A cégvezetést képviselő szakember hozzáfűzte: „a vállalatcsoport anyagi, társadalmi és környezetvédelmi szempontok alapján innovációvezérelt mezőgazdasági stratégiájával úgy igyekszik megfelelni a kihívásnak, hogy az ügyfelek és a társadalom igényeire összpontosít. Hisz ugyanis abban, hogy tevékenységében megtalálja a sikerhez szükséges egyensúlyt a gazdálkodók, a mezőgazdaság és a jövő generációi számára”.
A BASF mezőgazdasági stratégiája olyan fejlesztéseken, újdonságokon alapszik, amelyek lehetővé teszik a mezőgazdasági termelők számára, hogy növekvő számú népességet lássanak el. Miközben olyan kihívásokkal néznek szembe, mint például a termőföld korlátozott területe és az éghajlatváltozás. A kutatás-fejlesztési (K+F) költségvetés mintegy 900 millió euróra való növelése 2019-ben a BASF mezőgazdasági innovációs tevékenységét, vezérvonalát támogatja. A BASF 2028-ig több mint 30 új termék piaci bevezetését tervezi, amelyek eladási csúcsa várhatóan meghaladja a 6 milliárd eurót. Ebbe a fejlesztésbe nyolc hatóanyag tartozik, valamint egyedi fajtajellegek és nagy hozamú hibrid búza-, szója-, repce-, gyapot- és zöldségvetőmagok is beletartoznak.
A BASF a gazdálkodóknak és a mezőgazdasági ágazatnak szóló ajánlatát aktívan a fenntartható megoldások irányába tereli, a fenntarthatóságot ugyanis minden üzleti és portfólióval kapcsolatos döntésébe beépíti. „A fenntarthatóság kritériumai szilárdan be vannak ágyazva teljes K+F folyamatba, hogy azonosítsák és továbbfejlesszék azokat az elemeket, amelyek a termelők és a környezet számára egyaránt előnyösek” – mondta Peter Eckes, a BASF Biotudományok Kutatási Osztályának elnöke.
„Stratégiánkkal új fejezetet nyitunk, amelyben a gazdálkodó vállalkozása áll a BASF minden tevékenységének középpontjában” – mondta Vincent Gros, a BASF Mezőgazdasági Megoldások divízió elnöke, hozzátéve: „a gazdálkodók különböző növények kombinációit termesztik, amelyek életciklusa eltérő csakúgy, mint termesztésük követelményei. Ezért összpontosít a cégcsoport egyes kiválasztott növénykombinációkra, más néven növényi rendszerekre. Ilyen módon tudjuk a legjobban támogatni ügyfeleinket a hozamok maximalizálása, az időjárással összefüggő kockázatok és a betegségek jelentette nyomás csökkentése érdekében, valamint abban, hogy teljesítsék társadalmi kötelezettségeiket.”
A Bayertől átvett üzletágak és eszközök egy éven belül véghez vitt sikeres strukturális integrálását követően a BASF most készen áll a gazdálkodók még hatékonyabb szolgálatára egy, mezőgazdasági megoldásokat tartalmazó összetett portfólióval, amely felöleli a vetőmagokat, fajtajellegeket, a növényvédelmet és a digitális megoldásokat. Mint a világ egyik vezető mezőgazdasági megoldásokat nyújtó vállalata, a BASF négy fő stratégiai ügyfélszegmensre és azok növénytermesztési rendszereire összpontosítja tevékenységét: ez a szója, a kukorica és a gyapot az amerikai kontinensen; a búza, a repce (olajrepce) és a napraforgó Észak-Amerikában és Európában; a rizs Ázsiában; és a gyümölcs és zöldség világszerte. Ezek a növények összességében a globális piac mintegy 70 százalékát képviselik.
A BASF új bevételi forrásokat teremt a mezőgazdaság digitális megoldásainak segítségével. Úttörő digitális mezőgazdasági szakértelme, valamint a partnerségek iránti elkötelezettsége alapján a vállalat olyan digitális megoldásokat kínál, amelyek hozzáadott értéket adnak ahhoz, ahogyan a gazdálkodók a BASF termékeket használják, ahogyan irányítják gazdaságaikat, valamint ahogyan hozzáférnek a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz, illetve ahogyan megveszik azokat. Emellett a BASF precíziós technológiákat és digitalizálást alkalmaz, hogy megragadja a jövőbeli innovációs lehetőségeket a mezőgazdaságban. Ez új, eredményközpontú üzleti modelleket foglal magában, olvasható a legfrissebb tájékoztatásban.
(x)