Kosárban a mangalica

Agro Napló
Egyre többen teszik kosarukba a mangalicából készült termékeket. Február 7-9. között kerül megrendezésre Budapesten a XIII. Mangalica Fesztivál, ahol a kilátogató érdeklődő könnyedén választhat a kedvére való finomságok közül.

A Mangalicatenyésztők Országos Szövetsége a tavalyi évben ünnepelte fennállásának 25. évfordulóját. Az előző év adatai szerint körülbelül 200 mangalicatenyészet működik az országban. A piacon lévő termékkínálat évről évre folyamatosan bővül. Az Agrármarketing Centrum 2013 óta szervez sertéskampányokat, a tavalyi évben indította el az Agrárminisztériummal és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületével közösen Egyél jót! – A mangalicahús különleges szlogen alatt futó kampányát. Ezzel kapcsolatban válaszolt az Agro Napló kérdéseire Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese.

A tavalyi kampány mennyire volt eredményes?                                

Az Agrármarketing Centrum évek óta rendszeresen szervez sertéshús fogyasztásösztönző kampányokat, ám 2019-ben először népszerűsítettük önálló marketingkampány keretében a mangalicahúst. A tavalyi kampány lényegében arra irányult, hogy a mangalicát, mint egy rendkívüli minőséget képviselő sertésfélét újra behozzuk a köztudatba, felhívjuk a figyelmet mind beltartalmi, mind gasztronómiai értékeire. Ennek érdekében áruházi kóstoltatásokkal és médiakampánnyal népszerűsítettük a mangalicát. A kampányidőszakban a promócióban résztvevő áruházakban mintegy 20-30%-kal növekedett a mangalicatermékek forgalma. A kampánnyal kapcsolatban több tucat interjúfelkérés érkezett, így az online és a nyomtatott sajtóban, valamint rádióinterjúk keretében is népszerűsítettük a mangalicahús fogyasztását, több mint hetven alkalommal.

A kampányunk arcának felkért, séfként és gasztro műsorvezetőként is ismert Fördős Zé tökéletes választásnak bizonyult. A vele forgatott receptvideó az Agrármarketing Centrum addigi legnagyobb megtekintésszámát produkálta, mintegy 300 ezren kattintottak rá. A jövőbeni kampányokban is szeretnénk olyan médiaszemélyiségeket bevonni, akik kedveltségükkel és népszerűségükkel a lehető legszélesebb körben hívják fel a figyelmet a mangalicahús szerepére a hétköznapi étkezésben.

Mit lehet tudni az idei kampány részleteiről?

Az idei mangalica kampány február elsején médiakampánnyal indult, elsősorban online felületeket találkozhatnak hirdetéseinkkel, valamint Marton Adrienn gasztroműsor vezető és ételstylist közreműködésével receptvideók is készülnek. A kampányt idén is kiegészítjük áruházi kóstoltatásokkal, országszerte hat áruházláncban ízlelhetik meg több héten keresztül a mangalica különleges ízét a vásárlók, amelyet természetesen meg is vásárolhatnak a promóció ideje alatt. A kóstoltató kampány február 26-án kezdődik. Reméljük, hogy a tavalyi kampányra ráépülve idén még kézzelfoghatóbb eredményei lesznek a fogyasztásösztönző időszaknak.

Milyen távlati tervei vannak az Agrármarketing Centrumnak a mangalica ágazatot érintően?

Az Agrármarketing Centrum – tevékenységéből adódóan –, elsősorban marketingkampányokkal és fogyasztásösztönző akciókkal segíti a mangalicahús minél szélesebb körű (újra) felfedezését a jövőben is. Elsődleges célunk, hogy ez a sertésféle, amely ma már világszerte top kategóriás éttermek étlapján szerepel, ismét a magyar konyha szeretett alapanyaga legyen, és így mindennapi étkezéseink részévé váljon. Fontos célunk felhívni a figyelmet arra, hogy bár a mangalica a drágább vörös húsok közé sorolható, beltartalmi értékei és az ideális zsír-hús arány miatt rendkívül ízletesen elkészíthető. Mivel az Agrármarketing Centrum valamennyi kampányában kiemelt helyen szerepel a minőségi élelmiszerek vásárlásának ösztönzése, a mangalica esetében kiemelendő, hogy az állat életmódja és természetes táplálkozása miatt csak őstermelői mennyiségben tenyészthető, így takarmányozásakor és a hús feldolgozása során is a legmagasabb minőségi szempontok érvényesülnek. Tény az is, hogy a belföldi fogyasztás növekedésével hozzájárulhatunk az ágazat stabilitásához, így ahhoz is, hogy az egyszer már kihalás szélére került szektor újra felvirágozzon.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!