Figyelembe véve a káros környezeti hatásokkal és az energiaellátás biztonságával kapcsolatos aggodalmakat az EU-nak 2050-ig a közlekedési szektorban olajmentes és CO2-mentes energiaellátást kellene kialakítania.
A szakértők a közlekedési módozatok fokozódó kereslete miatt úgy vélték, hogy a jövőben fő opcióként az villamosenergia (például hidrogén/üzemanyag-cellák) és a bioüzemanyagok kombinálása jöhet szóba, áthidaló megoldást képezhetnek a szintetikus üzemanyagok (melyeket egyre inkább megújuló forrásokból nyernek), a metán (természetes gáz és biometán) kiegészítő üzemanyag lehet, az LPG pedig szintén kiegészítő szerepet tölthet be.
A tanulmány, amely rámutat arra is, hogy a különböző szállítási módozatok más-más alternatív üzemanyag felhasználását igénylik, úgy véli: az alternatív üzemanyagok jelentik a végső megoldást a közlekedés dekarbonizációjára, mégpedig azzal, hogy a fosszilis energiaforrásokat fokozatosan kivonják a felhasználásból.
Nincsen egyetlen üzemanyag ugyanakkor, amely minden esetben megoldást jelenthet: az üzemanyag-kereslet és a környezeti kihívások miatt sokkal inkább a források egyfajta mixére lesz szükség.
A Bizottság a jelentés megállapításait beépíti majd a tiszta közlekedési rendszerekről szóló kezdeményezésébe, melyet várhatóan még ez évben indít útjára.