A program résztvevőit a cég regionális vezetői, valamint a magyar leányvállalat szakmai irányítói tájékoztatták a céget érintő témákról, történésekről.
A világcég regionális vezetői többek között arról beszéltek –Piyush Kumar, a UPL Hungary country managere, Richard Matei, a UPL regionális marketingvezetője, valamint Alan du Rieu, a régió kereskedelmi vezetője –, hogy a UPL a világ vezető generikus gyártói közé tartozik. A cég India legnagyobb növényvédőszer-gyártója, termékei közt megtalálhatók a rovar- és gombaölő szerek, gyomirtók és terményfertőtlenítő készítményei is. A világ legnagyobb alumínium-foszfid gyártója, cégvásárlásokkal, valamint stratégiai szövetségek kötésével és leányvállalatok alapításával a UPL az 1969-es alapítását követően mára a teljes világot átszövő hálózatot hozott létre mind az öt kontinensen.
Tájékoztatást adtak arról: az új UPL – az Arysta LifeScience megvásárlásával – vezető szerepet tölt be a globális élelmiszer-előállításban; így a cég a világ 5 legjelentősebb mezőgazdasági megoldást nyújtó vállalatának egyikévé válik. A UPL globálisan elérte az 5 milliárd dolláros árbevételt. A világcég 76 országban van jelen és világszerte 10 800 dolgozót foglalkoztat, és több mint 130 országban folytat értékesítő tevékenységet – emelte ki Richard Matei.
Hozzáfűzte: a UPL a világ élelmiszeripari termeléséhez hozzájárulva – a gyors növekedési ütemben fejlődő régiókra koncentrálva –, arra törekszik, hogy a megváltoztassa a korábbi feltételeket, „új játékszabályokat vezessen be”, és a mezőgazdaságot egy olyan nyílt mezőgazdasági hálózattá (OpenAg) alakítsa – a nyílt hozzáférésű fejlesztés, a nyitott szellemiség, az együttműködésre való nyitottság, valamint a nyitott piac segítségével – ami mindenki számára fenntartható növekedést garantál. Ennek érdekében dolgoztak ki egy fenntarthatósági tervet, amelynek alapja az, hogy ez évtől 30 százalékkal csökkentik a környezeti terhelést.
Elhangzott továbbá az is, hogy az új UPL a szabadalom alatt álló és a lejárt szabadalommal rendelkező mezőgazdasági megoldások integrált portfólióját kínálja a szántóföldi és a speciális növénykultúrákat termesztő gazdálkodók számára. Így a kínálatban megtalálható növényvédelmi készítményekkel, a biostimulátorok használatával és a vetőmagok csávázásával biztosítják a termények értéknövelését.
A hosszú száraz ősznek és a májusig tartó szárazságnak köszönhetően az alacsony gombafertőzés miatt kevesebb volt a növényvédő szeres kezelés gabonafélékben. Így kevesebb volt a biostimulátor-felhasználás is – kezdte a múlt év hazai történéseinek ismertetését Véglesi János, a UPL Hungary kereskedelmi vezetője. Hozzátette: a cég tapasztalatai szerint tavaly Magyarországon alacsonyak voltak a terményárak minden szegmensben. A deszikkáló szezont jónak minősítette, megjegyezve, hogy a szezon végén diquat-hiány alakult ki. Fontosnak tartotta kiemelni, hogy a csávázó szezonban sikeres volt a váltás a Vitavax-ról a Ranconai-Mixre. Emellett az érdeklődés fokozott volt a Signal iránt is.
A UPL Hungary tavaly legnagyobb arányban gyomirtó szereket, gombaölő szereket, valamint csávázó és rovarölő szereket értékesített Magyarországon – közölte a magyar cég kereskedelmi vezetője. Elmondta: a biostimulátorokból – például: az Atonik, a Goëmar BM 86, a Forthial, a Multoleo, a Tonivit, valamint a Zeal – a múlt évben az UPL Hungary mintegy 7 százalékot adott el a teljes értékesítési volument tekintve. Csávázó szerekből – amelynek aránya 12 százalék volt – 2019-ben a Rancona i-MIX, a Royalflo, a Signal 300 ES, valamint a Rancona 15 ME fogyott leginkább. Az egyszikűirtó szerek esetében tavaly a Pantera és a Targa Super volt a sláger a gazdálkodók körében.
Nádudvari Éva marketigmenedzser és Valovics Attila fejlesztőmérnök közös ismertetőjükben többek között arról beszéltek, hogy az OpenAG – ami védett márkajel –, vagyis a Nyitott Mezőgazdaság Hálózat biztosítja a fenntartható növekedést minden mezőgazdasági termelő számára határok és korlátok nélkül. Ez pedig azt jelenti, hogy a UPL tevékenységének középpontjában világszerte – a globális cég jövőképének és küldetésének megfelelően – a mezőgazdasági termelő, azaz a farmer áll – húzta alá a marketingmenedzser.
Ennek érdekében a UPL hasznosítja az új ötleteket, új megoldásokat alkalmaz, és a felvetődő problémákra új válaszokat ad. Erre jó példa a Pronutiva Programjuk, amely teljes körű megoldás a termés védelmére és növelésére a kultúrnövény életciklusának minden szakaszában. Hozzáteszik, ez egy olyan technológia a növénytermesztésben, ami ötvözi a hagyományos és a biológiai védekezési megoldásokat, magasabb hozamot biztosítva ezáltal a gazdáknak, így megfelelve az élelmiszerlánc növekvő igényeinek. A termelőnek biztosítja ugyanis a kevesebb szermaradékot, az átfogó növényvédelmet, valamint a hozamnövelést és a jobb minőséget.
Valovics Attila külön is felhívta az érintettek figyelmét, hogy a UPL több terméke eltűnik a kínálati palettáról, ám több új termékkel is találkozhatnak a felhasználók. Így például a továbbiakban nem lesz kapható a Copernico HiBio, vagy a Flurostar 200, de jön a Cuprogard DG illetve a Minstrel mint helyettesítő termék.
-an-