Innovatív megoldások és a legmagasabb hatékonyság jelentik az alapköveit annak a négy évtizedes fejlesztőmunkának, amely a JAGUAR sikeréhez vezetett. A legfrissebb példa: a JAGUAR TERRA TRAC a SIMA mezőgazdasági gépkiállítás Innovációs Díjának aranyérmese lett.
Kezdetek: 1973, első kormányzási rendszer: 1976
Az 1960-as évek végén rendkívüli intenzitással fejlődő kukoricatermesztés egyre nagyobb teljesítményű betakarítási technológiát kívánt. A felépítményes és a vontatott eszközök elérték teljesítményhatárukat. A CLAAS, időben felfedezve az ebben a szegmensben rejtőző potenciált, 1973-ban megkezdte a JAGUAR 60 SF, egy nagy teljesítményű, önjáró silózó gyártását. Mindössze három évvel később, 1976-ban megérkezett a piacra a jelentős technológiai fejlesztéseket tartalmazó utód, a JAGUAR 80 SF. Ilyen fejlesztés volt a szecskázóegységtől leválasztható behúzóegység, a kidobóventilátor és a kormányzási automatika. Miután a kínálatot kibővítették a JAGUAR 70 SF-fel, 1983-ban négy új modellel vezették be a piacra az új JAGUAR-generációt. A JAGUAR 690, 680, 685 és 675 több mint 7000 legyártott géppel a CLAAS piacvezetővé vált Európában. Öt évvel később a kínálat már hat gépből állt a 215-354 LE motorteljesítmény-tartományban.
Egy újabb mérföldkő: JAGUAR 800
A JAGUAR 800 sorozat gyártása egy kisebb előszériával már 1993-ban elkezdődött. Az új sorozatot 228 kW (310 LE) – 354 kW (481 LE) teljesítményű motorokkal lehetett megrendelni. A most már keresztbe beépített motorokkal a részegységek egyszerű és közvetlen meghajtását, a motor optimális hűtőlevegőellátását, és nem utolsó sorban a karbantartáshoz szükséges tér megnövelését érték el. Ez az újszerű megoldás világszerte iránymutatóvá vált a mai modern silózók fejlesztéséhez. A kedvező elsőtengelyterhelés miatt ezekre a gépekre már nyolcsoros kukoricaadaptereket is fel lehetett szerelni. A közvetlenül a szemroppantó mögött elhelyezett kidobóventilátor javította a terményáramot.
A JAGUAR 800 sorozat egyik különlegessége volt a FIELD SHUTTLE, melyet 1997-ben vezettek be a piacra. Ez a JAGUAR 880 alapjaira épült, de tréleres (FS 880 T), illetve konténeres változatként (FS 880 C) is kapható volt. Az újszerű logisztikai megoldás lehetővé tette, hogy hagyományos félpótkocsit lehessen a JAGUAR silózó mögé akasztani, illetve konténert lehessen ráépíteni. Ennél a technológiánál a földterület szélén ürítették át a terményt, így a szállítójárműveknek nem kellett a földterületre hajtaniuk.
A JAGUAR 900-ban dolgozó 605 lóerős (445kW) motor 2001-től jelentős teljesítény-küszöböt lépett át. A gépkezelőket ráadásul egy teljes mértékben újra gondolt munkahely várta. Számos funkciót lehetett egyszerűen beállítani, vagy egy terminálon keresztül figyelni és ellenőrizni. A 2003-as szezontól igény jelentkezett egy nagy sebességű változatra, ez lett a SPEEDSTAR, 40 km/órás maximális sebességgel. A legendás GREEN EYE a 623 lóerős teljesítményével 2006-ban került a piacra, számos újdonsággal a még nagyobb hatékonyságért és kényelemért.
Az új generáció: JAGUAR 900
A JAGUAR 900 sorozat már piacra kerülésekor azonnali elismertséget szerzett kiemelkedő teljesítményének és a legmagasabb igényeknek is megfelelő szecskázási minőségének köszönhetően. Az új modellek szélesebb motorkínálattal, intelligens motorvezérléssel, állandó nedvességmérő rendszerrel, CEBIS kezelőegységgel és az új V-MAX szecskázódobbal voltak felszerelve.
A 2009-es hannoveri Agritechnica kiállításon a JAGUAR 900 sorozat AUTO-FILL automatikus rendszere aranyérmet nyert. A rendszer könnyebb, automatikusan felügyelt szállítókocsi-töltést tett lehetővé, jelentősen megkönnyítve ezzel a gépkezelő munkáját.
További rangos elismerést kapott a JAGUAR 900 a 2011-es Agritechnica kiállításon: az „Év Gépe” kitüntetést zsebelhette be a német gyártó a termékével. Az elismerést a zsűri többek között az új DYNAMIC POWER rendszernek köszönhetően ítélte oda, amely a motor terhelését az aktuális teljesítményigényhez igazítja. 2013 óta a 900-as sorozat olyan nagyteljesítményű motorokkal is elérhetővé váltak, amelyek már megfeleltek a Tier 4i károsanyag kibocsájtási normáknak.
2014-ben indította el a CLAAS a JAGUAR 800 sorozat új generációját. Ezeknél is a DYNAMIC POWER rendszer gondoskodik a maximális hatékonyságról és teljesítményről teljes és részleges terheltségnél, amelyekben a motorteljesítmény automatikusan növekszik vagy csökken. Így a gépkezelő mindig a leghatékonyabb fordulatszámtartományban tud dolgozni – az újonnan kialakított vezetőfülkében ráadásul még kényelmesebben, mint valaha.
2017-ben a CLAAS bevezette a piacra a sok év óta elismert JAGUAR 900 silózó sorozatának továbbfejlesztett változatát. Az újdonságok a fokozatmentes adaptermeghajtás, a továbbfejlesztett terményáram, az új járószerkezet és az oldalsó mellett már hátsó irányba történő, veszteségmentes szállítójárműtöltésről gondoskodó CLAAS AUTO FILL rendszer voltak.
A 40 000. silózó egy TERRA TRAC
A CLAAS JAGUAR család 2018-as legfiatalabb tagja a JAGUAR 960 TERRA TRAC, a piacon az első, gyárilag járószerkezettel szerelt silózó. Az új megoldás minden betakarítási körülménynél a lehető legnagyobb mértékben kíméli a talajt, úgy, hogy a közúti közlekedéshez mégis keskeny marad. Egy új fejlesztésnek köszönhetően, a fordulókban a járószerkezet elülső része kiemelkedik, ezáltal megakadályozza a zöldtakarmánynövények sérülését. A gép a párizsi SIMA kiállításon innovációs aranyérmet nyert el.
A CLAAS tizenkét modellel átfogó kínálatot nyújt az önjáró silózókból minden munkakörülményhez. A JAGUAR gyártásának kezdeteitől a CLAAS természetesen folyamatosan fejleszti a silózóadaptereket is, melyeknél nagy hangsúlyt helyeznek az optimális anyagáramra és a legnagyobb hatékonyságra. Jelenleg DIRECT DISC direktvágó, PICK UP rendfelszedő és ORBIS kukoricaadapterek elérhetők el.
A 40 000. JAGUAR különleges dizájnnal, és TERRA TRAC járószerkezettel gurult le a gyártósorról. A jubileumi darabszám megünneplésére különleges, az ismert nagymacska képével díszitett bemutatógépek járják majd világszerte a földeket.