Szeptember óta csaknem száz zöldség-gyümölcs szakbolt csatlakozott a Budapesti Nagybani Piac "Frissen a Nagybaniról" kampányához - áll a kezdeményezésről kiadott közleményben. A programban résztvevő zöldségeseket a Nagybani weboldalán térképes keresőn tüntetik fel, a kampány szlogenjét megjelenítő matricát pedig kihelyezik üzleteik portáljára.
Jelentkezzen most a Portfolio kétnapos agrárkonferenciájára!
Agrárszektor 2015: két nap, 60 előadó, 700 résztvevő, és a magyar agrárszektor legforróbb témái
A közlemény szerint a Budapesti Nagybani Piacra kerül a magyar termelői zöldségek-gyümölcsök áru kínálatának csaknem fele. Az őstermelők és a kis gazdaságok a nemzetközi átlagnál jóval nagyobb arányban képviseltetik magukat a nagybani piacon.
Mialatt mi kialusszuk magunkat, ők a nyári főszezonban este kilenctől hajnalig nyitva tartó piacon kínálják portékájukat, hogy ott nagykereskedők vásárolják fel, majd üzletláncok, zöldségesek számára közvetítsék azokat. Az éjszaka folyamán folyamatosan indulnak útjukra a nagybaniról a teherautók, megrakva a kevesebb, mint egy napja szedett finomságokkal. Az éjszakai munkának köszönhetően nyitásra a vitaminbombák a polcokra kerülnek, így mi olyan uzsonnának valót vehetünk ki a rekeszekből, amely előző napon még a napsugarakat szívta magába - fogalmaz a közlemény.