Az AMC egyik feladata a belföldi agrárpromóció, azaz a belföldi paicon a magyar termékek pozíciójának a javítása. Az elmúlt 3 év nagyban átalakította a lehetőségeinket, el kellett tolódnunk az online világ irányába. Az elmúlt időszak gazdasági hatásai rávilágítottak arra, hogy az exportpiacokkal, tehát a külfölddel sokkal markánsabban kell foglalkoznunk. Ezért is jött létre a Hungarian Food Business program, amivel a magyar cégek könnyebb eljutását segítjük a külföldi piacok felé
- mondta el Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese beszélt arról, hogy idén is lesznek belföldi kampányai az AMC-nek, a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatására mindenképpen. Kiemelte, nagy hangsúlyt fektetnek a külföldi piacokra is, ezért létrehoztak egy olyan új eszközt, amely garantálja azt, hogy ne veszítsük el a kapcsolatot külfölddel.
A Hungarian Food Business program egy digitális, mindig valós idejű platformot, katalógus jelent. Jelenleg már 200-250 érdemi exportra képes magyar élelmiszeripari gyártó található meg itt, ezzel a programmal tudjuk a hazai élelmiszerkínálatot reprezentálni külföld felé. Úgy látom, további 40-50 cégnek lehet még helye a katalógusban. Ki kell azonban emelni, hogy a kisebb cégekhez máshogy kell nyúlni, sokszor inkubálni kell őket
- közölte az ügyvezető-helyettes. Hozzátette, az AMC fókusza a nemzetközi beszerzőknek a rendszerbe történő aktiválása, a lényeg nem a mennyiségi, hanem a minőségi szemlélet, vagyis a minőségi beszerzők biztosítása a magyar cégek számára. Ha egy hazai élelmiszeripar cég belép tehát a programba, tud kontaktálni a számára fontos beszerzőkkel a Hungarian Food Business katalógus segítségével.
2022 utolsó negyedévében elindítottuk a személyes kiutazással járó delegációt, ahol különböző országokban, különböző kiállításokon veszünk részt. Egy ilyen utazás során 5-15 céget tudunk delegálni ezekre az eseményekre. Az első nap egy piaci ismereti nap, majd 4-5 üzletlánc megtekintése történik, ahol a magyar cégek elemezni tudják a versenytársaikat. A második napon történik általában a B2B. Ezeken a külföldi rendezvényeken nemcsak a direkt üzletkötés a lényeg, hanem az is, hogy ott legyél, megjelenj, benne legyél a napi körforgásban, így lehet benne lenni a köztudatban
- tájékoztatott Giczi Gergely. Elmondta, érdemes a népesedési folyamatokra odafigyelni, illetve a vásárlóerő változására. Az élelmiszer általában nyugatról keletre mozog, a magyar exportpotenciál megvan, elsősorban Ázsiában és a Közel-Keleten, de Afrikában és Észak-Amerikában is van keresnivalója a magyar élelmiszertermékeknek.
Címlapkép forrása: MTI/Bruzák Noémi