A vállalat adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 172 millió koronáról 212 millióra nőtt 2020-ban. 2017-2020 közötti időszakban a svéd gyártó összesen 43%-kal növelte értékesítését.
– Nagyon erős üzleti eredményt értünk el, különösen, ha figyelembe vesszük az egész évet jellemző kihívásokat. Kiállításokat és üzleti utakat kellett törölnünk, sőt a gyárunkban is a szokásosnál két héttel tovább tartott a nyári leállás, ami két hét extra szabadságot jelentett a dolgozók számára. Mindezek fényében különösen elégedettek vagyunk az elért ereményekkel, mondja Nicklas Bjersér, a Väderstad gazdasági igazgatója. A korábbi gyakorlathoz hasonlóan, az eredmény nagy részét a gyártmányfejlesztésbe forgatjuk vissza. Folyamatosan a frontvonalban dolgozunk az innováció, a fejlődés és az új élelmiszertermelési technológiák terén, de ez az, ami a Väderstad kollektíva szívét igazán megdobogtatja.
– Alázatos és büszke vagyok mindarra, amit elértünk egy ilyen nem szokványos esztendőben. Folyamatosan fejlesztettünk, és bővítettük a dolgozói létszámot is, mondja Mats Båverud, a Väderstad elnökigazgatója. Mégha bizonyos paicokon az értékesítés visszaesésével is kellett szembesülnünk, a korábbi években elindult pozitív trend továbbra is megmaradt. Ugyanakkor számos fontos piacon sikerült teret nyernünk.
– Az értékesítés több országban növekedett, olyan fontos piacokon, mint pl. Svédország, Németország, Franciaország és Oroszország. Ráadásul a kilátások az új esztendőben is nagyon igéretesek. Kanadában például draszikusan növekedtek a megrendelések, tulajdonképpen az egész éves gyártás már le van kötve. Minden okunk megvan arra, hogy optimistán nézzünk 2021 elé, mondja Nicklas Bjersér.