A magyar forgalmazó cégnél úgy vélik: nem meglepő, hogy az amerikai és nyugat-európai vevők meghódítása után nálunk is topon vannak az indiai traktorok. Az elmúlt években hazánkban eladott több száz Solis traktor bizonyítja azt, hogy a magyar mezőgazdaságban és kommunális szektorban is kiváló eredményt nyújtó eszköz jó választás volt a vásárlók számára. Kedvező ár-érték arány, a megbízható műszaki tartalom és országos kiterjedésű kereskedői- és szerviz hálózat biztosítja a meglévő és jövőbeni magyar Solis tulajdonosokat, hogy a Solis traktorokkal jó minőségű munkát tudnak végezni.
Az eseményen jelenlévő Ajay Kumar, a Solis rangidős vezető menedzsere (Senior General Manager) többek között arról beszélt, hogy az általa képviselt cég 2008-2009-ben kezdte felderíteni az európai piacot, és 2012-2013-ban kezdődött meg a traktorok európai értékesítése. Indiában mintegy 12 ezer kereskedőjük van – jelezte a méreteket, hozzáfűzve: Európában jelenleg 900-nál is több azoknak az értékesítési helyeknek a száma, ahol Solis-traktort lehet vásárolni. Magyarországon, Finnországban és Grönlandon, valamint még jó néhány országban a Solis az első piaci pozíciót foglalja el az általa gyártott kategóriákban (T1; T2; T3). Elmondta: ezek a hivatalos ügynökségeken keresztül kapott adatok, a Sonalika-csoport részesedése pedig folyamatosan növekszik.
A magyarországi helyzetet Hernek Gábor, az Odisys Bt. gépértékesítője ismertette az esemény résztvevőivel. Egyebek mellett elmondta: a Solis piaci elsősége folyamatos a 20-tól 90 lóerőig kategóriában Magyarországon. Ez a teljesítmény a teljes piaci szegmensre tekintve a 4. helyre elegendő. Megjegyezte: nincs miért szégyenkezni, a Solist a magyar traktorpiacon csak a John Deere, a New Holland és a CLAAS előzi meg, de ezek a márkák régebben vannak a magyar piacon. „Azt gondolom, 270 nagyon szép darabszám és ez valójában a forgalomba helyezésnek a mennyisége, aminél picivel többet adtunk el ” – tette hozzá, kiemelve: ezzel a 270 darabos múlt évi értékesítéssel gyakorlatilag a teljes hazai piac 9 százalékát birtokolja a Solis.
„A T1, T2, T3 az a kategória, ahol igazán érintettek vagyunk – közölte a szakember –, ez a három szegmens, ahol összesítve első helyen állunk. Szétbontva, hogy melyik szegmens mekkorát nőtt az elmúlt években, azt mondom, hogy a T3, ott a 2020-as évet leszámítva folyamatosan nőtt az eladás. Ugyan 2020-ban volt egy pályázat meghirdetve, ami csak 2021-ben csapódott le. Így ennek tudható be, hogy akkor annyira nem volt kielégítő a növekedés, de egyébként minden szegmenst nyertünk. A növekedés záloga várhatóan a belépő új modell, a 16-os lesz, ami nagyon kedvező árú és minőségű lesz” – mondta a szakember.
Krishan Mishra, a Solis vezető menedzsere (senior manager), aki a Magyarországért felelős kereskedő többek között arról beszélt, hogy 2020-ban elvileg Európában 32 ezer traktort regisztráltak, és helyeztek forgalomba 99 lóerőig. Elvileg a Solis a piac 40 százalékát birtokolja úgy, hogy 30, illetve 40 lóerőben nincs kínálata, míg a konkurenseknek van.
A szakember úgy vélte: nagy piaci potenciál rejlik abban, hogy a belorusz MTZ-traktor sem Szerbián, sem Lengyelországon keresztül nem fog beáramlani az ukrán helyzet miatt. A Solis ugyanakkor az árral győzi meg az ügyfeleket, valamint a kiváló minőséggel és a precíz háttérszolgáltatással.
Tájékoztatott még arról is: „a Solis 16-os, 20-as, 22-es modellek S-tech motorral lesznek szerelve, ezek Solis motorosok lesznek, a 20-as is azzal fog érkezni. Nagyon jó a visszajelzés a Solis 22-esekről idehaza is, ez a 26-os „testébe van bújtatva”, de olcsóbb és nem Mitsubishi motor van benne. Tervben van, hogy kihelyezzék a váltót a lábak közül oldalra, de ugyanúgy 6/2-es marad. A 22-es a 20-assal összehasonlítva többféle kerékmérettel elérhető, a szervokormány és a fék, ami nagyon más. Az egyik száraz, a másik olajfürdős fékkel szerelt.
Változások lesznek az új 50-esben a régihez képest: Adblue nélkül elérik a Stage 5-öt. Június-július körül szeretnék befogadni a rendeléseket az új 50-esre és 60-asra is talán. Növelték az emelőkapacitását, 12/12-es váltóval lesz elérhető. Elérhető lesz a gyors kapcsoló gombos erőmű, az új csak a két körös légféket fogja megkapni. Változik a motor köbcentiméretében is, és van lehetőség blokkmelegítőt is kérni” – mondta az indiai szakértő, megjegyezve: ha magyar kollégákat nem tudnak kiküldeni Indiába tanulni, akkor szerveznek Magyarországon olyan rendezvényeket, ahova Indiából jönnek szakemberek egy-egy bemutatót tartani.
Elismerések a Solis piaci elsőségét segítő munkáért
A Sonalika International Tractors jelenlévő delegációja oklevelet adott át a Solis márkaképviselő Odisys Bt.-nek, valamint viszonteladó partnereinek.
info@odisys.hu +36-76/507-814 |
|