GMO-mentes konyhasót kínál egy cég az USA-ban annak ellenére, hogy a sóban nincsenek is gének, amelyeket lehetne módosítani. Elemzők szerint egyértelmű, hogy egyre több fogyasztó hajlandó többet fizetni a természetes eredetű élelmiszerekért, így nem meglepő, hogy néhány cég megpróbál visszaélni a fogyasztói trendekkel. A növekvő kereslet miatt tavaly csak az USA-ban 30 százalékkal nőttek a GMO-mentes termékek eladásából származó bevételek.
Az olyan kifejezések, mint például az "organikus" eddig is növelték egy-egy élelmiszer eladhatóságát, de a GMO-mentes címke ma már egyre nagyobb vásárlóerőt képvisel. Több élelmiszergyártóról is kiderült, hogy GMO-mentes szervezeteket támogatnak, amelyek cserébe genetikai módosításoktól mentes elismeréssel látják el a szponzor cégek termékeit.
Egyes kutatók szerint ugyanakkor a génkezelt szervezetek a jövőben a fenntartható mezőgazdaság alapját jelenthetik és egyelőre nem bizonyított az egészségkárosító hatásuk sem. Ráadásul jelenleg csak 8 növénynek (a kukoricának, a szójának, az alfalfának, a papayának, a nyári töknek, a cukornádnak, a gyapotnak és a repcének) van genetikailag módosított verziója, így a legtöbb élelmiszerünk nem is lehet GMO - érvelnek a Wall Street Journal-ben a GMO-t támogató szakértők.