Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter hétfőn jelentette be, hogy a magyar tejtermékek fogyasztására ösztönző marketingkampányt indít a kormány, ezzel is segítve a hazai tejtermelőket és - feldolgozókat. Mivel az uniós tejpiacon komoly problémák alakultak ki a túlkínálat és a túltermelés miatt, veszélybe került a gazdák megélhetése is.
Ezért a magyar kormány több, a témában érdekelt tagállammal együtt lép fel a magyar tejtermelők érdekében, de az Európai Bizottság nem találja, vagy nem alkalmazza azokat az eszközöket, amelyek Magyarországon megoldást jelentenének a tejágazat számára. Ezért van szükség nemzeti forrásból különböző állattartói támogatásokra, a most bejelentett marketingkampánnyal pedig a jó minőségű magyar tejtermékek megvásárlására szeretnék ösztönözni a fogyasztókat - jegyezte meg Feldman Zsolt.
Az államtitkár úgy véli, hogya magyar tejágazat hagyományosan belpiacra orientált, vagyis jóval többet adnak el a hazai piacon, mint külföldön, aminek előnyei és hátrányai is vannak. Ezért fontos fejleszteni a hazai fogyasztói tudatosságot.
Feldman Zsolt szerint Magyarország régóta készült a tejkvóta rendszer kivezetésére. Ezért idén, a tejtermelés megtartása miatt - támogatási csúcsként - több tízmilliárd forint értékben támogatják az állattartókat, tejtermelő gazdálkodókat. A nagymértékű árcsökkenés jelenleg komoly terhet ró a gazdákra, ugyanakkor az utóbbi években kedvező volt a környezet, most pedig egy nehezebb időszak következik. A kormány ezért támogatási oldalról mindent megtesz a könnyítés érdekében - tette hozzá az államtitkár.