Két aranycsillaggal díjazta a Gyulahús Kft. Pokol szalámiját a Nemzetközi Íz és Minőség Intézet. A nyugat-európai fogyasztók jól ismerik a brüsszeli székhelyű intézet vakteszten alapuló minősítését, így a cég a kivitelének növekedését reméli az elismeréstől - mondta el az önkormányzati tulajdonú vállalat ügyvezető igazgatója az MTI-nek.
Daka Zsolt emlékeztett arra, hogy 2015-ben a cég gyulai kolbásza, tavaly pedig a gyulai szalámija nyert el hasonló minősítést. Az előírásoknak megfelelő termékeket egytől három csillagig jutalmazzák.
A Gyulahús idén kétszáz millió forintból hajtott végre eszközbeszerzést. Egy hústömbmaró-gépet és két töltő berendezést vásároltak. A vállalat 2016-ban 5,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, amely mintegy 6 százalékkal haladta meg az előző évit. Az árbevétel 82 százaléka a belföldi, 18 százaléka a külpiacokról származott, 17 országba exportálnak.
Az első fél évben 8 százalékos árbevétel-növekedést pordukáltak, így az éves cél - amely a tavalyihoz hasonlóan 6 százalékot irányzott elő - teljesíthetőnek tűnik. Az alapanyagárak több mint 30 százalékos emelkedése azonban hatással lesz az eredményre, amely 444 millió forint volt 2016-ban - tette hozzá Daka Zsolt.