Az Agrármarketing Centrum 2021-ben indította el a magyar élelmiszeripari és agrárcégek piacra lépését segítő Hungarian Food Business Programot - írják közleményükben. A programnak számos eleme van, ezek közül az egyik legfontosabb egy online katalógus (Hungarian Food Business Catalogue), amely jelenleg közel 170 magyar cég mintegy 2000 termékét kínálja a külföldi beszállítók figyelmébe. A kiadvány mellett az egyik legerősebb pillér a szervezett üzletember találkozók lebonyolítása.
2023. május 4-én a hongkongi Magyar Főkonzulátussal közös szervezésben hét magyar cég és két hongkongi disztribútor (akik régóta magyar termékeket forgalmaznak) találkozik helyi importőrökkel, HoReCa beszerzőkkel. A kínált termékek között vannak például kisüzemi sörök, mézek, vadhúsok és borok. Az eseményen Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes mutatja be az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiáját. A rendezvény előtti napon a magyar cégek üzletlátogatással egybekötött piacismereti napon vesznek részt, ahol Michelangelo Guglielmetti, a Hong Kong Imported Food Association elnöke oszt meg hasznos információkat.
2023. május 9-én Japán fővárosa, Tokio ad otthont az üzletember találkozónak az Agrármarketing Centrum és Magyarország tokioi nagykövetségének közös szervezésében. Ezen nyolc hazai cég kínálja portékáit a lehetséges partnereknek, többek között galambhús és szárnyas termékeket, különböző mézeket, rizskészítményeket és borokat. Az eseményen Dr. Palanovics Norbert, Magyarország tokioi nagykövete köszönti az egybegyűlteket, Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese pedig a Hungarian Food Business Programot mutatja be. A megelőző napon ezúttal is piacismereti tájékoztatót hallgathatnak meg a résztvevők Dr. Lendvai Márton, a Too International Co. Ltd. ügyvezető igazgatójának tolmácsolásában, aki már számos magyar céget segített Japánban üzleti kapcsolatokhoz.
A találkozók célja, hogy felvevőpiacot találjanak olyan termékeknek, amelyekben Magyarország kifejezetten nagy kapacitásokkal rendelkezik. Ilyen a sertéshús, a szárnyas, a kacsa, a méz és az egészségtudatos élelmiszerek. Az eddigi tapasztalatok alapján kifejezetten jó lehetőségeink vannak Ázsiai legerősebb gazdaságaiban megjelenni. Hongkong például a magyar mangalicaexport egyik legfontosabb piaca, de a hazai sertéstermékekre Japánban is jelentős a kereslet. Ezt támasztja alá az a közelmúltbeli esemény, amikor a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon az Agrármarketing Centrum közösségi standján, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében, a hazai mangalicatenyésztők és a húsgalamb-ágazat képviselői kötöttek megállapodást a szingapúri hússzövetség képviselőivel.
Címlapkép forrása: Agrármarketing Centrum