A JCB hidrogén-utántöltője a hidrogént a helyszínen lévő pótkocsiból veszi fel, és a hidrogénnel működő munkagépekhez, például a JCB kotró-rakodójához és a Loadall teleszkópos rakodógépéhez juttatja el. Egyelőre azonban még mind a kotrórakodó, mind pedig a teleszkópos rakodógép prototípus fázisban van - írta meg a Future Farming.
A mobil hidrogén-utántöltő berendezés a gépek helyszíni feltöltésének gyors és egyszerű módját hivatott biztosítani. A JCB szerint az építőipari gépek mintegy 97%-át a munkavégzés helyszínén szokták utántölteni, ami a hidrogén üzemanyag-ellátást is hasonlóan érdekessé teheti. A cég közleménye szerint ez nem különbözik attól, amikor a gázolajat tartálykocsival viszik a gépek feltöltéséhez. Az ügyfelek már hozzászoktak a szállítható üzemanyaghoz, amely lehetővé teszi, hogy a tankolásra percek alatt sor kerüljön. Ráadásul Lord Bamford, a JCB elnöke is hitet tett a hidrogénalapú technológia mellett, amikor egy cikkben kijelentette, hogy szerinte "a hidrogén literenként háromszor több energiát tartalmaz, mint a dízel".
A Fastrac 4220 üzemanyagtöltő berendezés része a vállalat 100 millió fontos beruházásának a hidrogénmotorok gyártására irányuló projekt keretén belül. A JCB álláspontja szerint nem a fosszilis üzemanyagok jelentik a jövőt, és az elkövetkező évtizedekben a hidrogén lesz a praktikus megoldás a gépek meghajtására.