Tőzsdére lépett a műhúsgyártó: két nap alatt csaknem háromszorosára nőtt az értéke

agrarszektor.hu
A húspótló készítmények gyártásával foglalkozó amerikai cég értéke két nappal a tőzsdei bevezetését követően már 4 milliárd dollárnál járt. A Beyond Meat 1,5 milliárd dollárról indult. Már az amerikaiak 25 százaléka a műhúsból készült burgerekre szavaz.

Másfél milliárdos cégértékkel lépett a tőzsdére az amerikai Beyond Meat. A részvények kibocsátási értéke 25 dollár volt, de két nappal később már csak 71,09 dollárért lehetett megvenni a társaság egyetlen értékpapírját. Ezzel a cég értéke két nap alatt  4 milliárd dollárra nőtt.

A Beyond Meat a húspóló termékek piacán fejleszt, és már a Burger Kingnek is gyárt növényi alapú "húspogácsákat". A frissen érkezett tőkét kutatásra és a gyártási folyamat fejlesztésére kívánja fordítani a kaliforniai cég. A cél az, hogy termékeikkel minél jobban megközelítsék a valódi húsok külsejét, ízét, állagát és illatát. Olyan alapanyagokat használnak ehhez, mint a fehérjedús szója, borsó és bab, míg a termék színét céklával igyekeznek "beállítani".

Annak ellenére, hogy Beyond Meat lendületesen növekszik, még mindig nem nyereséges. Múlt évben 30 millió dolláros veszteséget könyveltek el, és még néhány évig nem is számítanak haszonra. Mégis olyan prominens személyiségek álltak mögé, mint Leonardo Di Caprio vagy  Bill Gates, akik nem kevés pénzt fektettek a kutatásaikba.

Ethan Brown, a Beyond Meat alapítója és vezérigazgatója korábban arról beszélt, hogy cége lehetővé teszi az emberek számára, hogy a lelkiismeretük ne kerüljön konfliktusba a húsevés természetes késztetése és annak környezetkárosító hatása miatt. Az agrárszektor.hu éppen a múlt héten írt erről részletesen, és arra jutott, hogy a vegán táplálkozás jobb a környezetnek, mint a húsevés, de az ember számára rendkívül megterhelő.

EZ IS ÉRDEKELHET

A Beyond Meat árbevétele 2018-ban 87,9 millió dollár volt, ami a 2017-es 32,6 millió dollárhoz képest óriási emelkedés - írta meg legutóbb egy sportportál, a triatlonedzo.hu. Jelenleg több, mint 1100 helyen lehet kapni a cég termékeit. Közben egy konkurens vállalkozás, az Impossible Foods a Burger King étteremmel közösen szintén kifejlesztette az Impossible Whopper hamburgert, amelyet egyelőre a déli államokban forgalmaznak, de év végéig az Egyesült Államok összes államában meg akarnak jelenni vele. A legutóbbi (2018) felmérések szerint az amerikaik 75 százaléka még mindig a húsból készült burgert kedveli, de a maradék 25 százalék már jelentős piaci erő.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?