A szektor innovatív megoldásaira és termékeire fókuszál a New York Fancy Food kiállítás, amelyen interaktív szakmai programokat, bemutatókat és kerekasztal beszélgetéseket szerveznek a szakmai látogatóknak - írja közleményében az AMC. A kiállításon a szervezők tematikus standokat is építettek, ilyen például "a jövő boltja", vagy az "inkubátor település" (incubator village), valamint számos új termék és élelmiszeripari innováció is megjelenik.
2018-ban Magyarország 5 kiállítóval jelent meg a kiállításon, idén azonban 7 magyar kiállító vesz részt New York-ban, mintegy 65 m2-es területen, vegyes profillal. A magyar kiállítók többek között mézeket, mézes drazsékat, szalámikat, tejízesítő szívószálakat, egy különleges eljárással készített sajt snac-et, különböző innovatív édességeket, valamint borokat ajánlanak a szakmai látogatók figyelmébe.
A 2012. évi adatokhoz képest 2018-ra Magyarország amerikai kontinenssel folytatott külkereskedelmi termékforgalmának volumene jelentős mértékben - 35 százalékkal - erősödött, és az Egyesült Államok a 11. legfontosabb exportpartnere lett az országnak - mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. Az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi kapcsolatok tekintetében a tizedik legfontosabb magyar exportterméknek az agrár- élelmiszeripari termékek számítanak. Ezek élén a zöldség- és gyümölcslé készítmények kivitele áll, ezen belül az almalé készítmények forgalma meghatározó, de a magyar bor, a húskészítmények és a magyar méz iránt is komoly és igényes kereslet mutatkozik az amerikai piacon.