A megye gazdálkodóinak Kovács Péter alkatrész-értékesítő segít abban, hogy mindent pontosan és időben kapjanak meg. Vele beszélgettünk a koronavírus miatt bevezetett korlátozások hatásairól és a digitális képességek fejlődéséről.
Kovács Péter a területi központtól 30 kilométerre, Berettyóújfaluban született, és mezőgazdasági gépszerelőként végzett az Eötvös József Szakképző Iskolában. Egy nagy vargabetűvel Budapestre költözött, ahol szállítmányvezetőként, logisztikai szállítmányozással foglalkozott közel 10 évig, majd hazatért egy szállítmányozó céghez kamion- és teherautó-szerelőnek, ahol 4 évet töltött el.
Az AGROTEC Magyarország Kft. hirdetését látva megpályázta a mobil alkatrész-értékesítő beosztást, amit sikerült elnyernie, és 2018. november 10-től erősíti a helyi csapatot.
Mivel Hajdú-Bihar megye, így az illetékességi területünk is viszonylag nagy, ráadásul a mezőgazdasági gépek szempontjából is jól ellátott termelőkkel dolgozhatunk, így komoly sebességet és szervezést igényel a lehető leghatékonyabb és leggyorsabb munkavégzés – mondta Kovács Péter.
Szerencsére a gazdák részéről van kereslet a korszerűsítésekre, egyre nagyobb a sorvezetők, a GPS-ek, a robotkormányok és az ikerkerekek iránti igényük.
A koronavírus hatásai
A tavalyi évünk munkavégzését több szinten is hátráltatták a koronavírus-járvány miatti korlátozó intézkedések. A gazdálkodók között nagyon vegyes volt az új helyzet hatása és fogadtatása.
Van, aki annyira tart a veszélytől, hogy teljesen bezárkózott és megkért: inkább egyáltalán ne is menjek be hozzá, telefonon rendel alkatrészt, amit rakjak le a kapu előtt. És van, aki továbbra is teljesen közvetlen maradt, ugyan maszkban, kesztyűben és ökölpacsival, de a személyes kapcsolattartás ugyanúgy jól működik vele, mint a járvány kitörése előtt.
A magam részéről a személyes találkozás híve vagyok, a legjobb a partnerekkel szemtől szemben beszélni.
Egy mozdulatból, egy testtartásból, vagy egy arckifejezésből is nagyon sok következtetést lehet levonni, amire, ha odafigyel az ember, jó beszélgetés és kapcsolat alakítható ki.
Ám természetesen igyekszünk mindenkivel minden, az általa preferált felületen tartani a kapcsolatot: a híradástechnikai eszközöket használva az e-mail, a Messenger, a Viber és a telefon is segít minket ebben.
Ami komolyabb akadály, hogy a határ lezárása miatt nem mehetünk ki Magyarországról, pedig a 20 kilométerre található Románia Partiumhoz tartozó területein is több partnerünket látjuk el alkatrésszel. Szerencsére, a gazdák gyakran maguk jönnek érte, amiért nagyon hálásak vagyunk nekik.
A tőlünk telhető legjobb módon igyekszünk enyhíteni a helyzet okozta kellemetlenségeken, ami eddig szerencsére jól sikerült. Viszont ahogy talán országszerte minden Agrotec-telepen, a magyarhomorogi területi központnál is azt reméljük, hamarosan vége lesz a korlátozásoknak, és minden munkafolyamat mehet a megszokott menetrend szerint.
Ezt nyerték a COVID-dal
Azért kedvező folyamatokat is elindított a járvány miatti korlátozás: a partnerek jobban „rákényszerültek” az elektronikai rendszerek és a digitális kommunikációs eszközök használatára.
A magunk részéről sokkal jobban szeretjük, ha pontosan be tudunk azonosítani egy alkatrészt, mert így gyorsabban és pontosabban tudunk szolgáltatni, nincs félreértés.
Korábban sokan csak szavakban mondták el telefonon a megrendeléskor, hogy mit szeretnének, és az hol helyezkedik el az adott gépen, ami nem mindig sikerült tökéletesen. Ma viszont már egyre inkább nem csak elmondás alapján érkeznek meg az információk: a gazdák telefonjaikkal lefényképezik az adott alkatrészt, egy kattintással elküldik nekünk valamelyik online kommunikációs felületen, aztán telefonon megbeszéljük a részleteket. Így nincs felesleges időpazarlás – mondta Kovács Péter.
Csurja ZsoltA cikk szerzője: Csurja Zsolt