A JCB Fastrac 8290-es és 8330-as traktorokat az Egyesült Királyság legnagyobb mezőgazdasági és agrárgép-bemutatóján, a január közepi LAMMA kiállításon leplezték le a gazdálkodók előtt. Az érdeklődők már októberben ízelítőt kaphattak az új masinából, ám a sorozatgyártást csak a tavalyi év legvégén kezdték el. A brit cég 1991-ben vezette be a piacra a Fastrac traktorokat, amelyek nemcsak a szántóföldön voltak hatékonyak, de a közúton is, hiszen 70-80 km/h-s haladási sebességükkel minden korábbi erőgépet lepipáltak.
Az alapkoncepció nem sokat változott negyedszázad alatt. A Fastrac ma is az egyedüli olyan mezőgazdasági vontató, amely elöl-hátul teljes felfüggesztéssel rendelkezik. A nagy végsebességű "fenevadhoz" modern tárcsafék dukál, és szintén egyedülálló, hogy a motor és a váltó nem teherviselő részegységei a konstrukciónak. A fülke kényelmes, tágas és csendes, a kezelőszervek kézre esnek, a nagy üvegfelületek biztonságos kilátást tesznek lehetővé, és alapfelszereltségnek számít a légkondicionáló is. Mindezek természetesen az újonnan bemutatott 8290-es és 8330-as modellekre is igazak, amelyek immár 306, illetve 348 LE-s motorokkal vannak felszerelve.
A JCB új büszkeségei részben hasonlítanak a sikeres Fastrac 4000-es sorozat tagjaihoz, de azok 175-235 "lovas" teljesítményéhez képest egészen más ligában játszanak. A kisebbik változat hathengeres, 8,4 literes erőművel van felszerelve, míg a nagyobbikban a hasonló duplaturbós motor bő 40 LE-vel erősebbre lett hangolva. A mindössze 1500-as fordulatszámon leadott 1440 Nm-es nyomaték garanciát ad arra, hogy a gyorstraktorok nehéz talajon vagy megnövelt teher mellett is jó produkciót nyújtanak.
Hasznos felszereltség a JCB Hill Hold, amely automatikusan fékezve tartja a gépet, ha a kezelője megáll (például egy kereszteződésben), de ez a funkció igazából lejtős terepen éri meg a pénzét, hiszen növeli a biztonságot. A Rapid Steer funkció pedig 10 km/h alatti haladásnál könnyíti meg a traktoros munkáját, könnyebbé téve a manőverezést a táblavégi fordulókban és más szűk helyeken. Az első és hátsó tengelyre eső tömeg 50-50%-os aránya kiváló egyensúlyt biztosít a gépnek, a légfékrendszer és az ABS pedig a nyugodt, de határozott megállásban segít. A JCB még az olyan apróságokra is ügyelt, hogy a vezetőülés jobbra 50, balra pedig 20 fokos szögben elfordítható legyen, így a kezelő jobban szemmel tarthatja a vontatmányt.