Egyszerű váltás a tarlón járó és a barázdás szántás között
A traktor mérete és abroncsozása egyebek mellett meghatározza, hogy barázdás és a tarlón járó üzemet célszerű-e alkalmazni. Különösen gumihevederes futóművek, ikerkerekek vagy 710 mm-nél nagyobb, extra széles gumiabroncsok használata esetén nem lehetséges a barázdában való haladás a részben már felszántott talaj káros tömörítése nélkül.
A tarlón járó szántás egyik fő előnye a széles traktorabroncsok nagy érintkezési felületének köszönhető csökkentett talajnyomás, valamint az, hogy alacsonyabb abroncsnyomással lehet dolgozni. Ez azt eredményezi, hogy lényegesen kevesebb károsodással jár a tömörödés, és elkerülhető az altalaj tömörödése. Ezenkívül a tarlón járó üzem a csökkentett oldalhúzás és a hatékonyabb erőátvitel miatt tökéletesebb húzási irányt biztosít. A maximális munkavégzési kényelem és a következő barázdához való pontos csatlakozás érdekében GPS-vezérlőrendszerek is használhatók. Az állandó mélységtartást az első támasztókerék biztosítja, amely folyamatosan a tarlón halad.
Más tényezők – mint például a talaj állapota – döntő hatással vannak az adott szántási módszerre. A tarlón járó és a barázdás üzem közötti gyors és egyszerű váltás emiatt rendkívül fontos. Ha a szántóföldön a talajfelszín eső vagy nedves körülmények miatt nem tesz lehetővé optimális vonóerő-átvitelt, bármikor gyorsan át lehet váltani barázdás művelésre. Ehhez mindössze egy hidraulikus kart kell átállítani a fordítókaron.
Kompromisszummentes tiszta stabilitás
A Tyrok Onland gépen egy 200x150x10 mm méretű, nagy szilárdságú acélból készült, tömör, zártszelvény gerendely található. Ez nagyfokú stabilitást biztosít a Tyrok Onland gépnek. A négyszögletes gerendellyel szemben döntő előny, hogy ez a gerendely még kemény talajviszonyok között sem hajlik meg. Ez biztosítja az egyenletes munkamélységet a teljes hossz és munkaszélesség mentén, ami különösen nagy munkaszélességek mellett döntő fontosságú.
A Tyrok Onland a SmartTurn rendszerrel is jó eredményt biztosít. A földvégi fordulóban a gyors átfordítás sebessége röviddel a vége előtt hidraulikus megoldással a felére lassul. Ez anyagkímélő csillapító hatást eredményez, a munkahenger behúzásakor. Így nem kell kompromisszumot kötni a sebesség terén. Az Onland változatnál a „keretet” fordulás előtt automatikusan visszahúzza az Onland-munkahenger, hogy a fordulási súlypont a lehető legalacsonyabb, a traktorra és az ekére ható erők pedig a lehető legkisebbek legyenek.
Részleteiben átgondolt ekefej -– SpeedBlade a kisebb kopásért
A SpeedBlade ekefejet a kormánylemez szabadalmaztatott, extra nagyméretű elülső részével a főtest minimális kopása teszi különlegessé. A munkasebesség például 6 km/h-ról akár 8 km/h-ra történő növelésével a fő kopási pont automatikusan egyre inkább az ekefej közepe felé tolódik. Így a fő kopási pont még nagy sebességnél is a kormánylemez megnövelt elülső részén van, nem pedig a kormánylemez hátsó területén. Különböző réselt és teli kormánylemezek közül lehet választani a felhasználási területtől és a céltól függően.
További részlet, ami remek hatással jár: A csoroszlyacsúcs rányúlik az ekevasra, így a két alkatrész közötti illesztési hézag védve van. Az ilyen okos illesztésnek köszönhetően nem akadnak bele a növénymaradványok vagy a bálazsinegek.
Az AMAZONE az egyedülálló ©plus edzési eljárással a legmagasabb mércét állítja fel az ekékhez használt kopóalkatrészek gyártása terén.Az extra széntartalomnak köszönhetően a Tyrok kopórészei még keményebbé és hosszabb élettartamúvá tehetők.