Kártékonynak tartják a Lidl Magyarország dinnyeakcióját

Agro Napló
A Lidl Magyarország kárt okoz a hazai dinnyetermelőknek – állítja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

A köztestület tájékoztatása szerint a Lidl Magyarország a hazai dinnyeszezon közepén felelőtlen, árletörő akciót hirdetett, a dinnyét olcsó, vevőcsalogató reklámeszköznek tekintve. A NAK álláspontja szerint a kiskereskedelmi lánc ezzel bedöntheti a magyar dinnyetermelést, mivel lehetetlenné teszi a minőségi dinnye előállítását. A szokásoknak megfelelően, július elején kezdődött a magyar dinnye szezonja, ettől kezdve egyre több helyen kezdték el értékesíteni a termelők a gyümölcsöt. Így a belföldi dinnye megjelent több hazai kiskereskedelmi áruházláncban is.

A Lidl Magyarország saját maga is büszkén hirdette azt a tényt: „megérkeztek az első magyar dinnyeszállítmányok a Lidl Magyarország raktáraiba, mellyel kezdetét veszi az idei magyar dinnye szezon az áruházakban. Az áruházlánc célja, immáron hetedik éve ugyanaz: a lehető legnagyobb mennyiségű kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt. (…) az első körben a hazai beszállítók a magvas görögdinnyéket szállítják, majd a következő érési hullámban érkeznek a magszegény, mini és sárga bélű görögdinnyék is.” A Lidl továbbá tájékoztatásában hangsúlyozta, hogy jelenleg mintegy 400 hazai beszállítóval – köztük dinnyetermelőkkel – áll kapcsolatban ezen a területen.

A NAK-hoz eljutott információk szerint augusztus első hetéig problémamentesen alakult a szezon, minden érintett elégedett volt a piaci folyamatokkal. Ám a két évvel ezelőtti történésekhez hasonlóan most is egy kiskereskedelmi lánc kezdett felelőtlen akciózásba, és az éppen a Lidl Magyarország volt, amely egy hónappal korábban még dicsekedett a magyar termelőkkel való nagyszerű kapcsolatával.

A szóban forgó áruházlánc kilogrammonként 99 forintos áron kezdte el árusítani a dinnyét, amelyet így egyszerű marketingeszközként használ arra, hogy becsalogassa boltjaiba a vásárlókat. A NAK álláspontja szerint ugyanis a kilónkénti 99 forintos áron nem lehet jó minőségű dinnyét előállítani a szezonnak ebben a szakaszában. A többéves piaci tapasztalatok alapján reálisan – a bekerülési költségeket is figyelembe véve – a kilogrammonkénti árnak 150-200 forint közötti fogyasztói áron kellene mozognia. Mostani árletörő akcióval a Lidl mindenkinek kárt okoz: a vásárolókat becsapja, hiszen a reklámmal ellentétben mégsem kapnak minőségi magyar dinnyét, a termelőket pedig ellehetetleníti, mivel ilyen rendkívül alacsony felvásárlási árral nem hagy náluk elég bevételt a minőségi dinnye termelésének megvalósításához. Továbbá az agrárkamara tapasztalatai szerint egy ilyen lépés a többi kiskereskedelmi láncot is – szintén káros következménnyel járó – árcsökkentésre készteti – olvasható a köztestület tájékoztatásában.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Idén előbb kezdődött a dinnyeszezon

Idén előbb kezdődött a dinnyeszezon

Minél több magyar dinnye fogyasztására kívánja ösztönözni Nagy István agrárminiszter, a közösségi oldalára feltöltött videóban, mert így a magyar csal...

Kiváló minőségű lesz a magyar dinnye

Kiváló minőségű lesz a magyar dinnye

E hét végén megkezdődik a görögdinnyeszüret az ország déli térségeiben. Az utóbbi hetek kedvező időjárása miatt kiváló minőségre számítanak a termelők...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!