Tavaly az élelmiszer-értékesítés 2,6 százalékkal nőtt a GKI adatai szerint. Az Euler Hermes iparági elemzése arra kereste a választ, folytatódhat-e a konjunktúra 2018-ban is. A hitelbiztosító elemzéséből kiderült, hogy az előző évekhez képest nincs érdemi változás az erőviszonyok terén, továbbra is a nemzetközi kiskereskedelmi láncok uralják a magyar piacot. A Tesco - a rendelkezésre álló legutolsó, teljes üzleti évre vonatkozó, 2016-os adatok alapján - magabiztosan őrzi piacvezető helyét 2 milliárd eurót meghaladó éves árbevétellel, őt követi a magyar Coop 1,87 milliárd eurós forgalommal, míg a bronzérmes CBA 1,6 milliárd eurót ért el. A Reál pedig az ötödik helyen áll 1,2 milliárd euróval. Bár a boltszámok tekintetében a hazai kereskedelmi láncok jelentősen meghaladják a nemzetközi cégekét, a magyar cégek bevétele csupán 70 százalékát teszi ki a multinacionális társaságok forgalmának.
Egyre nagyobb kihívást jelent a munkaerőhiány kezelése, illetve a meglévő munkaerő megtartása a szegmensben. Emiatt a kiskereskedők arra kényszerülhetnek, hogy csökkentsék a boltszámot, vagy korlátozzák a nyitva tartást. Azoknál a láncoknál pedig, amelyek a növekedést új üzletek nyitásával tervezik fenntartani, ott a finanszírozás módja (tagi kölcsön, banki hitel) lehet hatással a kockázatokra. További kockázati tényező, hogy milyen beszerzési struktúrával, logisztikai hálózattal rendelkeznek a boltok, illetve mennyire képesek koncentrálni a beszerzéseiket.