2024. április 20. szombat Tivadar

Új állami védjeggyel garantálnák az élelmiszer minőséget

Agro Napló
Folyamatosan nő a magyar élelmiszeripar eredményessége, és a magyar termékek iránti kereslet is – derült ki a 13. Coop Rally állomásain. A Nébih által garantált minőséget biztosító új védjegyrendszer bevezetésén is dolgoznak.

Olyan nemzeti védjegyrendszert szeretnénk kialakítani, amely mögött az állam és a Nébih által garantált minőséget találhatnak majd a vásárlók - jelentette be Bognár Lajos, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára Mohácson, a 13. Coop Rally MCS Vágóhíd Zrt.-nél tartott állomásán. Szavai szerint az eredményességet tekintve Magyarországon az élelmiszeripar a második a járműgyártás után, ugyanakkor tovább kell növelni az élelmiszeripar termékeinek értékesítését, amihez állami szerepvállalásra is szükség van. A szerepvállalás részleteiről szólva, Bognár Lajos a piaci szereplők közti verseny tisztaságának megteremtését, és az élelmiszerbiztonság garantálását említette. Az elmúlt években 27 százalékkal emelkedett a húsfogyasztás - ismertette Bognár Lajos, hozzátéve, hogy a húsfogyasztás növekedéséből a sertéshús is kivette a részét.

Fekete Tibor, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának tagja köszöntőjében a házigazda MCS Vágóhíd Zrt. tevékenységét méltatva kiemelte, hogy a társaság képes volt megfordítani a munkaerő kivándorlását, mivel számos korábban külföldön dolgozó hentes költözött vissza a mohácsi üzemben kínált munkalehetőség miatt.

Pókos Gergely, a mintegy 700 embert foglalkoztató MCS Vágóhíd Zrt. vezérigazgatója ismertette: a mohácsi üzemben feldolgozott sertés a létesítmény közvetlen közeléből érkezik, a takarmányukat szintén a cégcsoport mohácsi üzemében keverik.

Horváth Zoltán, baranyai kormánymegbízott arról beszélt, hogy a megye kis és közepes vállalkozásai számára, élelmiszeripari fejlesztésekre 14 milliárd forintnyi forrást biztosítanak a kormány agrár- és vidékfejlesztési forrásai. Az összegből 9,2 milliárd forint jut az állattartás modernizálására 72 helyszínen, ebből 2 milliárd pedig a sertéságazat fejlesztésére.

Szekó József (Fidesz-KDNP), Mohács polgármestere városa szempontjából méltatta a vágóhíd tevékenységét, felidézve, hogy már az építkezés idején több mint 800 ember dolgozott a telephelyen. A város gazdaságára gyakorolt pozitív hatások között említette a foglalkoztatás növelését. Kitért arra is, hogy a város önkormányzata a létesítmény szomszédságában 40 hektáron iparipark-fejlesztést valósít meg.

Folyamatosan emelkedik a kereslet idehaza a magyar termékek iránt - mondta Fekete Tibor, a Coop Szolnok Zrt. vezérigazgatója a Coop Rally győri állomásán. A konkrét számok említése nélkül elmondta, hogy exponenciális növekedés tapasztalható mérésük szerint a magyar termékek iránt, ugyanakkor erősebb a növekedés a keleti országrészben. A növekedéssel meglátása szerint az élelmiszer- biztonság is nő Magyarországon, mert a hazai szabályozások sokkal erősebbek, mint az európai uniós előírások.

A Coop Rally rajtjánál, Fotó: AM

A kiváló minőségű és biztonságos magyar élelmiszerek népszerűsítéséért és a partnerek tevékenységének megismeréséért indított rally harmadik helyszínén a vezérigazgató kitért arra is, hogy a vállalatnak országszerte 85 településen 152 üzlete van, ahol 1750 embert foglalkoztatnak. Tavaly 22 millió vásárlójuk volt, s elindítottak egy üzletmegújítási programot, hogy minél jobban ki tudják elégíteni a megváltozott fogyasztói igényű vásárlók elvárásait.

Rédei István, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának tagja arról beszélt, hogy azon dolgoznak, hogy a versenyképességüket biztosítani tudják. A csoporton belül a legdinamikusabban fejlődő vállalat a Coop Szolnok Zrt.

Lipovits Szilárd, Győr megyei jogú város jegyzője azt emelte ki, hogy a hazai termékek népszerűsítése az önkormányzat egyik kiemelt feladata. Ezért indult el a Védd a helyit, vedd a kisalföldit nevű kampány, ahol minden héten hazai termelők kínálják portékáikat a piacon, illetve ezért újítják meg a Vásárcsarnokot is közel kétmilliárd forintból, hogy teret tudjanak biztosítani a hazai kereskedőknek.

A szervezők tájékoztatása szerint a Coop Rally nyolc állomásból áll, s közel száz élelmiszeripari, kiskereskedelmi és szolgáltató cég mintegy 105 autója vesz részt a kétnapos népszerűsító programon.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!