Az OTP Bank ismét elindítja az OTP Startup Partner Programot, amelyre 2019. október 14-től jelentkezhetnek az érettebb, a piacon már aktív hazai és külföldi startup cégek.
A harmadik alkalommal meghirdetett program két újdonságot is tartogat a jelentkezők számára. Idén először az OTP Bankcsoport öt külföldi leánybankja is bekapcsolódik a programba, vagyis a startupokkal közös fejlesztések nemcsak Budapesten, hanem a közép-kelet-európai régió számos országában is folynak majd. Emellett - mivel a kezdeményezés célja, hogy a 3 hónapos tesztidőszakot követően minél több startup a lehető leggördülékenyebben a Csoport hosszú távú partnerévé váljon -, a program kiegészül egy 6 hónapos további együttműködést támogató, ún. rollout időszakkal. Ez a lehetőség a legjobban teljesítő cégek számára lesz nyitva.
Az érettebb, már működő termékkel rendelkező, illetve intenzív növekedési szakaszban lévő startupokat megcélzó program amellett, hogy lehetőséget ad az innovatív cégek számára, hogy üzletileg releváns, mérhető eredménnyel járó projekteken dolgozzanak, nagy hangsúlyt helyez arra, hogy széles mentori hálózattal, nemzetközi kapcsolatépítési lehetőségekkel támogassa a startupok üzletfejlesztését. Így a program partneri köre is bővül. Számos elismert hazai és nemzetközi nagyvállalat, innovációs ökoszisztémát támogató szereplő állt a program mellé.
Az OTP Startup Partner Program az alábbi 5+1 kategóriában várja a pályázókat:
- kifinomult adatelemzési megoldások,
- ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás,
- belső hatékonyság,
- termékspecifikus innovációk,
- vállalati bankolás,
- a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások
A startupok kiválasztása idén is három lépcsőben történik majd. Az online jelentkezési lap kitöltését követően a továbbjutó jelöltek egy online interjúra kapnak meghívást az OTP Banktól, amelyen már a kapcsolódó szakterületek képviselői is részt vesznek, végül a legerősebb jelöltek egy kétnapos Selection Camp esemény keretében jövő januárban személyesen is találkoznak a Csoport döntéshozóival Budapesten. A három hónapos pilot és mentoring időszakra 2020 március eleje és május vége között kerül sor. Ez idő alatt főként online csatornákon zajlik majd a közös munka, a cégek képviselőinek csak pár napra szükséges Budapestre vagy a velük kísérleti projektet megvalósító más leánybank székhelyére utazniuk.
A közös tesztprojektek eredményeit a május végi Demo Day-en mutatják majd be a startupok a bankcsoport vezetése, befektetők, valamint számos hazai és nemzetközi partner nagyvállalat képviselői előtt. Az ezt követően kiválasztott, leginkább ígéretes startupok a 6 hónapos rollout fázisban folytathatják a Csoporttal való együttműködést.
„Az előző két programunk során összesen közel 500 startup esetében vizsgáltuk meg az együttműködés lehetőségét, és közülük 17-tel valósítottunk meg pilot projekteket. Egy új program meghirdetése előtt mindig törekszünk arra, hogy a korábbi tapasztalatokat beépítsük, ezért vezetjük be idén először a 3 hónapos mentoring időszakot követően a 6 hónapos, kifejezetten a hosszú távú együttműködést támogató, ún. rollout szakaszt. A most induló programunk előkészítése során a Csoport több külföldi leánybankja is jelezte csatlakozási szándékát. Így részvételüknek és támogatásuknak köszönhetően az idei program már nem csupán a jelentkező startupokat tekintve lesz nemzetközi.” - mondta el a program indulása kapcsán Fischer András, az OTP Bank Retail Innovációs Főosztályának vezetője.
Az OTP Startup Partner Programról további információk a www.otpstartup.com honlapon érhetőek el.