2024. november 22. péntek Cecília

CLAAS TORION: az első mezőgazdasági felhasználásra tervezett gumikerekes rakodócsalád (x)

Agro Napló
A CLAAS új együttműködő partnerével, a Liebherrel először mutat be egy olyan gumikerekes rakodósorozatot, mely minden mezőgazdasági munkaterületre alkalmas. Ezzel a CLAAS, figyelembe véve a mezőgazdasági professzionális szállítási és anyagmozgatási munkák nagy teljesítményű gépei iránt jelentkező igényeket, hét új gumikerekes rakodómodellel egészíti ki a teleszkópos rakodók, szállítókocsik és homlokrakodós traktorok aktuális kínálatát.

Az új TORION sorozat három méretosztályt foglal magába széles teljesítménykínálattal. Minden új modell háttértámogatását a CLAAS kereskedői hálózata nyújtja, beleértve a CLAAS szervizgaranciáját a 24 órás alkatrész biztosítással.

A Liebherr tudása

Az új mezőgazdasági TORION modellek gyártásánál a Liebherr tudásanyagát használták fel. Az építőgépgyártó a CLAAS-t a továbbiakban együttműködő partnerként fogja támogatni, ugyanígy a SCORPION sorozatnál is. Minden új modellben megtalálható lesz az elismert, különösen megbízható és gazdaságos CLAAS POWER SYSTEM meghajtás. Ezen kívül a TORION sorozatot kiemeli a versenytársak mezőnyéből kényelmes, tágas kabinja remek kilátással és kényelmes kezelése.

Modelláttekintés

TORION

 

535

639

1177

1410

1511

1812

1914

Össztömeg

t

5,2

5,6

12,6

13,9

14,3

18,7

19,5

Billenőterhelés
(teljesen visszahajtva)

t

3,45

3,85

7,75

9,1

9,75

11,1

12,4

Kinematika

Z

Z

P/Z

P/Z

P/Z

Agrár/Z

Agrár/Z

Max. Teljesítmény
(ISO 3045/SAE J1995)

kW/
PS

46/63

50/68

103/140

114/155

123/167

143/195

168/228

Meghajtás

hidrosztatikus

hidrosztatikus

VARIPOWER

VARIPOWER

VARIPOWER

CMATIC

CMATIC

Fordulékony sokoldalú gépek

A legkisebb TORION modellekkel (639 és 535) a CLAAS fordulékony, kompakt gépet kínál, leginkább a szarvasmarhatartó telepekre és a különleges növénykultúrákhoz. A két modell Yanmar motorjai akár 68 lóerő teljesítményt tudnak nyújtani, és megfelelnek a Stage IIIB kipufogógáz-kibocsájtási normáknak. Kitűnnek rendkívül hosszú élettartamukkal és robusztusságukkal is. A fokozatmentes hidrosztatikus meghajtás két menettartományt kínál: F1 a 0-6 km/óra között és F2 a 0-20 km/órás sebeséghez. Az éppen aktuális munkafolyamatnak megfelelően a gépkezelő egyszerűen, gombnyomásra tud a menettartományok között váltani. Lassú menetnél az alacsony sebességet igénylő munkáknál (például a terményadagoló kanállal végzett munkák) a sebességet a hidraulikaolaj-mennyiséggel lehet szabályozni. Különösen egyszerű kezelésük miatt a TORION 639 és 535 modellek üzembiztos munkát biztosítanak még gyakran változó gépkezelőknél is.

Nagy stabilitás az alacsony súlypontnak köszönhetően

A billenőterhelés (véghelyzetbe fordulva) mindkét modellnél 3,45 illetve 3,85 tonna között mozog. Az optimális súlyponti helyzet és az alacsony felépítmény a kevesebb mint 2,5 méteres összmagassággal minden abroncsozásnál a lehető legjobb stabilitásról gondoskodik, még egyenetlen felületen végzett munkák során is. További biztonságot és kényelmet biztosít a központi törzscsuklós mozgatómű, mely a talajegyenetlenségeket kiegyenlíti.

Maximálisan áttekinthető

Mindkét modell kabinját és emelőszerkezetét úgy alakították ki, hogy minden jól áttekinthető legyen. A hatalmas első szélvédő oldalt egészen a kabinpadlóig ér, és felfelé is tökéletes kilátást enged, úgy, hogy a gépkezelő a munkaeszközt minden munkapozícióban jól látja. A domború hátsó szélvédő a gépkezelőnek még tolatásnál is maximálisan kilátást biztosít. A kúposan kialakított emelőszerkezet elkeskenyedik a kabin felé, mely minden irányban optimális kilátást enged a rakományra és a munkaeszközre.

Középkategóriás TORION sorozat nagyobb teljesítménnyel

Az új TORION középkategóriás modelljei, a 1511, a 1410 és a 1177 üzemanyagtakarékos, a CLAAS ARION 500 traktorsorozatban már bizonyított DPS-motorokkal dolgoznak. Teljesítik a Stage IV károsanyag-kibocsájtási normákat, és akár 167 lóerős teljesítményt nyújtanak (123 kW). A kényelmes hidrosztatikus VARIPOWER meghajtás három sebeségtartományt kínál: 0-6, 0-16 és 0-40 km/óra, melyekkel mindig optimálisan lehet a mindenkori munkafolyamatokhoz igazodni. Így a középkategóriás TORION modellek ideálisak azokba a mezőgazdasági üzemekbe és azon bérvállalkozóknak, akik elegendő teljesítményt keresnek silótömörítéshez vagy gabona-, műtrágya és egyéb ömlesztett anyag rakodáshoz.

Egyedülálló motorbeépítés

A TORION gumikerekes rakodóit a piaci kínálatból optimális súlyeloszlásuk emeli ki. A piacon egyedülálló motorbeépítési mód, hogy a motor egészen hátul és nagyon mélyen helyezkedik el, ellensúlyt képez az emeléshez. Ez azt jelenti, hogy kevesebb kiegészítő ellensúlyt kell felszerelni, amely csökkenti a gumikopást és az üzemanyag-felhasználást. Ráadásul ezek a gépek kis össztömeggel nagy, 7,75-9,75 tonna súlyokat képesek emelni.

Emelőszerkezet P- vagy Z-kinematikával

A középkategóriás TORION modellek emelőszerkezete P- vagy Z-kinematikával rendelhető.

A legtöbb mezőgazdasági munkához a P-kinematika ajánlott a teljes emelési tartományban párhuzamban vezetett adapter és a nagyobb támasztóerők miatt. A Z-kinematika jellemzője a különösen nagy szakítóerő és a kanál gyors ürítése.

SMART LOADING: nagyobb kényelem és hatékonyság

A SMART LOADING asszisztenciarendszer minden rendszert összefog a legoptimálisabb működésért. Ráadásul a gépkezelőt a legkülönfélébb kiegészítő funkciók segítségével tehermentesíti, miáltal megnő a hatékonyság. Ilyen funkció például a programozható kanálvisszavezetés vagy a beállítható emelési, illetve süllyesztési határértékek, melyek lehetővé teszik, hogy a gépkezelő a joystick használatával az előre beállított pozícióba vigye a kanalat. Ezen kívül egy mérlegrendszer is rendelkezésre áll, melyet kényelmesen, a kijelzőn lehet irányítani. A nagyobb modelleknél, a 1914-nél és a 1812-nél a kanálvisszavezetés, illetve az emelési és süllyesztési határérték-beállítás szériafelszereltség, a 1511 és a 1177 modelleknél opcióban rendelhető. A mérlegrendszer minden modellben opcióként érhető el.

Egyszerűen kezelhető érintőképernyős kijelző

Mindhárom középkategóriás TORION modell színes, 7 colos, érintőképernyős kijelzővel van ellátva, mely a gép központi információforrásaként szolgál, és egyszerűen kezelhető. A TORION-ok kényelmes és finom kezeléséhez két joystickfajta között lehet választani. Az ergonomikusan kialakított menetkarok minden gémfunkciót kényelmesen és pontosan irányítanak. Ezen kívül az irányváltás egyszerűen, a karon található kapcsoló átbillentésével történik. Az opcióként rendelhető multifunkciós menetkaron található egy további keresztkapcsoló, amivel egy harmadik vagy negyedik hidraulikakör is vezérelhető, például a magasemelésű kanál emelése és billentése, vagy egy bálafogó nyitása és zárása.

Igény szerinti hűtés a DYNAMIC COOLING-gal

Az új DYNAMIC COOLING elektronikusan szabályozza a hűtőventilátor fordulatszámát, így minden munkahelyzetben gondoskodik a motor szükséges hűtéséről. Az opcióként rendelhető beépített ventilátor-fordító rendszer is automatikusan működik, amely előre megadott időközönként megtisztítja a hűtőrácsot a szennyeződéstől.

Különösen nagy teljesítményű: TORION 1914 és 1812

A TORION 1914 és 1812 nagykategóriás modelljeivel a CLAAS a bérvállalkozók és a nagygazdaságok igényeit tudja kielégíteni a fokozottan nagy teljesítmény, erő és kényelem terén. Ezek a modellek a hatékony Liebherr-motorokkal vannak szerelve, amik 195, illetve 228 lóerő teljesítményre képesek (143, illetve 168 kW), és teljesítik a Stage IV károsanyag-kibocsájtási normákat, kiegészítő, opcióként egyébként rendelhető dízelrészecskeszűrő használata nélkül is. A billentőterhelések 11,1 és 12,4 tonna. A két nagy modell szériafelszereltségként rendelkezik a DYNAMIC COOLING rendszerrel, és opcióban az automatikusan működő ventilátor-fordító rendszerrel is kérhető, a nagyon koszos munkakörülmények esetére. 

Kényelmes CMATIC hajtómű

A fokozatmentes, teljesítmény-elágaztatásos (kétfokozatú) CMATIC hidrosztatikus és mechanikus hajtások kombinációjával dolgozik, így optimális hatékonyságot biztosít minden rakodási és pakolási feladathoz. Az alacsonyabb, maximum 10 km/órás sebességtartományban a mechanikus átvitel nagy aránya nagy teljesítményt tesz lehetővé alacsony üzemanyag-felhasználás mellett.

Magasemelésű gém a maximális emelési magasságért

Mint ahogy a középkategória három modellje, úgy a két legnagyobb TORION modell is kitűnik az egészen hátul és alul elhelyezkedő motornak köszönhető optimális súlyeloszlásával. A motorhoz könnyen hozzá lehet férni, ennek megfelelően könnyen karbantartható. Ráadásul a gém agrár- vagy Z-kinematikával érhető el, amelyek közül az agrár-kinematika kifejezetten és speciálisan az univerzális mezőgazdasági munkákhoz alkalmas. Opcióban mindkét gépet magasemelésű gémmel is fel lehet szerelni, amennyiben agrár-kinematikával rendelkeznek. Ezek a 3 méteres hosszukkal 40 centiméterrel hosszabbak, mint standard felszereltségű változat, és 4,64 méter emelési magasságot tudnak elérni (a munkaeszköz csatlakozási pontjában). A középkategória modelljei is rendelhetők opcióban magasemelésű gémmel.

A CLAAS TORION modellek már kaphatók!

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?