Azt, hogy különleges marhahúsok, tengeri halak és herkentyűk, egzotikus zöldségek, fűszerek beszerzéséért a Lajtán túlra kell küldeni a teherautókat, még megértjük, de hogy krumplit, paradicsomot, paprikát is a Párizs melletti Rungis nagybani piacáról kell beszerezni egy magyar étteremnek, abban van valami riasztó.
Éppen a fenti hiányhelyzetben látta meg az üzleti lehetőséget egy magyar agrár startup, amely már el is indította a kis- és közepes termelőket az éttermekkel közvetlenül összekötő online piacterét. Bizonyítandó, hogy nem légből kapott ötletről van szó, a Supp.li pályázott, és 144 millió forintos befektetést kapott is a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől. A piactérre kiváló minőségű élelmiszerek termelői tölthetik fel friss és feldolgozott termékeiket, amelyeket az éttermek és a séfek megrendelhetnek. A Supp.li nemcsak az online felületet fejlesztette, hanem ellenőrzi a feltöltött élelmiszerek minőségét, valamint a teljes logisztika lebonyolítását is magára vállalja.
A cég nem csak a magyar piacra számít, jelenleg máris egész Közép-Európában lát el éttermeket, hosszú távú célja pedig az éttermi, termelői és ellátási lánc megreformálása Európában. A vevői és eladói oldalról jelenleg mintegy száz ügyféllel rendelkező cég 2016-ban indult, árbevétele az első évben 0 forint volt, de még 2018-ban is 10 millió forint alatt alakult. Miközben a fejlesztők még az online felületen dolgoztak, az üzletfejlesztők az összes bécsi és berlini Michelin-csillagos éttermet végiglátogatták, így megrendelések is érkeztek világhíres séfektől.
A kis- és közepes termelőket az új piacokra való belépésben és a disztribúcióban támogatják. Jelenlegi partnereik között ötcsillagos hotel, Michelin-csillagos séf és vezető éttermek is szerepelnek - közölte Balog Zsolt ügyvezető. A cég jelenleg saját logisztikai rendszerét tökéletesíti Magyarországon, majd a hazai tesztelés után a Hiventures befektetéséből az osztrák és a német piacon fog növekedni.
Az éttermi alapanyagok beszerzésében jelentős előrelépés lesz, amikor a magyar mangalica megbízhatóan és gyorsan eljuthat egy budapesti vagy londoni séf konyhájába, miközben az olasz gomolya vagy az izlandi zuzmó hasonlóképp megérkezik egy magyar étterembe.
Hogy kiemeljünk egy jó példát, az alábbi Agrárszektor-cikk egy bivalytenyésztőről szól, aki a környékbeli nívós éttermeket látja el: