Vitara és Jimny

Agro Napló

Örökifjú Vitara

A modell ma tagadhatatlanul a hazai személygépkocsi-piac koronázatlan királya, a magyar vásárlók első számú választása. Azonban még ennél is több, generációk kedvence debütálása óta! Minek köszönheti harminc esztendős, kontinenseken átívelő sikerét?

A Magyarországon eddig gyártott félmilliomodik Vitara apropóján felidézzük a közkedvelt modell történetének legfontosabb állomásait.

Gazdag örökség

Remek géneket örökölt elődeitől a hazai piac jelenleg legnépszerűbb új autója. Már az 1988-as első generációs Vitara hamar népes rajongótáborra tett szert. Nem is csoda, hiszen terepen nyújtott, sokoldalú teljesítménye mellett a városi autókra jellemző méretekkel és fogyasztással rendelkezett. Ráadásul többféle színváltozattal, akár kétféle fényezéssel és levehető vászontetővel is kapható volt, ami miatt a városi fiataloknál is célba talált a modell.

A második generáció, ahogy a Grand előnév is jelezte, nagyobb méretekkel, erősebb motorral és bővebb felszereltséggel debütált 1998-ban. Nem sokkal ezután, az autóipari változásokhoz igazodva, lekerekített formákkal lépett színre 2005-ben a harmadik generáció. 2015-ben került piacra az új változat, amelynek nemcsak gyártásából, hanem fejlesztéséből is kivették részüket a magyar szakemberek. 2018-ban a Vitara még kifinomultabb megjelenéssel és még fejlettebb biztonsági funkciókkal ünnepelte 30. születésnapját.

Elegáns kialakításával, könnyű manőverezhetőségével, valamint kényelmes vezetési élményével a mai napig hódít a vásárlók körében.

A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe

Legendák keringenek arról, hogy a kilencvenes években külföldről vásároltuk a Vitarákat, és irigyeltük azt, aki ezzel az autóval járt a hétvégi telekre. Valóban, már az első generációs modellt a kompakt szabadidőautó kategória úttörőjének szokás nevezni. Sőt, ezen autók piacán tette versenyképessé a Suzukit strapabíró karosszériájával és kiváló terepjáró képességeivel a Vitara. A Suzuki mérnökei olyan járművet álmodtak meg, amely magabiztosan mozog terepen, de a városi betonrengetegben is lehet rá számítani.

Negyedik generációs Jimny

1970-es megjelenése óta hatalmas népszerűségnek örvend a Jimny. Nem csoda, hogy óriási várakozás előzte meg a legendás modell most bemutatkozó negyedik generációs változatát. A megújult Jimny büszkén viseli elődjei jellegzetes dizájnelemeit, mégis teljesen egyedi megjelenéssel és a legmodernebb biztonsági funkciókkal áll készen a vadon vagy a nagyvárosi dzsungel meghódítására. Hogy a városban is remekül megállja helyét a modell, mi sem bizonyítja jobban, minthogy a 2019-es Világ Év Autója versenyen a Világ Év Városi Autójának választották.

Egyedi külső, praktikus belső

A Jimnyt a legmostohább időjárási- és terepviszonyok leküzdésére tervezték, könnyedén veszi a természeti akadályokat. Így tulajdonosa nyugodtan szabadjára engedheti kalandvágyát, az autó remek partner a felfedezések során.

A Jimny-örökséget szimbolizáló, ikonikus, kerek fényszórók immár LED-es verzióban és lámpamosóval is elérhetők a modell GLX változatában, így magabiztosan vezethető saras, poros vagy havas útviszonyok között is. A fekete, öntött anyagból készült, optimalizált lökhárítók megnövelik a hasmagasságot a kerekeknél, így lehetővé teszik az akadályok gondtalan leküzdését, illetve megvédik a karosszériát a kőfelverődésektől és a karcolásoktól.

A Jimny belső terében semmi nem vonja el a figyelmet a vezetési élményről. Minden apró, gondosan és mívesen kimunkált részlet a terepen történő vezetést támogatja. Stílusos, fekete belső terében visszafogott, egyszerű, logikus és észszerű dizájn jellemző. A Jimny elegendő helyet és praktikus tárolókat biztosít minden igény kielégítéséhez, legyen szó járatlan utakon történő kalandozásról vagy városi ingázásról.

Teljesítmény és biztonság

Robusztus és merev létra alváz, három ponton rögzített merev tengelyes felfüggesztés tekercsrugóval, kiváló terepszögek és hasmagasság, valamint alacsony áttételű négykerékhajtás: kompromisszumoktól mentes jellemzői komoly terepjáróvá teszik a Jimnyt.

Az 1,5 literes motorral felszerelt jármű páratlan agilitással mozog bármilyen terepen, és biztosítja a szükséges nyomatékot, amikor a legnagyobb szüksége van rá. Mindezek mellett fékvezérlő LSD kipörgésgátlót, hegymeneti elindulássegítőt, illetve lejtmenetvezérlőt kapott az autó. 

A biztonság elsődleges fontosságú a változatos terepviszonyok és a váratlan városi szituációk során is, ezért a fejlett biztonsági funkciókat felsorakoztató Suzuki Safety Support révén a Jimny sofőre mindig nyugodtan vezethet.

A Jimny-örökség

A modell már az első generáció 1970-es megszületése óta élvezi a vásárlók bizalmát és szeretetét. Az új Jimny továbbviszi a kis méretű, könnyű, valódi terepjáró örökségét, és egyben a Suzuki négykerékhajtású technológiájának mesterművét is megtestesíti.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
„Mi nem engedünk a 48-ból…”

„Mi nem engedünk a 48-ból…”

Vetőmagot vagy terményt előállítani két különböző agronómiai feladat, bár a szántóföldi növénytermesztés része. Míg a szaporítóanyag – legyen az hibri...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?