Vizsgálja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), hogy a Tesco közelmúltbeli dinnyebotrányban tanúsított piaci magatartása mennyire ellentétes a kamara üzleti etikai szabályzatával. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) korábban nem állapított meg jogsértést a Tescóval szemben abban a hatósági eljárásban, amelyet a NAK kezdeményezésére indítottak.
Jelenleg is tart az a vizsgálat, amelyet a NAK nemrég indított a Tescóval szemben - közölte az agrárszektor.hu-val a köztestület. A kamara azt vizsgálja, hogy az áruházlánc dinnyepiaci magatartása mennyiben volt ellentétes a kamara üzleti etikai szabályzatával.
EZ IS ÉRDEKELHET
Mint ismert, a NAK július 7-én kiadott közleményében úgy foglalt állást,
hogy a Tesco a tavalyi botrányos dinnyeakciózása után idén újra irreális
áron árulta a dinnyét. Az áruházlánc ugyanis a szezon kezdetén néhány nap alatt 249
forintról 99 forintra csökkentette az idei görögdinnye kilónkénti árát.
A NAK a Tesco ellen a beszállítókkal szembeni tisztességtelen forgalmazói magatartás, diszkriminatív árképzés és erőfölényével való visszaélése gyanúja miatt hatósági vizsgálatot is kezdeményezett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál. A NÉBIH azonban nem állapított meg jogsértést az ügyben.
EZ IS ÉRDEKELHET
A hivatal eljárása a felügyeleti és szakmai szervek egyöntetű véleményét mutatja azzal kapcsolatban, hogy a dinnyepiacon kialakult helyzettel foglalkozni kell, azt a felek számára megnyugtató módon szükséges rendezni - fogalmazott ugyanakkor az agrárszektor-hu-nak a kamara. A NAK a megnyugtató megoldás érdekében első
körben az együttműködést tűzte célul az etikai vizsgálat kapcsán is- tették hozzá.
A dinnyepiaci problémával
kapcsolatban a több körös egyeztetés jelenleg is tart. A lépéstől
egyértelműen azt várják, hogy a jövőben ilyen jellegű probléma és
nézeteltérés nem fordul elő a hazai gazdálkodók fenntartható és
rentábilis termelése érdekében - fogalmazott a NAK.