Az új eredményvárakozásoknak megfelelően a korábbi 10-11 százalékos egy részvényre jutó nyereség növekedés helyett már csak 7-8 százalékot céloz meg a Pepsi. A hírek azután kerültek napvilágra, hogy a cég öt százalékos profitcsökkenésről számolt be a negyedik negyedévben, amely így 1,37 milliárd dollárt tett ki. Minderre az emelkedő nyersanyagköltségek a magyarázat, mivel a bevételek 37 százalékkal, 18,15 milliárd dollárra nőttek.
A teljes 2010-es évben a cég nettó profitja 6 százalékkal, 6,32 milliárd dollárra emelkedett, 57,84 milliárdos árbevétel mellett.
A cég azt nyilatkozta, hogy a fejlett országokban idén is számítanak némi keresletcsökkenésre, a magas munkanélküliség miatt, emellett az egyre drágább nyersanyagok is profitcsökkenést vetítenek előre.
A PepsiCo bejelentésére azután került sor, hogy a legnagyobb rivális Coca-Cola a várakozásokat felülmúló negyedéves eredményről számolt be, valamint öt év óta először valamennyi piacán növelni tudta értékesítését.