Az ok, hogy a brit társaság konszolidált nettó nyeresége a tavaly ilyenkori adatokhoz képest ugyan nőtt (1,38 milliárd font volt a tavalyi 1,18 milliárdhoz képest), viszont az áfa, üzemanyag-értékesítés nélkül számított, változatlan boltszámmal mért brit értékesítés 0,5 százalékkal csökkent - számol be az Agroline.
A Tesco vezérigazgatója, Philip Clarke elmondta, a vásárlóerő az üzemanyagárak emelkedésének köszönhetően lecsappant, így a külvárosi áruházakba ritkábban utaznak fel, hogy a nem élelmiszer jellegű termékeket megvásárolják, így ezek értékesítése is lecsökkent az első negyedévben.
A Tesco hangsúlyozza, hogy tekintettel kell lenniük a különféle általuk lefedett területek és országok financiális állapotára, ezért kikötötték, hogy az adott gazdasági körülmények miatt - többek közt hazánkban is - csak alacsony ütemben bővítik értékesítési területük nagyságát, az általános gazdasági helyzet javulásáig.
Magyarországon az üzemanyag-eladások nélkül számított bruttó értékesítés éves összehasonlításban 2,6 százalékkal nőtt az első félévben. Az első negyedévben 3,5 százalékkal, míg a második negyedévben 1,8 százalékkal nőtt ez a mutató az előző év hasonló időszakához képest.