Matthew Pickard, Dr. Nagy István
A pedagógus és az agrármérnök rokonszakma, mivel mindkettő magvető, csak az előbbi tudásmagvak kicsírázását reméli a diákoknál – kezdte köszöntőjét Nagy István agrárminiszter a Budapest XVIII. kerületi Vörösmarty Mihály Ének-zenei Nyelvi Általános Iskola és Gimnázium új, a Syngenta Magyarország Kft. támogatásával létrehozott tankertjének átadásakor. Szavai szerint az iskolakert ahhoz segíti hozzá a javarészt a környékbeli lakótelepeken élő diákokat, hogy egyrészt a természethez is közelebb kerüljenek, és például a környezetismeret, biológia tárgyak tananyagát ne csak bemagolják, de első kézből tapasztalhassák meg. Másrészt pedig kreativitásra, türelemre, önfegyelemre, felelősségvállalásra tanítja a fiatalokat. Márpedig a tárcavezető szerint, ha még most, gyermekkorban nem válik természetessé a természetközeliség, a kertművelés, akkor felnőttkorban már nagyon nehéz a szemléletformálás.
Magyarországnak komoly kertészeti hagyományai vannak, csak a modern élet miatt egyre kevesebb idő marad ezek ápolására. Az iskolakert program támogatásával abban szeretnénk segíteni, hogy a gyerekek megismerkedjenek a zöldségek sokszínű világával, illetve az élelmiszertermelés alapjaival – mondta magyarul megtartott, és a rendezvényen részt vevő gyerekek tapsával honorált köszöntőjében Matthew Pickard, a Syngenta Magyarország ügyvezető igazgatója. Ez egy kísérleti program, mivel most először működünk együtt általános iskolával és gimnáziummal, eddig szakiskolákkal és felsőoktatási intézményekkel álltunk kapcsolatban, de a tapasztalatok kiértékelése után elképzelhető, hogy bővítjük majd – mondta az Agro Naplónak Matthew Pickard.
A mintegy 4 millió forintból megvalósuló fejlesztés felét társadalmi felelősségvállalása keretében álló cég szakértőinek irányításával az iskolaudvar tereprendezését követően 6, könnyen megközelíthető és gondozható magaságyást alakítottak ki. Emellett egy komposztálóval és egy modern, az iskolai wifit használó meteorológiai állomással lett gazdagabb az intézmény. Utóbbi révén a diákok a hőmérséklet, a páratartalom, és a csapadék mennyiségének mérését és megfigyelését is megtanulhatják a zöldség- és fűszernövények palántázása, gondozása, hasznosítása mellett. A program második és harmadik fázisában újabb kertrészekkel, illetve egy közösségi kerttel bővül majd a létesítmény, amellett, hogy a cég palántákkal is ellátja majd a nebulókat.
(x)