Szingapúrban a kávékapszulák több, mint 70%-a a szemétben végzi. A Nespresso hamar rájött, hogy a kapszulás kávéja fenntarthatatlan, rengeteg szemetet termel, és az egyre környezettudatosabb vásárlók nem ezt a márkát fogják választani. Ezért mostanság mindent megtesznek, hogy a kapszulát az újrahasznosítás segítségével népszerűsítsék és egy igazán eredeti ötlettel rukkoltak elő: organikus, vertikális gazdaságban használják fel a kávézaccot. Az eredmény: 500 kiló organikus saláta naponta.
A kávétermelő cég a negyedik éve futtatja a One Pod At A Time (Egy kapszula egyszerre) nevű kampányát, ami arra biztatja a kapszulás kávét fogyasztókat, hogy vigyék vissza a használt dobozkákat a boltba, vagy adják át a futárnak, ha újabb adagot rendelnek. Ahogy ezek a használt kapszulák megérkeznek az újrahasznosító üzembe, szétválasztják a zaccot és az alumínium dobozkát. A kávéfőzés után megmaradt zaccot a Sky Greens nevű vertikális gazdaság használja fel, háromfajta salátát termelnek mindenféle növényvédő szer nélkül, az alumíniumból pedig új termékek készülnek.
Az így felépített vertikális gazdaság elképesztő termésátlagot produkál: tízszer több növényt termesztenek egy átlagos farmnál. A zacchoz trágyát és növényi hulladékot kevernek, ebből lesz a műtrágya és az organikus komposzt.
A Sky Greens így a kidobott kapszulák segítségével kapta meg az elismerést, hogy városi környezetben termel organikus élelmiszert; a szingapúri környezetvédelmi miniszter, Masagos Zulkifli nyújtotta át nekik ünnepélyesen - írta a Channel News Asia.
A cég vezetői szerint nem csak az az előnye az egésznek, hogy organikus termékeket termesztenek városi környezetben és felhasználják a szemetet hozzá. Azt is elmondták, hogy mindez gazdaságilag nagyon megéri nekik; ugyanakkor szinte semmilyen szemetet nem termelnek, és a gazdaság alig bocsát ki üvegházhatású gázokat a légkörbe.