A 370 pályázó közül 13 érettebb, növekedési szakaszban lévő innovatív technológiai vállalkozás kapott meghívást a 3+6 hónapos programra, melynek keretében egy-egy dedikált szponzoráló szakterület támogatása mellett tesztelhetik termékeiket és szolgáltatásaikat, és bizonyíthatják alkalmasságukat a bankcsoporttal való hosszabb távú együttműködésre.
A 2019–2020-as OTP Startup Partner Programra a 2019. október 14. és november 22. között nyitva álló jelentkezési időszakban 56 országból 370 startup adta le pályázatát. A program nemzetközi vonzerejét jelzi a legtöbb jelentkezést adó 5 ország listája is, melyek rendre Nagy-Britannia, Magyarország, Németország, az Egyesült Államok és Oroszország. A Program záró kiválasztási eseményére a nevezést beküldő cégek közül 27-en kaptak meghívást, akik a szakterületekkel való egyeztetések után bemutatták az OTP Csoporttal megvalósítani tervezett tesztprojekt javaslataikat. Büszkék vagyunk rá, hogy idén közel 20 nemzet sorából 160 munkatárs és startupper dolgozott együtt a kétnapos Selection Campen.
2020-ban a Program történetében első alkalommal emelkedett 10 fölé a részvételre lehetőséget kapó cégek száma, ami a pályázó startupok kimagasló szakmai felkészültéségének és a banki szakterületek startup együttműködések melletti növekvő elköteleződésének is köszönhető. Így a 2020. március 2. és május 20. között zajló programidőszakban 13 startup, illetve scaleup fázisban lévő cég vehet részt, akik Magyarország mellett a bankcsoport négy további piacán, Albániában, Horvátországban, Oroszországban és Szerbiában működnek együtt a banki szakterületekkel, hogy megoldásaik banki működéshez való illeszkedését tesztelhessék, illetve szolgáltatásaikat mentoraik visszajelzései alapján tovább fejleszthessék.
A Programra ezúttal is 5+1 témakörben pályázhattak az érdeklődő cégek: kifinomult adatelemzési megoldások, ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső hatékonyság, termékspecifikus innovációk, vállalati bankolás, a fenti kategóriákba nem sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások.
A kiválasztott startupok tevékenysége jól beleillik a fenti témakörök valamelyikébe:
- Adatelemzési megoldást nyújt az online média monitoringot és érzelemelemző platformot működtető Neticle, illetve a valós adathalmazokból tesztelésre alkalmas, személyes adatot nem tartalmazó, szintetikus adathalmazokat generáló MostlyAI.
- A jobb ügyfélkiszolgálást támogatja az EdgeTier, amely telefonos ügyfélszolgálatok munkatársai számára fejlesztett ki a beérkező megkeresésekre válaszsablonokat adó intelligens asszisztenst, a Linistry, amely mobiltelefonos sorszámhúzó szolgáltatása révén lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy akár távolról sorszámot húzzanak a fióki ügyintézéshez, illetve a The Waay, amely életmód alapú bankolást kínál az ügyfelek élethelyzetéhez igazodó, releváns, minőségi tartalmakkal és ajánlatokkal.
- A hatékonyabb belső működést szolgálja a legkorszerűbb felhő és konténer technológiákat ötvöző Banzai Cloud a felhő alapú alkalmazások gyors fejlesztését, üzembe helyezését és skálázását lehetővé téve. Emellett a LutherOne és az EDUardo a HR folyamatokat optimalizálja, előbbi a gördülékeny és valós idejű visszajelzésekhez és munkatársi teljesítményméréshez nyújt átfogó platformot, utóbbi pedig egy online üzleti, vállalatvezetési szimulációs platformot fejleszt, amely életszerű helyzeteken keresztül segíti a munkatársakat különböző ismeretek elsajátításában.
- Egy-egy banki termék megújításához járul hozzá a közép-kelet-európai régió számára API aggregátor platformot fejlesztő FINQware, a befektetési elemzők számára széles körű, több fedezeti alaptól gyűjtött befektetési szignálokat hozzáférhető tevő Sanostro és a Realmonitor, mely az elérhető legjobb áron történő lakásvásárlást ígéri ingatlanár-figyelő alkalmazásával.
- Végül, a vállalati bankolást egészíti ki új elemekkel a Trustchain, amely B2B partnerek számára működtet online plartformot az üzleti partnerek azonosítására, a kapcsolódó dokumentumok online kezelésére, illetve a Scolvo, amely a vállalati tanácsadók ügyféllátogatásait teszi gördülékenyebbé egy ügyfélprofilozást és ajánlatadást támogató alkalmazással.
„Azáltal, hogy az idei évtől bankcsoport szintre emeltük a Programot, megsokszorozódtak a bekerülő cégek előtt álló lehetőségek is: egy adott piacon kipróbált megoldás kiterjesztésre kerülhet más érdeklődő leánybankokban is, illetve a leánybanki mentorok értékes országspecifikus ismeretekkel támogathatják a cégeket. A tavaly májusban lezárult Startup Programunkban részt vett cégek többségével a pilot időszak után is folytatódik tovább a közös munka. A célunk, hogy idén ezt az arányt fenntartsuk, sőt, akár növeljük is. Bízunk benne, hogy mind a csoportszintű összefogás, mind az idei évtől bevezetett 6 hónapos rollout időszak hozzájárul ennek eléréséhez.” - mondta el Fischer András, az OTP Bank Retail Innovációs Főosztályának vezetője.
A 13 startup 7 országból érkezett (Ausztria, Csehország, Magyarország, Írország, Románia, Oroszország, Svájc) a Programba. A három hónapos együttműködési időszak során három speciális héten személyesen is találkoznak a cégek képviselői szakterületi mentoraikkal, Budapesten vagy a pilotot megvalósító leánybank székhelyén. Emellett a startupok érettségéhez igazodó tréningek, workshopok és egyéni mentori alkalmak is segítik a csapatokat az üzletfejlesztésben. Az akcelerációs időszak május 20-án a Demo Day eseménnyel zárul, ahol a startupok a bankcsoport és a Program partnereinek vezetése előtt számolnak be a pilot időszak tanulságairól és az elért eredményekről.
A programról további információ a www.otpstartup.com honlapon érhető el.