A Danone leányvállalata, a Nutricia Új-Zélandon úgy döntött, hogy juhtejből is gyárt a gyerekeknek termékeket, és ezt Óceániában a Karicare márkanév alatt értékesíti. A cég közlése szerint ezzel azokra a fogyasztói igényekre reagálnak, amelyek egyre inkább követelik az alternatív tejféleségekből készülő gyermekélelmiszereket. "Ausztráliában és Új-Zélandon piacvezetőnek számítunk ebben a szegmensben. Fontos, hogy érzékeljük a fogyasztói igények változását és ezekre reagáljunk is"- mondta a Nutrica értékesítési vezetője, John Hoare.
A cég igyekszik bevonni és támogatni a helyi tejhasznú juhokat tartó gazdaságokat ebben a piacszélesítési folyamatban. Céljuk, hogy a tejpor, amit a gyermekélelmezéshez használnak,100 százalékban egész évben legelőn tartott új-zélandi juhoktól származzon. Ezt a Maui Milktől fogják felvásárolni, amelyik Új-Zéland Északi-szigetén két farmon 6000 anyajuhot tart. Az új terméket eleinte az egy évnél idősebb gyermekek számára fogják árusítani. A vállalkozás terveiben szerepel, hogy 2020-tól a szoptatós babák számára is rendelkezésre álljon a juhtej. Ehhez éppen most keresik a megfelelő juhtartó gazdaságokat.
Úgy tűnik, bizonyos tehenészetek is hajlandóak lennének a cél érdekében átállni a juhtartásra. A kis legelőterülettel rendelkező üzemekben ugyanis nagyobb fajlagos bevételt lehetne elérni birkával, mint tehénnel. "Nem olyan költséges dolog átállni a tehéntartásról a juhra. Ha figyelembe vesszük, hogy egy többéves szerződést ajánlunk, 1,73 eurós (570 forintos) literenkénti átvételi árral, érdemes megfontolni a dolgot" - mondja az integrátori szerepet elvállaló Maui Milk vezetője, Peter Gatley.