Az idei Coop Rally egyik állomása a Sága Foods Zrt. sárvári üzeme volt, ahol többek között a selyemsonkát és a Füstli virslit is gyártják. Keleti Zsolt vezérigazgató elmondta, nemcsak ilyenkor enged be szívesen látogatókat: akár a konkurenciát is bármikor fogadja, hiszen nincs takargatni valója. A sajtótájékoztatón arról is szó volt, hogy a Sága-méretű vállalatok nem kapnak támogatást, pedig csak magyar viszonylatban számít nagynak egy ekkora élelmiszeripari cég. A források jobb elosztása szerinte óriásit lendítene a húsfeldolgozóiparon, mert úgy látja, hogy most nem a piaci igényekre fordítják ezeket a pénzeket.
Az áfacsökkentés, ami mindent elronthat
Az élelmiszerek áfájának csökkentése látszólag reményt ad több agráripari szereplőnek a fellendülésre, hiszen eddig a hazai áfa a legmagasabb volt Európában. A jövő évre ígért áfacsökkentést (27-ről 5 százalékra) a baromfitermékeknél azonban nem mindenki üdvözli, ugyanis csak a nyers húsokra vonatkozik majd, tehát azoknak nem kedvez a változás, akik csak feldolgozott termékeket állítanak elő, sőt.
- mondta az Agrárszektornak a vezérigazgató.
Változás van a baromfifogyasztásban
A Sága 2015-ben jelentős, 9 milliárd forint feletti forgalmat ért el, Keleti Zsolt az idei évben ehhez képest körülbelül 5-6 százalékos növekedésre számít belföldön. A folyamatos növekedés egyik oka véleménye szerint, hogy a válságból kifelé lábalva a vásárlók megint elkezdték a magasabb minőségű termékeket keresni a polcokon.
Az export idén csökken, de a snackvirsli fordulatot hozhat
Az exporton számít némi csökkenésre a Sága idén, mert kirostáltak olyan külföldi vevőket, akikkel nem érte meg együttműködni. Bár így növekszik az export hatékonysága, forintban számolva csökkenés lesz 2016-ban a tavalyi számokhoz képest. Jövőre szeretnének ezen változtatni, és az olyan termékekben bíznak, mint a snackvirsli, amely óriásit robbant a hazai piacon. Ezen kívül a gyermektermékeket tartja még erősnek a kínálatból: a húsiparban más gyártónak nincs olyan terméke, ahol nemcsak mesefigurák vannak a csomagoláson, hanem magát a terméket kifejezetten gyereknek fejlesztették.