRAMEST REGULAR 4500 gyorstárcsával lesz párosítva. Ismerje meg cikkünkből a LANDINI 7-es új dimenzióit!
A LANDINI választékában a 7-es sorozat gépei megjelenésükkor egy új dimenziót, egy magasabb szintű technológiát jelenítettek meg. A széria megalkotásánál cél volt kitörni abból a skatulyából, mely a márkát az egyszerű, mechanikus gépek közé sorolta. Persze, az egyszerűség továbbra is szempont volt, de ez mára már párosul a XXI. század elvárásaival - az elektronika világával és a magas komforttal.
A 7-175 és a 7-215 Dynamic „F.P.T.-NEF” 6,7 literes, 24 szelepes, hathengeres, turbófeltöltős motorja common rail befecskendező rendszerrel alap helyzetben 165, illetve 188 LE-t teljesít, de a Dual Power elektronikának köszönhetően szállításkor és TLT-használatkor ez egészen 175 vagy 212 LE-ig is növekedhet. A nagyra nyitható motorháztető nagymértékben megkönnyíti a napi karbantartások elvégzését. Az elöl elhelyezett hűtők külön-külön nyithatók, így a tisztításuk egyszerű.
A motor gumibakokon keresztül csatlakozik a gép robosztus alvázához, így nagymértékben csökken a vibráció és a zajszint a vezetőfülkén belül.
Igazán figyelemreméltó a traktor sebességváltója, mely a német ZF gyárral való együttgondolkodás eredményeként egy „Roboshift” erőátvitel lett. Legfőbb jellemzője a 6 csoportban 4 powershift lépcsővel rendelkező hajtáslánc. A robotizált csoportváltás és a hidraulikus irányváltó kombinációja összesen 24 előre és 24 hátra fokozatot nyújt.
A sebességváltó elektronikusan vezérelhető egy joystickba épített nyomógombokon keresztül, melyet egy multifunkciós kartámaszba integráltak. Az „Autoshift” funkció lehetővé teszi mind a csoport, mind a powershift fokozatok automatikus váltását az igénybevételnek megfelelően.
Kardán hajtású munkaeszközök működtetéséhez négyféle fordulatszám közül választhatunk (540, 540E, 1000, 1000E), melyeket elektrohidraulikus úton lehet működésbe hozni.
A traktor függesztő szerkezete a karok végénél 9.300 kg tömeg mozgatására képes. Ehhez és az egyéb hidraulikus szelepek működtetéséhez egy 123 l/min olajszállítású dugattyús szivattyú biztosít olajat. A hidraulikus funkciók szintén az ülés karfáján találhatók és egytől egyig elektromosan működtethetők.
A 7-es szériát számos praktikus funkcióval látták el, mint a táblavégi forduló automatika, választható gyorselérésű funkciók, többféle automata működtetés, egyedi beállítások.
A „LOUNGE CAB” névre hallgató vezetőfülke egy igazi high-tech környezet, ami kiváló munkahely a vezető számára maximális kezelési komforttal. A légrugózású vezetőülést ellátták egy többfunkciós kartámasszal magában foglalva a traktor fő vezérlőelemeit.
A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú automata klímaberendezés fenntartja a beállított hőmérsékletet.
A kezelő kényelme tovább növelhető hidraulikus fülkerugózással illetve opcionális hidraulikus, független felfüggesztésű első híd csillapítással. Az olyan tartozék, mint a gyári rádió USB csatlakozással, Bluetooth-val, MP3 lejátszóval és négy hangszóróval már alapfelszereltség.
Bizonyosodjon meg róla a saját szemével Mezőfalván, május 31. és június 1. között az AXIÁL-nál, akik szeretettel várják kiállítói és bemutató területeiken!
LANDINI 6-175L
A május 31. és június 1. között megrendezésre kerülő I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva számos gyakorlati bemutatóval várja az érdeklődőket. Ráadásul az AXIÁL mozgógépeit, így a LANDINI 6-ost ki is próbálhatja!
Az AXIÁL 1000 négyzetméteres kiállítói területtel és 1,5 hektáros bemutatótérrel várja a rendezvényre látogatókat, ahol 20 álló gépet és 8+8 mozgógépet fog megismertetni a közönséggel. A mozgógépeket, köztük a LANDINI 6-175L modellt ki is próbálhatja, amennyiben kitölt egy felelősségvállalási nyilatkozatot. Az erőgép egy FRAMEST DUOTILL 3000 kombinált munkagéppel lesz párosítva, amely mind sekély, mind pedig mélyebb tarlóápolásra, lezárt tarló vetés előtti átdolgozására, szántás elmunkálására, tárcsázott talajok szabályozott művelésére is alkalmas. Tekintse, sőt próbálja ki a gépkapcsolatot a szántóföldi napokon, de előtt ajánljuk figyelmébe cikkünket, amely az erőgép tulajdonságaival foglalkozik.
A 6L sorozata a maga nemében egyedülálló, hiszen ebben a teljesítménykategóriában az egyetlen gyártó, aki mechanikus sebességváltóval is kínál traktorokat azon ügyfeleinek, akik az egyszerűséget részesítik előnyben a sok elektronikával szemben. Nem új a transzmisszió, hiszen az előd LANDPOWER-ét használják ezekben a modellekben is, amelyek már hosszú éveken át bizonyították megbízhatóságukat és egyszerű kezelhetőségüket.
A LANDINI 6-175L típusban 176 lóerős megbízható FPT erőforrás kapott helyet 4,5 literes, 16 szelepes, négyhengeres kivitelben. A turbófeltöltős motorok elektronikus vezérlése, valamint a common rail befecskendező rendszer alacsony üzemanyag-fogyasztást eredményez, melyhez hozzájárul az SCR rendszer is. A 270 literes gázolaj- és 38 literes AdBlue tartály lehetővé teszi a hosszabb műszakokat újratankolás nélkül.
A traktor a sebességváltóját a LANDPOWER-től örökölte. Miért is kellene hozzányúlni ahhoz, ami jó és éveken, sok ezer üzemórán keresztül bizonyított már?! A sebesség- és az irányváltás továbbra is egyszerűen, mechanikus úton elvégezhető. A 18/18 fokozatú (3 csoportban 6 fokozat) Speed Six mechanikus, szinkronizált váltó opcióként rendelhető mászó-csoporttal (legkisebb sebesség: 410 m/h) a speciális munkákhoz.
A TLT hajtás az elektrohidraulikus működtetésnek köszönhetően lágyan indítható, mégis határozott, a kapcsolt munkaeszköz működtetése kíméletes. Az 540-es vagy 1000-es hajtás egy többtárcsás olajban futó tengelykapcsolóval valósul meg.
A LANDINI 6-175L megtartotta az előd előnyös tulajdonságait a hátsó hárompont függesztésnél is, mely 8400 kg emelésére képes a függesztőkarok végénél. Szabályozása és működtetése viszont már eltér a korábbi mechanikustól, hiszen itt már elektro-hidraulikusan, potenciométerek segítségével tudjuk beállítani a pozíció- és erőszabályozót.
A nyitott hidraulika rendszer szivattyújának kapacitása is növekedett. A különböző hidraulika funkciókhoz 87 l/perc olajmennyiséget, a kormányzáshoz pedig 38 l/perc-et biztosít. Munkaeszközök csatlakoztatásához alap esetben három BOSCH gyártmányú kihelyezett szelep áll rendelkezésre, de kiegészítésként ötig bővíthető. Két hidraulikus kör joystickkal irányítható.
A kezelőtér a már bevált, tágas „MASTER CLASS” vezetőkabin, azonban itt sem maradt minden a régiben. A LANDINI konstruktőrei megerősítették az ajtó felfüggesztését, új műszerfalat kapott a traktor és változott a fülke belső kárpitozása is.
A négypilléres, sík padozatú fülke és a hátul pántolt ajtók biztosítják a könnyű beszállást a fülkébe. Tökéletes a kilátás körkörösen, valamint a tetőablak miatt a rakodási munkák is jól kontrollálhatók. A kezelőszervek szinte kivétel nélkül az ülés jobb oldali karfája melletti konzolon találhatók és a jobb elérhetőség érdekében közelebb kerültek a traktor vezetőjéhez. Itt helyezték el a sebességváltó-karokat és a kézigázt, az öszkerékhajtás és a differenciálzár elektromos kapcsolóját, valamint a hidraulikus hárompont függesztés kapcsolóit, a kihelyezett hidraulika körök joystick-ját.
A kormányoszlop teleszkóposan állítható és dönthető. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet biztosít és a hatékony klímaberendezés ideális hőmérsékletet teremt a kezelőnek.
A baloldalon egy teljes értékű utasülés található, mely felhajtható, megkönnyítve ezzel a traktorból való ki- és beszállást.
De minderről bizonyosodjon meg saját szemével és jöjjön el az I. NAK Szántóföldi Napokra, melyet az ország szívében Mezőfalván rendeznek. Látogasson el az AXIÁL-hoz, akik szeretettel várják!
SULKY X40 ECONOV műtrágyaszóró
A MEGFOSZ és a NAK általszervezett szántóföldi napok középpontjában a gyakorlati bemutatók állnak, amiből május 31. és június 1. napokon nem lesz hiány! Az AXIÁL 8+8 mozgógépet visz, köztük lesz a SULKY X40 ECONOV műtrágyaszóró is!
AXIÁL 1000 négyzetméteres kiállítói-, és 1,5 hektáros bemutató területen várja az érdeklődőket, aki nem csak nézhetik, hanem ki is próbálhatják a mozgógépeket, amennyiben kitöltenek egy felelősségvállalási nyilatkozatot. A LANDINI 7-125-össel összepárosított SULKY műtrágyaszóró is ezek között lesz. Ne szalassza el a lehetőséget!
Engedje meg, hogy pár szóban ismertessük a gép működésének lényegét. Bizonyos szórásszélesség felett már van elég hely és idő is arra, hogy a területen haladás közben lekövessük a szórás felülnézeti formáját, amelyhez szakaszolni kell a szórás szélességét (pl.: 36 m művelőút szélesség esetén a szóráskép felülnézetből 72 m széles!). Nos, eddig a pontig minden gyártó kínálata azonos.
A SULKY azonban szabadalmi oltalom alá helyeztette a szóráskép valóságos alakja alapján történő szakaszolási módszert ezzel megteremtve annak az elméleti alapját, hogy ECONOV gépeivel a legmagasabb fokú precizitás legyen elérhető a forgóterületek optimalizálásakor.
Arról van ugyanis szó, hogy amikor a vezető a fogás végén megérkezik a tábla széléhez (ahol már egyszer járt a gépcsoport, amikor a táblaszélet beszórta) a szóráskép "kifli" alakjából adódóan először a két szélső szakasz lekapcsolása szükséges még egyenes táblavég esetén is! A szakaszok függetlenítésének második előnye azonban az, hogy elinduláskor először a szélső szakaszok beszórására van szükség oly módon, hogy a gép hátulja mögött elenyésző mennyiségű műtrágya kerüljön kijuttatásra. Majd mikor a gépcsoport tovább halad a teljes szórásszélesség beszórására van szükség. Ugyanez a helyzet, ha a tábla vége nem egyenes, hanem elkeskenyedő, ugyanis ilyen helyzetekben is a függetlenített szakaszolás szükséges ahhoz, hogy elindulásnál először a gép inkább csak a szélső méterekre szórjon és hátrafelé csak elenyésző mennyiséget.
Összefoglalva ennek a gépnek a fejlesztésével eljutottunk egy konstrukcióhoz, illetve olyan szintű automatizáláshoz, hogy a lehető legkisebbre tudjuk szorítani a műtrágyázási költségeinket.
Hogy mit tudunk ezzel megtakarítani? Ezt nehéz számszerűsíteni, de ha még is ezt szeretnék tenni, akkor nyugodtan lehet mondani, hogy közel 15% műtrágya megtakarítható egy teljesen alap szabályozó elektronika nélküli géphez képest.
Ha felkeltette érdeklődősét a SULKY X40 ECONOV tudása, látogassa meg az AXIÁL kiállítói- és bemutató területét az I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva rendezvényen. Szeretettel várják!
FRAMEST munkagépek
A május 31-június 1. napokon megrendezésre kerülő I. NAK Szántóföldi Napok AgrárgépShow-Mezőfalva számos gyakorlati bemutatóval várja az érdeklődőket. Az AXIÁL 8 mozgó gépkapcsolattal lesz jelen, melyek között jelentős a FRAMEST munkagépek aránya.
Gépbemutatók üzemi körülmények között, ezt ígéri a szántóföldi napok, melynek gyakorlati részére az AXIÁL CLAAS, FENDT és LANDINI erőgépekkel, valamint SULKY, FRAMEST és HORSCH munkagépekkel érkezik. Mindezt azért, hogy prezentálhassa a jelenlévőknek, milyen rátermettek is ezek a hi-tech masinák. Az előbb felsorolt márkákat ráadásul nem csak nézheti, hanem ki is próbálhatja a bajai központú vállalkozás 1,5 hektáros bemutatóterén. Ennek feltétele egy felelősségvállalási nyilatkozat kitöltése és máris a lovak közé is csaphat!
A gyakorlati szekcióban szereplő 8 mozgó munkagép közül ráadásul három is FRAMEST márkájú lesz, ezért engedje meg, hogy szót ejtsünk a magyar márka modelljeiről.
FRAMEST FRALAZ közép mélylazítók
Az utóbbi esztendőkben örvendetesen megnőtt azoknak a gazdálkodóknak a száma, akik a termelés biztonságosabbá tételében fontos szerepet szánnak a talajaik megfelelő szerkezeti állapotban tartásának.
A FRAMEST lazítók függesztett rendszerű munkagépek 60-260 kW-ig. A gépek háromszög alakú váza nagy szakító szilárdságú melegen hengerelt zártszelvényből készül. A lazítókések ehhez a vázhoz mobil késtartó bilincsekkel kapcsolódnak. A kések közötti távolságot az adott talajviszonyokhoz (nedvességi viszonyokhoz) lehet igazítani. A kések egyenesek, az alsó részénél enyhén negatív szögállású, ez csökkenti a mélyebb rétegek felszínre, vagy felszín közelébe emelését. A kés kopóéle is enyhén negatív szöget zár be a függőlegessel, ez csökkenti a felszínre hozott hantok és rögök arányát, főleg nyár végén repce alá történő sekélylazításnál. A jó emelő-repesztő hatást a késekre szerelt szárnyas kopócsúcs biztosítja. Egyre gyakrabban találkozhatunk azzal a művelési móddal, hogy az őszi szántás helyett lazítót használnak parabola formájú késekkel.
Hibátlan elgondolás, ha úgy vonul a télbe. Nyárvégi használata megfontolandó, hiszen olyan nagymértékű rögösödést okoz, mely rögök csapadékszegény időszakban elművelhetetlenek. A FRALAZ tulajdonosok számára lehetőség adódik mindkét kialakítású művelő eszköz használatára, hiszen az egyenes- és a parabola kés pozíciója a késtartó bilincsben azonos.
A munkafolyamat során keletkező minimális árkot az állítható pozíciójú tüskés, vagy gyűrűs henger zárja le. A hengerek a tömörítés mellett a pontos mélységhatárolást is elvégzik.
FRAMEST REGULAR gyorstárcsa
Az első FRAMEST gyártmány egy FRAKOMB 6000 kompaktor 2004. március 11-én született. Ezt követően a mai napig 12 gépcsalád 38 típusát fejlesztették ki és gyártják. Jellemzően az egyre szélsőségesebb környezeti változásokat és az ehhez kapcsolódó agronómiai kihívásokat szem előtt tartva. Ennek jegyében került tervezőasztalra, majd született meg egy újabb géptípus, a REGULAR gyorstárcsa. Nagy sebességű munkavégzésre lett tervezve, optimális munkasebessége 12-14 km/h.
A gép a középnehéz rövidtárcsa kategóriába tartozik, 610 mm-es gömbsüveg lapjai jó penetrációs képességgel bírnak, extra tömeg ráhelyezése nélkül. A megfelelően nagy átmérőjű csipkés levelek jó aprítást és keverést végeznek szélsőséges talajállapotnál is. A tárcsalevelek munkamélysége nagyon egyszerűen, hézagoló lemezek behelyezésével, illetve kivételével gyorsan-, könnyen beállítható. A tárcsatartó karok szögének változtatása nem a mélységállítást szolgálja, hanem a hántási- és alávágási szöget kombinálja az adott körülményekhez leginkább megfelelő módon. Így a gép mindig a talajtípusnak-, állapotnak, szármaradványnak megfelelően végezhet optimális munkát.
A 250 mm-es laposztás miatt nem kell azzal számolni, hogy nagy rögöket szakít fel, így a gép utáni talajfelszín jól elmunkálható, illetve arra alkalmas vetőgéppel azonnal vethető.
A gép karbantartásmentes csapágyazással, kopásálló tárcsalevelekkel van szerelve. A melegen hengerelt zártszelvényből készült vázelemek, a robosztus kivitelezés hosszú élettartamot, megbízható működést garantál minimális karbantartási igény mellett.
A középre szerelt szállítókerék szintén a gép egyenletes futását segíti munka közben, szállításkor pedig jobb tehereloszlást biztosít. A gép alkalmas elsődleges és másodlagos művelésre egyaránt. A tárcsák munkáját a már jól bevált FRAMEST tömörítő hengerek zárják. Leggyakrabban használatos az 510 mm átmérőjű DD formátumú mélytömörítő henger. Méterenkénti 235 kg-os tömegével, a megművelt réteg teljes szélességében megfelelő minőségű apróbarázdást felszínt képez. A másik népszerű hengertípus a 630 mm átmérőjű víztakarékos gumihenger. Száraz időben kiváló rögrendezéshez, nedves időben beragadás mentes munkához. A hengeren levő gumibütykök a könnyű vontatást segítik, a talajban hagyott nyomok helyben tartják a leeső csapadékot, valamint egyedülálló rögrendező munkát végeznek. Méterenkénti súlya 176 kg.
A tárcsa neve REGULAR 4000, de munkaszélessége 4500 mm, teljesítmény igénye 130-140 kW. Azoknak ajánljuk, akik olyan gyorstárcsát keresnek, amit szélesebb felhasználási spektrumban is tudnak használni – pl. nagy mennyiségű szármaradvány bedolgozására –, szemben a piacon szereplő, hasonló eszközökkel.
FRAMEST DUOTILL kombinált gép
Az inkább a kisebb gazdaságok számára szánt DUOTILL a talaj kevesebb menettel történő megművelésére kifejlesztett eszköz, a 110-160 kW teljesítményű traktorok számára. Alkalmas mind a sekély, mind pedig a mélyebb tarlóápolásra, lezárt tarló vetés előtti átdolgozására, szántás elmunkálására, tárcsázott talajok szabályozott művelésére.
Feladata, hogy a talajt 20-30 cm mélységben átforgatás nélkül kellően átlazítsa, emellett a felszíni 4-10 cm-t pedig megkeverje és aprítsa anélkül, hogy a mélyebb rétegeket összekeverné. A megfelelően kondicionált talajt a vízveszteség elkerülése érdekében zárja le. Lezáró henger nélkül is alkalmazható nedves időben, amikor a teljes keresztmetszetű átdolgozás és a szellőztetés a cél. A késeket csak a keréknyomban meghagyva, szántáselmunkálásra-lezárásra is alkalmazható.
Alapfelszereltségben három részből áll:
Tekintse meg a FRAMEST munkagépeket munka közben, sőt próbálja is ki azokat! Ne felejtse, május 31-június 1. Mezőfalván, az ország szívében. Az AXIÁL szeretettel várja az érdeklődőket!
Programok, nyitva tartás, helyszín, térkép és egyéb információk: www.szantofoldinapok.hu