Dan Thompson, a gyorsétterem-lánc vezérigazgatója elmondta: szűkebb pénztárcájú vásárlóikat megcélozva több csirkés alapú ételt készülnek bevezetni. A Bloomberg szerint hiába csökkent az utóbbi időben a marha ára az USA-ban, miközben a csirkéé december óta nő, az árkülönbség még így is szignifikáns.
A döntést többek közt az indokolja, hogy a McDonalds Európában kormányzati megszorításokkal, az Egyesült Államokban a fogyasztói bizalom csökkenésével, Ázsiában pedig lassuló gazdasági növekedéssel kénytelen szembenézni.
Annak ellenére, hogy részvényeik 12 százalékot zuhantak, a cég májusig világszerte 3,3 százalékos növekedést mutatott.
Friss felmérések szerint az ország csirkefogyasztása folyamatosan növekszik, 2013-ig várhatóan 37 kg csirke jut majd egy amerikaira, a marhahús fogyasztása pedig csökken mintegy 2,2 százalékkal.
forrás: Index