Ekkora forgalmat 2008 első negyedévében, a recesszió kirobbanása előtt mértek utoljára, és még a piaci várkozásokat is felülmúlta a teljesítménynövekedés.
A nyersanyagárak emelkedése ellenére - mely nem csak a Danone-t, de a többi tejtermék gyártót is sújtja - a cég a teljes évre vonatkozóan 0,2 százalékponttal javított a működési profit várakozásain.
Részvényelemzők a bejelentés után ismét befektetési célpont kategóriába sorolták a Danone részvényeit, 53 eurós célárat határozva meg.
A DZ Bank elemzői nem várnak idén az élelmiszeriparban tevékenykedő cége körében nagy növekedést - elsősorban az egyre drágább nyersanyagok miatt - ugyanakkor felhívják a figyelmet azokra a cégekre, melyek látványos forgalombővülést képesek elérni, így a Danone-ra is.
A bejelentést követően a cég részvényei 1,9 százalékot emelkedtek a párizsi tőzsdén, átlépve a 47,7 eurós részvényenkénti árat, és mintegy 13 százalékkal túlszárnyalva a március közepi szinteket.
A Danone közölte, hogy a forgalombővüléshez jelentősen hozzájárult az ásványvíz divízió, melyhez az Evian márka is hozzátartozik, továbbá Kínában különösen jól teljesítettek a bébiételek kategóriájában. Ugyanakkor a tejágazat is 6,5 százalékos forgalombővülést tudott elérni, melyhez az Unimilk orosz cég tavaly decemberi beolvasztása is nagyban hozzájárult.
Az Unimilket figyelmen kívül hagyva a tejágazat 5,5 százalékos forgalombővülést ért el az év első 3 hónapjában, mely zömében a mennyiségbővülésnek, és csak részben az áremelkedésnek tudható be.